Walczenki woskowe

1. Data: 2006-01-27 13:11:47

Temat: Walczenki woskowe
Od: "Sashimi" <S...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

O czym moga swiadczyc waleczki woskowe ?

2. Data: 2006-01-27 14:10:24

Temat: Re: Walczenki woskowe
Od: Marcin <p...@g...com.nospam> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 27-01-2006 o 14:11:47 Sashimi <S...@p...pl> napisał:

> O czym moga swiadczyc waleczki woskowe ?

W prawidlowym osadzie moczu moga jedynie znajdowac sie pojedyncze waleczki
szkliste. Wystepowanie innych (np. hemoglobinowe czy woskowe) swiadcza o
patologicznym procesie toczacym sie w obrebie nerek. Waleczki sa odlewem
cewek nerkowych i moga sie pojawic w przypadku np. odmiedniczkowego
zapalenia nerek, zespole nerczycowym. Trudno ocenic jakie to schorzenie
tylko na podstawie obecnosci waleczkow w moczu. Radzilbym jakas
dokladniejsza diadnostyke nerek (usg, badania biochemiczne) oraz wizyte u
specjalisty.

Marcin

3. Data: 2006-01-27 15:14:11

Od: "Sashimi" <S...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin"
. Trudno ocenic jakie to schorzenie
> tylko na podstawie obecnosci waleczkow w moczu.

Nadcisnienie, leczeno Tertensif + Presterium
Cholesterol 250
TG 250
Potas 4,1
Pasma sluzu w moczu....i waleczki reszta w normie...
Czy to moze nasuwac jakies diagnozy

Radzilbym jakas
> dokladniejsza diadnostyke nerek (usg, badania biochemiczne) oraz wizyte u
> specjalisty.

Czy 0-1 wpw moze swiadczyc o bledzie pomiarowym ?
Czy sa jakies stany przejsciowe, w ktorych moga sie one pojawic ?
Goraczka. ciaza, spozycie alkoholu ?
Jakies leki moga wplywac na ich obecnosc ?
Czy te waleczki to twardy dowod na problemu z nerkami ? Czy rokowania moga
byc zle?

4. Data: 2006-01-27 15:20:26

Od: "Sashimi" <S...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin"

5. Data: 2006-01-27 22:33:49

Od: Marcin <p...@g...com.nospam> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 27-01-2006 o 16:20:26 Sashimi <S...@p...pl> napisał:

> Czy 0-1 wpw moze swiadczyc o bledzie pomiarowym ?

To badanie wyglada w ten sposob, ze diagnosta lab. oglada osad pod
mikroskopem, i oczywiscie, ze istnieje mozliwosc pomylki. Kazdy, ma prawo
do pomylki, i jesli na wyniku jest podane 0-1, istnieje mozliwosc, ze
ogladajacy sie pomylil, zle zinterpretowal ogladany obraz. Nie powinno tak
byc, ale niestety kazdy jest tylko czlowiekiem i tak sie zdarza :(

> Czy te waleczki to twardy dowod na problemu z nerkami ? Czy rokowania
> moga
> byc zle?

Jesli tych waleczkow bylaby duza ilosc, z jednoczesnymi objawami
klinicznymi ze strony nerek (bol, uposledzenie filtracji, krwiomocz,
zmiany widoczne w usg) wtedy moznaby uznac za potwierdzenie choroby. Jesli
brak jakichkolwiek objawow ze strony nerek, i pozostale badania nie
wykazuja zadnych odchylen (mocznik, kreatynina w normie, usg bez zmian,
prawidlowy wynik badania moczu, prawodlowa objetosc, itp), to w takim
przypadku z duzym prawdopodobienstwem moznaby uznac to za blad.
Proponowalbym ponownie wykonac badanie.
Pozostaje jeszcze pytanie o etiologie nadcisnienia, bo choroby nerek moga
wlasnie byc przyczyna nadcisnienia.
Jesli chodzi o leki, to czesciej w trakcie ich zazywania pojawiaja sie
nieprawidlowe krysztaly w osadzie.
Nic wiecej nie jestem w stanie powiedziec, jesli masz jakies dolegliwosci
ze strony nerek proponowalbym wizyte u lekarza. Pozatym ten cholesterol
jest za wysoki.

Marcin

6. Data: 2006-01-28 11:40:52

Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin" <p...@g...com.nospam> napisał w wiadomości

> Nic wiecej nie jestem w stanie powiedziec, jesli masz jakies
> dolegliwosci ze strony nerek proponowalbym wizyte u lekarza. Pozatym
> ten cholesterol jest za wysoki.

TG też są za wysokie (norma <150).
Wizyta u lekarza niezbędna, bo trudno gdybać o powiązaniach między soba
czynnosci nerek, nadcisnienia i hiperlipidemii, nie wiedząc nawet w
jakim wieku jest osoba.
--
Marek Li

7. Data: 2006-01-28 12:30:23

Od: Marcin <p...@g...com.nospam> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 28-01-2006 o 12:40:52 Marek Li <M...@o...pl> napisał:

> TG też są za wysokie (norma <150).
> Wizyta u lekarza niezbędna, bo trudno gdybać o powiązaniach między soba
> czynnosci nerek, nadcisnienia i hiperlipidemii, nie wiedząc nawet w
> jakim wieku jest osoba.

Oczywiscie, dlatego tez pisalem juz, ze bez wizyty u lekarza sie nie
obejdzie, a co do lipidow mowiac o cholesterolu mialem na mysli cala
gospodarke lipidowa.

Marcin

8. Data: 2006-01-28 14:36:02

Od: "Sashimi" <S...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Li"
> TG też są za wysokie (norma <150).
> Wizyta u lekarza niezbędna, bo trudno gdybać o powiązaniach między soba
> czynnosci nerek, nadcisnienia i hiperlipidemii, nie wiedząc nawet w jakim
> wieku jest osoba.

25 lal...
Czy mozlwie jest, ze nadcisnienie jest spowodowane przez nerki ? Czy
raczej choroba nerek przez nadicsnienie?

k2

9. Data: 2006-01-28 14:41:42

Od: "Sashimi" <S...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Li"
> [...]

25 lal...
Czy mozlwie jest, ze nadcisnienie jest spowodowane przez nerki ? Czy
raczej choroba nerek przez nadicsnienie?
Brak problemow z oddawaniem moczu, brak nocnego oddawania itp

k2

10. Data: 2006-01-28 16:51:19

Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sashimi" <S...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Czy
> raczej choroba nerek przez nadicsnienie?
> Brak problemow z oddawaniem moczu, brak nocnego oddawania itp

Jak napisałem powyżej, trudno jest diagnozować, nie wiedząc NAWET w
jakim wieku jest osoba. Miało to oznaczać, że są też inne oprócz wieku
ważne informacje. Młody wiek pokazuje miedzy innymi, że warto poszukać
przyczyny nadciśnienia, bo u osób młodych (i przeciwnie starych) może
być to nadciśnienie wtórne. Możliwe, że związane z nerkami. Akurat jest
tak, że zarowno nerki mogą być przyczyna nadciśnienia, jak i
nadciśnienie wpływa na nerki.
Wizyta u lekarza jest naprawdę konieczna. Musi być zebrany porządnie
wywiad z rodzinnymi obciążeniami nadciśnieniem, zaburzeniami lipidowymi,
chorobami serca, ocena czynników ryzyka, czy występuje nadwaga lub
otyłość i wiele innych spraw, które pozwolą wybrać kierunek, w którym
pójdzie diagnostyka. A będzie konieczna, bo nadciśnienie u 25 latka nie
jest codziennością.
Niestety trzeba się wybrać do lekarza, a nie do komputera;-) Sam nigdy
nie skorzystałbym z podpowiedzi nieznanych mi bezpośrednio osób.
Szczególnie opinii w tak ważnej kwestii jak zdrowie.
--
Marek Li

rtg pluc a diagnoza
dzialanie bromu na mezczyzn