WIELKA prośba o pomoc

1. Data: 2005-01-03 14:46:57

Temat: WIELKA prośba o pomoc
Od: "Osinka" <o...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!

Znudziły mi się zwykłe chleby. Dlatego też postanowiłam zrobić "odmienny"
chleb, taki, jaki jadłam w Niemczech i Austrii, tzn. Vollkornbrot. Znalazłam
kilka przepisów na niemieckich stronach, prawie wszystkie przetłumaczyłam.
Nie mogę tylko rozgryźć jednego ze składników:

250 gramm Rübenkraut

Pomóżcie &#8211; co to może być???

Z góry dziękuję za pomoc.

1. Data: 2005-01-03 15:08:40

Temat: Re: WIELKA prośba o pomoc
Od: "Zora" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 250 gramm Rübenkraut

Nie wierzę własnym oczom. Mój słownik mówi : nać buraczana.
Może piecze się na liściach?
Pozdrawiam serdecznie Zora

1. Data: 2005-01-03 15:33:46

Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"Osinka" <o...@v...pl> schrieb im Newsbeitrag
(...)
> 250 gramm Rübenkraut
>
> Pomóżcie &#8211; co to może być???

To na pewno chodzi o to: http://ruebenkraut.adlexikon.de/Ruebenkraut.shtml,
czyli Rübensirup - syrop z buraka cukrowego o kolorze ciemnobrazowym. Dale
tez wlasnie pisza, ze jest uzywany produkcju chleba pumpernickel, wiec
bedzie pasowalo to do Twoich wypiekow.

Pozdrawiam

Monika

1. Data: 2005-01-03 16:22:34

Od: "Marek W." <t...@p...nospam.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Monika Biermann" <m...@g...de> napisal w wiadomosci

> [...]
> czyli Rübensirup - syrop z buraka cukrowego o kolorze ciemnobrazowym. Dale
> tez wlasnie pisza, ze jest uzywany produkcju chleba pumpernickel, wiec

Troszeczke pózno na robienie samodzielne takiego syropu..
bo to bardzo proste jest.. wystarczy w sokowirówce sok z lonego buraka
zrobic i gotowac
az zgestnieje - swietny do nalesników jest...brunatny i slodki taki..

a mozna rez takiego buraka utartego na grubej tarce dodac do ciasta
drozdzowego
efekt jest ciekawy..ciasto lekko szarawe w kolorze ale slodycz od buraka
jest

w sumie latwo dostepny surowiec i tami..ale w sezonie tylko..

Marek

1. Data: 2005-01-03 19:43:54

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek W." <t...@p...nospam.onet.pl> napisał w wiadomości

> Troszeczke pózno na robienie samodzielne takiego syropu..
> bo to bardzo proste jest.. wystarczy w sokowirówce sok z lonego buraka
> zrobic i gotowac

Co znaczy z "lonego" buraka? Bardzo ciekawy sposób na uzyskanie czegoś w
stylu słodu buraczanego, ale nie rozumiem o co chodzi konkretnie?

Z całego, cukrowego, polnego, czerwonego?

Sowa

1. Data: 2005-01-03 20:21:00

Od: "Marek W." <t...@p...nospam.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sowa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> stylu słodu buraczanego, ale nie rozumiem o co chodzi konkretnie?
>
> Z całego, cukrowego, polnego, czerwonego?

łony burak - cukrowy znaczy surowiec w sezonie dosc prosty do pozyskania
bo wala sie tego przy drogach kupe jak kampania znaczy cukrownicza..:))

Ja rozumiem że to głupio moze wygladać takie zbieranie z poboczy
ale zwykle pare kilo mozna zadobyc od znajomego włościanina
a przerób jest banalnie prosty :))

Marek

1. Data: 2005-01-04 05:59:30

Od: "Osinka" <o...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czyli Rübensirup - syrop z buraka cukrowego o kolorze ciemnobrazowym. Dale
> tez wlasnie pisza, ze jest uzywany produkcju chleba pumpernickel, wiec

Baaaaardzo dziękuję! Strasznie łamałam głowe! ;)

1. Data: 2005-01-04 11:19:44

Temat: Re: WIELKA prośba o pomoc - melasa
Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek W." <t...@p...nospam.onet.pl>
[...]
> Ja rozumiem że to głupio moze wygladać takie zbieranie z poboczy
> ale zwykle pare kilo mozna zadobyc od znajomego włościanina
> a przerób jest banalnie prosty :))

No właśnie:
http://www.biznet1.com/cooking/silesian/21.htm
Dlaczego nie nazywać rzeczy po imieniu?
--
Pozdrawiam, Jerzy

Pasta na chleb z czerwonej fasoli z czosnkiem?
noworoczny obiad
Makaron spagetti
[chwale bardzo] Sezamowiec wg Jini
Crepes??