Re: Vitamina

From: "Piotr" <n...@n...com>
Newsgroups: pl.sci.farmacja
Subject: Re: Vitamina
Date: Thu, 29 Jul 2004 05:50:41 +0200

> nie
>
> A skąd Ty taką bzdurna wiedzę posiadasz? :))) Wg dokumentacji programu
> KS-AOD:
> "został napisany w językach: Clipper 5.2e (moduły 11, 12, 13, 14, 15, 21,
> 22, 24, 25, 31, 33, 34, 41, 42, 43, 53), Borland C++ 4.5, Borland C 2.0
> (moduły 35, 51, 54, 55, 63-shell, 64-shell),
Clipper to stary język do obsługi baz danych. Wtedy był dość popularny.
Dziwne by było, żeby sami pisali obsługę bazy danych...

> Turbo Pascal 6.0 (moduł 45),
> Delphi 3.0 (moduły komunikacji modemowej lub poprzez sieci rozległe).
W Turbo Pascalu nie było nic ciekawego jeśli chodzi o protokoły
komunikacyjne, sądzę więc, że w delphi napisali prostą bibliotekę (lub
podprogram, bo to u nich modne) do tej komunikacji.
Delphi to środowisko programistyczne, w którym językiem programowania jest
pascal.

> Moduły
> pisane w języku Clipper zawierają ponadto procedury w językach C oraz
> Assembler, a także biblioteki dostarczane przez producentów urządzeń
> peryferyjnych (w tym drukarek fiskalnych)."
... i z pewnością tego assemblera jest tak dużo, że warto o tym pisać w
instrukcji :)
"...od producentów..." - to sie mieli czym pochwalić w instrukcji :)

> KS-APW - bazy typu SQL: Interbase, Oracle i aplikacje pisane w Delphi.
Delphi to środowisko programistyczne, w którym językiem programowania jest
pascal.

> programu
> inne
>
> Program KS-AOD ma mniejsze wymagania sprzetowe niż program do wysyłania i
> odbierania listów z jakiego popełniłeś swojego nieprzemyślanego posta ;)
Co do wymagań to zapewne masz racje. Ale co z tego, że ma mniejsze
wymagania?
Jak jestem w domu to korzystam z pine i slrn, na moim Pentiumie 100 i mnie
to starcza. Jaki jest sens twojej nieprzemyślanej wypowiedzi ?:)
Oczywiście, że nie obejrze animowanego gifa w pine, a w OE tak, ale idąc
twoim tropem (porównując KS-AOD do OE):
mejle, które kiedyś były zwykłym tekstem, teraz wzasadzie stają się paczkami
multimedialnymi, no i OE jest rozbudowywany. A co się zmieniło takiego w
aptece? Czy teraz jest np 1.000.000 różnych leków na półce w aptece?

> BTW ja z kolei chciałbym się dowiedzieć od Kamsoftu, dla kogo, od
> przynajmniej dwóch - trzech lat, uaktualnia dosową wersję programu? Czy li
> tylko dla sknerusów którzy nie chcą wymienić swoich 486-ek na nowszy
sprzęt,
> bo chyba nie dla koneserów starszego oprogramowania, których to brakuje
> wśród aptekarzy ;)) i jak widać po poście Piotra, ta litość obraca się
> przeciwko programistom.
Żaden rosądny producent softu nie zaprzestanie wsparcia dla swoich
produktów, dopóki klienci korzystający z tego oprogramowania nie będą
stanowili jednostek.
Twoja wypowiedź przypomina wypowiedź małego dziecka, które widząc w
telewizji reklame jego ulubionych cukierków, ale w nowym opakowaniu i do
tego droższych, prosi mame żeby od teraz mu te nowe kupowała.
KS-AOD ma wystarczającą funkcjonalność i dopóki Kamsoft (bądź inny producent
softu) nie zaproponuje takiego oprogramowania, które będzie miało o tyle
większą funkcjonalność od KS-AOD, że koszty na modernizacje sprzętu i na
zakup nowego softu będzie sensowną inwestycją, nie widze żadnego sensu
kupowania "nowych cukierków".
W Tesco, w którym czasami robie zakupy, mają przy kasach małe szare
monitory. Dlaczego ich nie wymienią na nowe kolorowe LCD? Albo na chociaż
kolorowe? Przecież kolor monitor to standard od 10 lat! Sknerusy? Nie, bo
nie jest im to potrzebne.

pozdrawiam