W co sie bawic, w co sie bawic?

1. Data: 2000-04-13 16:10:51

Temat: W co sie bawic, w co sie bawic?
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Co robicie w czasie Wielkanocy oprocz jedzenia? Czy urzadzacie jakies
zabawy dla doroslych czy dzieci?
Gdy bylam mala, spedzalismy Wielkanoc z Dziadkami w Oliwie, gdzie
mieszkali niedaleko lasu. Moj Ojciec wymykal sie w czasie sniadania, i
chowal dla mnie w lesie kolorowe gniazdko z wielkanocnymi slodyczami i
kilkanascie skrawkow papieru z wiadomosciami wiodacymi mnie do niego.
Potem cala rodzina szla na spacer, a ja, jak opetana, biegalam po calym
lesie szukajac tego "gniazdka zajaczka". Oczywiscie, jak przystalo na
mloda Indianke w treningu (Winnetu rzadzil wtedy swiatem), rozpoznawalam
znaki, czytalam slady i w koncu, ku ogolnej radosci, znajdowalam to
gniazdko. Moj Ojciec chowal skrawki papieru z enigmatycznymi
informacjami, jak np. "30 krokow w strone Polaris", albo "Quercus ma to
w kieszeni." Gdy nie moglam wykombinowac, co to znaczy, wolno mi bylo
zadac po jednym pytaniu kazda obecna osobe. Wszystkie moje kuzynki i
kuzyni sa ode mnie rowno 7 lat starsi, wiec dla nich tez to byla zabawa.
Raz przeczytalam na skrawku papieru schowanym w dziupli: Ra,cza Gazeto,
zamiast Ra,cza Gazelo, i tak zostalo na dlugie lata.

Teraz robie takie zabawy dla znajomych: u kogos z duzym ogrodem robimy
Wielkanoc, skladamy sie jedzeniowo (ja zwykle robie 3 mazurki i biala
kielbase), a ja chowam po calym ogrodzie takie wlasnie skrawki papieru z
dziwnymi tekstami, ktore kazdy musi rozszyfrowac, aby znalezc nastepny,
a na koncu jest schowany koszyk z pisankami, dla kazdego po jednej.
Poniewaz mamy zwykle kilkanascie osob, wysylam ich w grupach po 3-4
osoby, w ten sposob jest wieksza zabawa. Raz zrobilam za trudny i
musialam pomagac, ale i tak bylo zabawnie. Amerykanie nie bardzo daja
sobie rade z mitologia, klasyczna literatura czy sztuka, wiec teraz
robie bardziej trywialne, np. wszystkie tematy z filmow (np. "Tylko jego
glowa miescila sie w lozku" i od razu wszyscy wiedza, ze nastepna
wiadomosc bedzie pod rzezba konskiej glowy w rogu ogrodu. Tam znajduja
nastepna, ktora mowi "Rosebud" i juz wiedza, ze chodzi o Obywatela Kane
i jego sanki, potem cytuje z Kasablanki "Play it again, Sam" i od razu
wiedza, ze cos jest schowane w pianinie itd itd. Jest to dzika zabawa.
Wszyscy zamieniaja sie w dzieci, piszczenie i smiechy, bieganie i
szukanie.
A u was?
Magdalena

1. Data: 2000-04-13 20:02:05

Temat: Re: W co sie bawic, w co sie bawic?
Od: "Herbatka" <b...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett wrote in message <3...@w...net>...
>Co robicie w czasie Wielkanocy oprocz jedzenia? Czy urzadzacie jakies
>zabawy dla doroslych czy dzieci?
>Gdy bylam mala, spedzalismy Wielkanoc z Dziadkami w Oliwie, gdzie ...
(ciach)

>A u was?
>Magdalena

O jej Magdaleno, strasznie Ci zazdroszcze. U mnie swieta wygladaja tak
banalnie - zarcie, telewizor, dlugie Polakow rozmowy, spanie.
Herbatka

1. Data: 2000-04-13 23:16:23

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Herbatka wrote:

> (ciach)

> O jej Magdaleno, strasznie Ci zazdroszcze. U mnie swieta wygladaja tak
> banalnie - zarcie, telewizor, dlugie Polakow rozmowy, spanie.
> Herbatka

No to qrcze ruszyc sie, wykombinowac cos wesolego, zamknac telewizor do
szafy na Swieta, zadac ludziom za zadanie, zeby wymyslili jakas zabawe.
Nigdy nie zapomne konkursu na pisanki, ktore byly malowane pedzlem
trzymanym w zebach. Moze akurat rok 2000 jest tym rokiem, kiedy wprowadzi
sie swietna tradycje zabaw Wielkanocnych?
Magdalena

1. Data: 2000-04-14 06:06:37

Od: "B.Z." <b...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam i pozdrawiam swiatecznie.
Ja rowniez z dziecinstwa mam podobne wspomnienia, czyli z rana w
Wielkanoc szukanie tzw"zajaczka" w ogrodzie. A poniewaz mam czworke
rodzenstwa a gniazdka ze slodyczami byly podpisane, wiec dodatkowa
atrakcja byla, gdy ktos znalazl czyjes gniazdko wczesniej niz wlasciciel
i potem bylo "a co mi dasz, gdy pomoge ci znalezc". Do dzis pamietam
Wielkanoc gdy jedna z moich siostr do 10-tej szukala gniazdka,
a za nia chodzil zlosliwy mlodszy brat proponujac informacje
za pol zawartosci - a slodycze wtedy byly rarytasem.
I potem moja mama robila gniazdka wnukom, wiec i moja corka
nie wyobraza sobie wielkanocy bez "zajaczka" - i takze znowu ja od
jakiegos czasu dostaje drobiazgi (moje ulubione marcepany z Lubeki).
Gdy brak ogodka wykorzystujemy mieszkanie - w Swieta zajac musi byc.
Pozdrawiam
Barbara

1. Data: 2000-04-19 13:30:56

Temat: Odp: W co sie bawic, w co sie bawic?
Od: "Z Polski" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kochani!
To przeciez tylko od Was zalezy jak maja wygladac Wasze swieta Wielkiej
Nocy.
Ja jestem w tej komfortowej sytuacji ze sam definiuję moje.
(w dodatku mam od miesiaca popsuty telewizor i nie zamierzam go naprawiac
:))))

Re: Śmietanowiec
francuski mus czekoladowy ?
Gofry