Vitelle Tonnato

1. Data: 2002-02-07 09:05:24

Temat: Vitelle Tonnato
Od: "lolas" <l...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

poszukuję receptury na tą potrawę. Jest to cielęcina w sosie
kaparowo-tuńczykowym. Oczywiście zależy mi na recepturze sosu.

odpowiedzi również na priv, ponieważ żadko czytam listę.
Dzieki.

lolas

1. Data: 2002-02-07 18:20:36

Temat: Re: Vitelle Tonnato
Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik lolas <l...@t...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a3tfog$ne1$...@n...supermedia.pl...
<ciach>
> odpowiedzi również na priv, ponieważ żadko czytam listę.
> Dzieki.
>
> lolas

<ciach>

Kimkolwiek jestes, lolasie, doczytaj NETYKIETE bo wlasnie strzeliles gafe.

Agata Solon, naturalna

1. Data: 2002-02-07 19:17:12

Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

lolas wrote:

> [...]
> kaparowo-tuńczykowym. Oczywiście zależy mi na recepturze sosu.
>
> odpowiedzi również na priv, ponieważ żadko czytam listę.

trzy w jednym :-))
1. nie przedstawił(a) się
2. prosi na prywatny adres
3a błąd ortograficzny
3b brak przepisu na racuchy

Waldek

1. Data: 2002-02-07 19:50:43

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

waldemar z domu wrote:

> trzy w jednym :-))
> 1. nie przedstawił(a) się
> 2. prosi na prywatny adres
> 3a błąd ortograficzny
> 3b brak przepisu na racuchy
>
> Waldek

Ale wy jestescie ostrzy! Bledy wytykacie! Ja od dawna gryze paznokcie,
gdy widze swierzy, zadko, smarzyc, itp, ale siedze cicho, bo za duzo
tych bledow, ciagle by trzeba zwracac uwage, chociaz Waldek swoje
przeszedl, ale to bylo dawno. Natomiast fakt, ze prosi na priva jest nie
do odparcia - na stos z nim! Niech skwierczy! Moze chociaz szczury poucztuja!

A tak naprawde, to ktos spojrzal na to?

Trudno sobie smak wyobrazic....

MB

1. Data: 2002-02-07 20:17:49

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

tą potrawę.
Niby poprawnie [wg. nowych reguł] ale zgrzyta;

> [...]
> gdy widze swierzy, zadko, smarzyc, itp, ale siedze cicho, bo za duzo
> tych bledow, ciagle by trzeba zwracac uwage, chociaz Waldek swoje
Zdecyduj się po której jesteś stronie albo nie obgryzaj (tfuj)
paznokci.!!!
Inaczej swoje ci podstawię do obgryzania. A wiesz, że lubię grzebać w
ziemii.
;-)))

> Natomiast fakt, ze prosi na priva jest nie do odparcia - na stos
> z nim! Niech skwierczy! Moze chociaz szczury poucztuja!
No wiesz co? Może miał zły dzień? A zresztą to nie on prosi na priva.

> A tak naprawde, to ktos spojrzal na to?
Ja.

pozdr. Jerzy
PS
Cielęcinę lubie tylko w sosie własnym. Nic tego smaku nie zastąpi.
Czy w USA podobnie jak w "C" cilęcina ma kilka miesięcy? O kilka [6] za
dużo?

1. Data: 2002-02-07 20:17:59

Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett wrote:

> [...]
> przeszedl, ale to bylo dawno. Natomiast fakt, ze prosi na priva jest nie
> do odparcia - na stos z nim! Niech skwierczy! Moze chociaz szczury

no to masz przepis. Nie chcem mi siem tłumaczyć, ale chyba można zrozumieć,
między nami, germańcami?

Waldek

Vitello Tonato

Heerlijke manier om groot vlees klaar te maken, een recept gevonden in
nl.culinair, van Rinske Schaaf. De combinatie met vis en de bereidingswijze
in de oven garanderen een apart gerecht. Dit recept is voldoende voor 6-7
personen. Ga voor het vlees naar een goede slager, en vraag één stevig
stuk, zonder vliezen.

Ingrediënten:

stuk kalfsvlees van ca. 1 kg
1 blikje ansjovisfilets
1 ui
1 blikje tonijn, naturel op water
6 worteltjes
1/2 prei
2 takjes peterselie
2 takjes selderij
1 laurierblad
2 kruidnagels
peterselie
citroen
botersla
mayonaise
citroensap
cr?me fraiche
kappertjes
1 fles droge witte wijn
Bereidingswijze:
Snijd 2/3 deel van de ansjovis heel fijn. Maak inkepingen in het vlees -
dwars op de draad - en vul deze met de ansjovis. Droog het vlees en wijf
het goed in met peper en zout. Bind een touwtje zo om het vlees dat de
inkepingen dichtgedrukt worden. Leg het vlees in een ovenschaal waarin
rondom net iets ruimte over is en die goed kan worden afgesloten. Laurier
blad verkruimelen en samen met de kruidnagel, grof gesneden groente en
groene kruiden gelijkmatig er omheen leggen. Begiet dit alles met zoveel
van de wijn dat het vlees tot 2/3 onder het vocht komt te staan. Verwarm de
oven voor tot matig warm (100 graden C). Breng het vlees en groente
langzaam tot het kookpunt en zet het dan goed afgesloten ongeveer 1 1/2 uur
in de oven. Het vlees moet gaar broeien en mag beslist niet koken omdat het
dan droog wordt. laten afkoelen in het vocht. Tot zover is het gerecht 1
dag te voren te maken. Maak de saus door de tonijn met de mixer door de
mayonaise te kloppen. Voeg citroensap toe en maak op smaak af met peper en
zout. Roer er dan nog een volle eetlepel cr?me fraiche door. Haal het vlees
uit het vocht, neem alle groeten en kruiden weg en verwijder het touwtje.
Was de sla en klop ze goed droog. Snijd met een scherp, eventueel
elektrisch, mes het vlees in plakken. Leg op kleine bordjes wat sla, daarop
enkele plakken vlees. Overdek een gedeelte van het vlees met de saus en
garneer met ansjovis en kappertjes. Strooi er enkele stukjes geknipte
peterselie op en leg er een schijfje citroen op, of maak alles op een
schaal op.
EET SMAKELIJK!

1. Data: 2002-02-07 20:18:10

Od: "Art(Gruby)" <j...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 07 Feb 2002 11:50:43 -0800, Magdalena Bassett <m...@w...net>
wrote:

ciach

>A tak naprawde, to ktos spojrzal na to?

>Trudno sobie smak wyobrazic....
>
>MB
W samym sosie kaparowym to ja uwielbiam ale co to jest sos
tunczykowy...?

Art(Gruby)
Abyssus abyssum invocat.

1. Data: 2002-02-07 22:12:15

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Art(Gruby)" <j...@p...net> wrote:
> W samym sosie kaparowym to ja uwielbiam ale co to jest sos
>tunczykowy...?

To plastry cielęciny pieczonej lub duszonej, serwowanej na
zimno z sosem kremowym z majonezem i tuńczykiem, kaparami, anchois i
cytryną - tuńczyka w oleju z puszki dusi się razem z cielęciną
przez około godzinę...itd

AgataW.

1. Data: 2002-02-07 22:27:03

Od: "Art(Gruby)" <j...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 07 Feb 2002 22:12:15 GMT, AgataW <a...@g...com.pl> wrote:

> [...]
>zimno z sosem kremowym z majonezem i tuńczykiem, kaparami, anchois i
>cytryną - tuńczyka w oleju z puszki dusi się razem z cielęciną

Interesujace... hmmm... musze sprobowac....dzieki...

Art(Gruby)
Abyssus abyssum invocat.

1. Data: 2002-02-09 10:55:25

Od: Aleksander Kłosiewicz <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@w...net> napisał w
wiadomości news:3C62DA8F.DF70D680@west.net...

> [...]
jest nie
> do odparcia - na stos z nim! Niech skwierczy! Moze chociaz

Kuroń podawał kiedyś przepis na cielęcinę a'la tuńczyk w sosie
kaparowym,
ale szczegółów nie pamiętam
pozdr.Alex

Szukam orzeszków pini