Wanilia

1. Data: 2012-09-26 10:20:50

Temat: Wanilia
Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie - chcę do kremu dodać prawdziwą wanilię - czy taką laskę
wanilii z opakowania po prostu pokruszyć, czy wymaga jakiejś specjalnej
obróbki?
Proszę się nie śmiać, nigdy wcześniej z takiej nie korzystałam.

Ewa

2. Data: 2012-09-26 10:24:44

Temat: Re: Wanilia
Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2012-09-26 12:20, obywatel medea uprzejmie donosi:
> [...]
> obróbki?
> Proszę się nie śmiać, nigdy wcześniej z takiej nie korzystałam.

Zależy Ci tylko na aromacie czy ma występować w kremie?

qr.a
--
Nikt nie odpowiedział. No więc, żeby nie było Ci przykro, to ja odpowiadam.

3. Data: 2012-09-26 10:29:40

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-09-26 12:24, Qrczak pisze:
> Dnia 2012-09-26 12:20, obywatel medea uprzejmie donosi:
>
> Zależy Ci tylko na aromacie czy ma występować w kremie?

Chcę, żeby było widać takie czarne kropeczki.

Ewa

4. Data: 2012-09-26 10:38:45

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Am 26.09.2012 12:29, schrieb medea:

> Chcę, żeby było widać takie czarne kropeczki.

Jak robisz krem na mleku czy śmietanie, to dodajesz wanilię do tego w
czasie podgrzewania. W tym celu wanilię rozkrajasz wzdłuż, nasionka
zdrapujesz nożem (tępym, albo drugą stroną ostrego) i dajesz do
mleka/śmietany. Po oskrobaniu dajesz też resztę laski, wyławiasz przed
dalszym procesem produkcyjnym. Tak wyciągniesz najwięcej aromatu i masz
też "kropki".

Waldek

5. Data: 2012-09-26 10:42:42

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2012-09-26 12:38, obywatel Waldemar Krzok uprzejmie donosi:

O, to to!

qr.a
--
zagapiłam się i Waldemar uprzedził

6. Data: 2012-09-26 10:43:06

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-09-26 12:38, Waldemar Krzok pisze:

> [...]
> mleka/śmietany. Po oskrobaniu dajesz też resztę laski, wyławiasz przed
> dalszym procesem produkcyjnym. Tak wyciągniesz najwięcej aromatu i

No właśnie nie zamierzałam podgrzewać, chyba że masz jakiś fajny przepis
na krem waniliowy do tortu bezowego.
Ja chciałam zrobić taki z bitej śmietany i serka mascarpone (jak do
tiramisu).

Ewa

7. Data: 2012-09-26 11:06:11

Od: Bbjk <b...@g...comspam> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-09-26 12:43, medea pisze:

> No właśnie nie zamierzałam podgrzewać, chyba że masz jakiś fajny przepis
> na krem waniliowy do tortu bezowego.
> Ja chciałam zrobić taki z bitej śmietany i serka mascarpone (jak do
> tiramisu).

Do bez imo najlepsze jest semifreddo waniliowe + świeże owoce, np.
maliny, poziomki, czy co tam masz :)
Jeśli chcesz, przepis prosty, a niezawodnie pyszny dam.
Można też kupić, same ziarenka wanilii w małym słoiczku, ale nie wiem,
czy u nas, wtedy nie masz dłubania. Ja wydłubuję ziarenka sposobem
Waldkowym z lasek, a je wypatroszone trzymam potem w długim wąskim
słoiczku ze spirytusem, ma się od raz aromat waniliowy.
--
B.

8. Data: 2012-09-26 11:18:58

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-09-26 13:06, Bbjk pisze:

> Do bez imo najlepsze jest semifreddo waniliowe + świeże owoce, np.
> maliny, poziomki, czy co tam masz :)
> Jeśli chcesz, przepis prosty, a niezawodnie pyszny dam.

Bardzo proszę o ten przepis. Mam czas do weekendu.

> [...]
> Waldkowym z lasek, a je wypatroszone trzymam potem w długim wąskim
> słoiczku ze spirytusem, ma się od raz aromat waniliowy.

Dłubanie nie jest problemem. Żeby tylko potem efekt był dobry. :)

Ewa

9. Data: 2012-09-26 11:30:39

Od: Bbjk <b...@g...comspam> szukaj wiadomości tego autora

Semifreddo z bezami.

1. pół litra kremówki (30-36%),
2. 2 jajka,
3. 6 łyżek drobnego cukru,
4.ziarenka z jednej laski wanilii,
5. bezy

Jajka ubijasz z 4 łyżkami cukru i wanilią na puszystą, prawie białą
masę. W osobnej misce ubijasz sztywno śmietankę z 2 łyżkami cukru. Do
ubitej śmietany dajesz ubite jajka i ostrożnie mieszasz. Wysoką
tortownicę, garnek lub cokolwiek (u mnie forma babkowa) wykładasz folią
spożywczą i bezami, przelewasz masę, dodajesz znów bezy. Do zamrażarki
na 2-3 h.
Gotowe semifreddo wyjmujesz z pojemnika, odwijasz folię, kroisz w grube
plastry. Na to idą owoce i sos owocowy (zmiksowane blenderem owoce z
odrobinką cukru i ew. troszkę alko, kto może).
Ważne, by jajka i śmietanka były świeże i dobre.
Można użyć blatów bezowych, ale wygodniejsze są małe bezy. Ortodoksi
robią z bez własnoręcznie upieczonych, ja z kupnych.
--
B.

10. Data: 2012-09-26 13:33:58

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-09-26 13:30, Bbjk pisze:
> [...]
> Można użyć blatów bezowych, ale wygodniejsze są małe bezy. Ortodoksi
> robią z bez własnoręcznie upieczonych, ja z kupnych.

Ał! Przepis pyszniasty, ale ja potrzebuję tortu i kremu do tegoż! :)

Ewa

Dzieci jedzą śmieci.
Dziwny jogurt
Skrobia