Wanilia

91. Data: 2012-09-29 18:30:22

Temat: Re: Wanilia
Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-09-29 14:37, Bbjk pisze:

> Robię podobnie i cukier też drobny, a nie puder.

Ja też dałam drobny i łyżkę trzcinowego. Puder daję do bitej śmietany.

Ewa

92. Data: 2012-09-29 18:37:32

Od: Bbjk <b...@g...comspam> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-09-29 20:23, medea pisze:

> http://imageshack.us/photo/my-images/854/ladacqoise1
.jpg/

:) Pięknie wyglądacie, Ty i tort! :)
Nie dziwię się, ze już go nie ma.

--
B.

93. Data: 2012-09-29 18:55:04

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-09-29 20:37, Bbjk pisze:

.jpg/

> :) Pięknie wyglądacie, Ty i tort! :)
> Nie dziwię się, ze już go nie ma.

Dziękuję w imieniu swoim i tortu.
Choć ja tam tylko przypadkiem trafiłam. ;)

Ewa

94. Data: 2012-09-30 06:26:53

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2012-09-29 20:29, obywatel medea uprzejmie donosi:

> To Ty jeszcze więcej cukru ode mnie dałaś!

Hue hue... w oryginalnym przepisie było tego jeszcze więcej, po 60g na
jedno białko. Beza, jako taka, sama w sobie musi być słodka, dlatego się
lepiej komponuje z mniej ulepnymi dodatkami.

> Ja dałam niecałe 250g a i tak
> wydało mi się za dużo. I w dodatku zrezygnowałam z masy kajmakowej.
> No i piekłam te bezy tak jak w linku od Ciebie - najpierw wysoka
> temperatura przez jakieś 10 minut (150st. z termoobiegiem), a potem
> suszyłam w niższej jakieś 1,5 godziny (120st. z termoobiegiem). Dopiero
> po wystudzeniu - w piekarniku przy otwartych drzwiczkach - wyjęłam.
> Wyszły bardzo kruche i nawet po przełożeniu kremem doba w lodówce im nie
> zaszkodziła, nie zrobiły się ani mokre, ani ciągliwe.

Mnie też wychodzą zazwyczaj kruche, choć ja akurat bardzo lubiłam zawsze
ciągutkowy wariant bezy. Ale dlatego kruche, to nigdy nie wnikałam. Taki
przepis, jest prosty i dobry, to nie szukam w nim haków.

> Dłużej to nie
> wiem, bo już tortu nie ma.

Ale Ci powiem, bo widziałam, piękne Ci te "karpaty" wyszły.

qr.a

95. Data: 2012-09-30 06:29:24

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-09-30 08:26, Qrczak pisze:
> Dnia 2012-09-29 20:29, obywatel medea uprzejmie donosi:

> Ale Ci powiem, bo widziałam, piękne Ci te "karpaty" wyszły.
>
> qr.a

To i ja pochwalę.

Stalker, żeście smaka narobiły, spróbujemy w domu zrobić...

96. Data: 2012-09-30 11:04:10

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 29 Sep 2012 17:25:24 +0200, Bbjk napisał(a):

> A nie, z Kodeksem Karnym nie mam nic wspólnego.

Ów jako twór nieinstytucjonalny datków przyjmować nie może, więc dosyć
mierna ta Twoja wymówka, a i logiki brak zupełny.
(by XL)

97. Data: 2012-09-30 17:34:05

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-09-30 08:26, Qrczak pisze:

> Mnie też wychodzą zazwyczaj kruche, choć ja akurat bardzo lubiłam
> zawsze ciągutkowy wariant bezy.

Bezy jako bezy mogą być ciągutkowe, ale w torcie takie blaty nie są za
dobre, ponieważ się trudno wtedy kroi na kawałki i by się cały tort
rozciapciał podczas krojenia.

> Ale Ci powiem, bo widziałam, piękne Ci te "karpaty" wyszły.

Daleko jeszcze im do pierwowzoru, który widziałam i jadłam. Ale i tak
jestem zadowolona, bo tort zniknął niepostrzeżenie mimo swej słodyczy.

Ewa

98. Data: 2012-10-01 15:10:33

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 29 Sep 2012 16:18:02 +0200, Ikselka napisał(a):

> Wydaje mnie się, że te kupne to mają jakieś dodatki "wysuszające".

http://www.mniammniam.com/sklep/4034,Proszek_bezowy_
substytut_bialka_kurzego_113_g_03_704_Wilton.html
(by XL)

Dzieci jedzą śmieci.
Dziwny jogurt
Skrobia