Wada postawy u osoby doroslej - do wyleczenia?

21. Data: 2006-06-27 11:46:56

Temat: Re: Wada postawy u osoby doroslej - do wyleczenia?
Od: "Mermaind" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Mermaind" <j...@p...onet.pl> wrote in message
news:e7r4qs$kdk$1@news.onet.pl...
> Co mi tam, mogę nawet drążek zamontować - tylko nie wiem co dalej :) Ale
na razie mój synek wyżywa się w zwisach na drabinkach na placu
> zabaw.

Z drugiej strony pojawiła się u mnie poważna wątpliwość: czy drążek nie
obciąża stawów barkowych? Co innego bujający się od czasu do czasu 6-latek
(który waży niewiele), co innego osoba dorosła... Chyba jednak byłabym tu
ostrożna....

Pozdrawiam
Jola

22. Data: 2006-06-27 12:49:28

Od: Pchełka <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Na wystające łopatki pomagają odpowiednie ćwiczenia: rozciągające te mięśnie
> co trzeba i wzmacniające te wymagające wzmocnienia.

hmm.. a jakie to ćwiczenia? Jakie polecacie?

23. Data: 2006-06-27 13:19:41

Od: "Dr.Endriu" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ty na przykład nie lubisz Tai Chi ;) ....

Nie znam Tai Chi. Ubolewam nad tym, aczkolwiek postaram się poprawić.
(Właśnie jestem na etapie ściągania paru filmików z mistrzem Tai Chi -
Jet-em Li.
Ciekawe czy taki kolo wogóle istnieje i czy film okaże się być o Tai-chi.)

Każda forma ruchu, umnożliwiająca korektę wad postawy jest w/g mnie
dobra.

Kłopot w tym iz uważam że w przypadkach "podbramkowych" i nie tylko
pozycja pionowa na nogach, nie jest
optymalną, ponieważ tarcze międzykręgowe (które bywają zmiażdżone,
przesuniętę, zdegenerowane, lub w inny sposób pokiereszowane) są naciskane
przez kręgi (prawo grawitacji), i w konsekwencji naciskają na struktury
nerwowe rdznia kręgowego, stąd też pozycja pionową na nogach powoduje dalszy
ból, uniemożliwiając wykonywanie ćwiczeń.

Sytacja dobrze jest opisana w pozycji:
http://www.ginekolog.pl/mod/sklep/765//2
( w której bynajmniej nie ma nic o wiszeniu....)

Maksymalne zmniejszenie bólu uzyskujemy poprzez zmniejszenie nacisku na
tarcze międzykręgowe spowodowane poprzez
rozciągnięcie dwóch sąsiednich kręgów, a sytuacja taka występuje w
zwisie.....
(a może nie tylko..., może kto inny coś lepszego wymyślił)

Stąd też moje marzenie, aby przekonać do wiszenia jak najwięcej ludzi, gdyż
jest to najtańszy środek
korekcyjno-rehabilitacyjny. W szczególności chciałbym do drążka przekonać
ludzi których praca
polega na ciągłym dzwiganiu np. masarzy, górników, pracowników fizycznych (w
hipermarketach np...)
brukarzy.

Jeszcze raz życzę wszystkim zdrowych kręgosłupów, i powodzenia.

Dr.Endriu
http://nmp1.w.interia.pl
nmp1(małpa)interia.pl

24. Data: 2006-06-27 14:49:38

Od: "Mermaind" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Pchełka" <t...@i...pl> wrote in message

> hmm.. a jakie to ćwiczenia? Jakie polecacie?

1. Nie wiem jak je opisać. Lepiej chyba aby ktoś pokazał je w realu i
sprawdził jednocześnie, czy dobrze je wykonujesz (czasami niewielkie
niusansy decydują o skuteczności ćwiczenia).

2. Wydaje mi się, że dobór ćwiczeń powinien być poprzedzony diagnostyką
(niekoniecznie RTG ;) ). Czyli nie dla każdego to samo jest najlepsze.

Więc jako niefachowiec doradzam wizytę u fachowca.
(nawet takie tai chi wymaga kontaktu z trenerem, pływania też lepiej jak
ktoś dobrze nauczy)

Pozdrawiam
Jola

25. Data: 2006-06-28 07:19:26

Od: "wiola" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak słysze opinie ludzi że nie da się wyprostować kręgosłupa, to aż krew
> mnie zalewa......

Coś taki nerwowy się zrobił, napisałam wyraźnie że powrotu do ideału nie
będzie a tak poza marginesem to idealnego kręgosłupa niema nikt. Codziennie
mam trochę osób z pokrzywionymi kręgosłupami i osoby te będąc w sanatorium
cwicza ale po powrocie do domu jeszcze przez pierwsze dni maja zapał do
cwiczeń a potem niestety zawsze "niema czasu" co z tego że juz sie cos
osiągnie przez jakiś okres rehabilitacji jesli póxniej powracaja do złych
nawyków.Lepiej sprawa przedstawia sie z dziecmi, które mają bardziej
elastyczny kręgosłup i póżniej w domu rodzic je pilnuje jeśli chodzi o
cwiczenia ( oczywiście nie każdy).
Pozdrawiam i bez nerwów!

> Oczywiście że się da !!!!!!!. Tylko trzeba robić ćwiczenia, ćwiczenia,
> ćwiczenia, i jeszcze raz ćwiczenia.
>
> Przeczytaj sobie post poniżej "Skolioza w odcinku piersiowo-lędzwiowym" z 18
> czerwca 2006:

> i zamieszczoną w nim również moją podpowiedź....

> Do tego mozna również zakupić pajączek
> http://www.allegro.pl/item111329177_hit_nowosc_pajac
zek_2_generacji_3_w_1_.h
> tml
>
> i klękosiad (jeżeli dużo siedzisz przy koputerze).
>
> http://www.allegro.pl/item111193151_klecznik_klekosi
ad_krzeslo_ergonomiczne_
> [...]
> www.dyskopatia.pl
>
> A z opowiadań rehabilitantów słyszałem że, ludzie poprzez długotrwałe
> wiszenie potrafią wysłużać nogi po 5 centumetrów,
> a co dopiero naprostować kawałek krzywego (zbudowanego głównie z tkanek
> chrząstnych) kręgosłupa.
>
> I stary nie słuchaj ludzi którzy mówią że nic się nie da zrobić, bo to jest
> KŁAMSTWO.
>
> Za niedługo postaram się zamieścić zestaw porad na stronie www, lecz to
> dopiero gdzieś za miesiąc.
>
> Dodatkowo warto postępować według zasad opisanmych w tej książce.
42b70ca4dc3cb532c5528859

26. Data: 2006-06-29 11:35:00

Od: "Dr.Endriu" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

A co do Glukozaminy którą należy spożywać na odbudowę zniszczonych dysków
międzykręgowych, to
najlepszym środkiem jest Arthron Complex. Nie powoduje niepożadanych skutków
żołądkowych..
Działanie środka uwidacznia się po 1,5 miesiąca, jak się zje całe opakowanie
(3 razy dziennie po 1 tabletce. Koszt 45 zł).

Środek ów dobry jest też do spożywania dla sportowców, którzy intesytwnie
zużywają chrząstki międzystawowowe.
(piłkarze, kulturyści.....itd.)

Dr.Endriu
http://nmp1.w.interia.pl