W Tesco są korpusy kaczek

1. Data: 2005-10-06 20:52:10

Temat: W Tesco są korpusy kaczek
Od: Sławek SWP <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W Warszawie ( ;-) ) na Górczewskiej są korpusy kaczek po 1zł/kg
Trzeba do tego kupić jeszcze ziemniaki, włoszczyznę i kalafiora...

Korpus pozbawiłem kupra, umyłem i wrzuciłem do gotowania (pieprz, listek,
ziele i pod koniec sól). Koniec to wtedy gdy mięso można w miarę łatwo
oderwać od kości. Mięso zdarłem widelcem i wrzuciłem do wywaru. Kości precz!
Warzywa starłem na tarce... Jarzynowej a ziemniaki - obrane - pokroiłem w
kostkę. Kalafiora umyłem i podzieliłem na najmniejsze, możliwe ale jeszcze
różyczki.
Warzywa jednym ręki ruchem poleciały do wywaru (uwaga gorący wywar na ręku
jest nieprzyjemnie gorący).
Ma się tylko tyle gotować aż kalafior zmięknie. Nie dałem śmietany.

Przysięgam! Taka zupa całkiem inaczej smakuje niż na kurczaku, wołowinie,
świninie czy czym tam innym...
Całość pisałem w pierwszej osobie ale...
1. Dziecko starsze obierało ziemniaki i warzywa, pokroiło ziemniaki i starło
warzywa.
2. Dziecko młodsze pomagało obierać dziecku starszemu oraz uroczyście
wrzucało pieprze, ziela i liście do wywaru oraz wyczekało moment na
wrzucenie soli.
3. Żona ma, przegoniła ślimaki z kalafiora i podzieliła go na różyczki.
4. Ja robiłem resztę... oraz dodatkowo był mój dzień na zmywanie :-( W te
dni, do kuchni nie wchodzę aż będzie robota zmywacka!

FOZZ: http://forum.o2.pl/temat.php?id_p=4563158

2. Data: 2005-10-07 08:31:33

Temat: Re: W Tesco są korpusy kaczek
Od: "Bashia" <Bashia@_spamm_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sławek SWP" <s...@w...pl> napisał w
wiadomości news:di42q4$fge$1@atlantis.news.tpi.pl...
> W Warszawie ( ;-) ) na Górczewskiej są korpusy kaczek po 1zł/kg
> Trzeba do tego kupić jeszcze ziemniaki, włoszczyznę i kalafiora...

Nie był za tłusty był ten wywar? Z dziecięcych lat pamiętam cos na kształt
rosołu na kaczce, zawsze mnie odrzucał ten oleisty tłuszcz. No ale ja pod
tym względem nieco świruje - np tłuszcz z kurczaka najzwyczajniej w świecie
mnie brzydzi, ale takie właśnie są brojlery, nawet te hodowane na naturalnej
paszy.
Przy okazji - są kaczki - brojlery? Czy to moze są te biało upiórkowane?

Gratuluję rodzinnego gotowania!

--
BH

3. Data: 2005-10-07 09:56:26

Od: "Kondziorek" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bashia" <Bashia@_spamm_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
naturalnej
> paszy.
> Przy okazji - są kaczki - brojlery? Czy to moze są te biało upiórkowane?

A ja uwielnbiam wlasnie ten tluszczyk ... mniam
ostatni wywar na zupke jaki robilem to bylo :
ok. 1 kg korpusow z gesi (tez tluste)
pol kilo goloneczki (zjadlem ze smakiem po 1,5 godz gotowania a wywar ..
"zyskal" na tym)
pol kilo zeberek wieprzowych
pol kilo wedzonych kosci (zeberka , schab)
25 dkg szponderka
Na tym zrobilem .. krupniczek :)

No ale sa osoby ktore nie lubia tego tluszczu .. Coz . jest na to rada .. po
ugotowaniu (przed dodaniem warzyw) trzeba schlodzony wywar wstawic do
lodowki .. po mniej wiecej godzinie tluszcz pieknie zdejmiesz z wierzchu
I masz juz super wywarek ..
taki wywar .. jak wstawisz do lodowki .. robi sie z niej galaretka .. Mmniam
.. pycha
Pozdrawiam
Kondziorek

4. Data: 2005-10-07 11:35:45

Od: "turecky " <t...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kondziorek <p...@g...pl> napisał(a):

> [...]
> ugotowaniu (przed dodaniem warzyw) trzeba schlodzony wywar wstawic do
> lodowki .. po mniej wiecej godzinie tluszcz pieknie zdejmiesz z wierzchu

Szybciej:
1. przelewamy wywar do naczynia wysokiego i wąskiego i wtedy tłuszcz zbiera
się na powierzchni grubą wartwą którą można zebrać łyżką
2. bierzemy papierowy ręcznik kuchenny i kładziemy na powierzchni zupy:
tłuszcz doskonale wchłni się w papier. czynność powtarzamy tak długo, aż
zamiast jednolitej warstwy tłuszczu ujrzymy na powierzchni apetyczne oka.
Trochę tłustości zostać musi - tłuszcz jest nośnikiem smaku !!!

5. Data: 2005-10-07 12:12:25

Od: "Kondziorek" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "turecky " <t...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> zamiast jednolitej warstwy tłuszczu ujrzymy na powierzchni apetyczne oka.
> Trochę tłustości zostać musi - tłuszcz jest nośnikiem smaku !!!

Ooooooooooo tego sposobu nie znalem
Pomyslowe :)
Tyle ze . ten usuniety tluszcz przy pomocy recznika papierowego . nie nada
sie juz do niczego
ja osobiscie uzywam (jesli go juz na prawde za duzo) tego tluszczyku do ..
np sosow .. zamiast innego tluszczu .. sam aromat ..

Pozdrawiam
Kondziorek
p.s. w tluszczach rozpuszcza sie witamina D3 .. i chyba witamina A z tego co
pamietam ..
a witamina D3 jest konieczna do wlasciwego przyswajania wapnia .. wiec
calkiem z niego zrezygnowac . nie powinno sie
Wiem . mozna jesc "zdrowsze" tluszcze .. np oliwe ..
ale juz na zamiane masla na margaryne sie nie godze :)))))))))0

6. Data: 2005-10-07 20:37:12

Od: "Kondziorek" <k...@o...bmj.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sławek SWP" <s...@w...pl> napisał w
wiadomości news:di42q4$fge$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Korpus pozbawiłem kupra, umyłem i (cut) ...........

Jak mogles !!
Pozbawiles najlepszej czesci kaczuszke !!
hehehe

7. Data: 2005-10-08 00:29:26

Od: "Wieczorek Grz." <d...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pamietam ..
> a witamina D3 jest konieczna do wlasciwego przyswajania wapnia .. wiec

d3 powstaje tez w twojej skorze pod wplywem promieni slonecznych....

8. Data: 2005-10-08 05:33:26

Od: "Kondziorek" <k...@o...bmj.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> d3 powstaje tez w twojej skorze pod wplywem promieni slonecznych....

Dokladnie tak jak piszesz :)
Pamietam jak w czasie kuracji "powypadkowej" musialem lykac vigantol
(oleista ciecz w kropelkach z witamina wlasnie D3)
smialem sie straszliwie kiedy lekarz powiedzial ... cytuje ..
"..w dni sloneczne 3 krople .. w dni bezsloneczne 8 kropli . "
:)
Pozdrawiam
Kondziorek

9. Data: 2005-10-08 17:27:12

Od: t...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> p.s. w tluszczach rozpuszcza sie witamina D3 .. i chyba witamina A z tego co
> pamietam ..
W tłuszczahc rozpuszczają się witaminy A D E K, reszta w wodzie.
Michał

babka ziemniaczana- wątpliwości
parowki...
coś szybko, łatwo i na stypę