Skrobia

1. Data: 2012-09-22 17:34:32

Temat: Skrobia
Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Mam pytanko: czy zamiast mąki ziemniaczanej zamiennie można stosować
skrobię? Pytam, bo do tej pory tak robiłem, jednak ostatnio miałem okazję
poznać mistrza kuchni- który był tym wręcz zniesmaczony- ale nie powiedział,
dlaczego:-).

Pytam- bo mnie to zaciekawiło. Czy skrobia zastosowana zamiast mąki
ziemniaczanej zmieni smak potrawy?

demokracja to rządy osłów, prowadzonych przez hieny
Arystoteles

Chiron

2. Data: 2012-09-22 17:46:11

Temat: Re: Skrobia
Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 22 września 2012 19:34:30 UTC+2 użytkownik Chiron napisał:
> [...]
> dlaczego:-).
>
> Pytam- bo mnie to zaciekawiło. Czy skrobia zastosowana zamiast mąki

Wszelki duch! :-)

Stalker, ale odpowiedzi nie znam... a jaka to potrawa?

3. Data: 2012-09-22 18:00:56

Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stalker" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
ps.com...

>Wszelki duch! :-)

>Stalker, ale odpowiedzi nie znam... a jaka to potrawa?
Wszelki duch:-)

Zaczęło się od ciasta majonezowego, robionego przez moją małżowinkę, a
rozmawialiśmy też o innych potrawach. Do tej pory myślałem, że to są
produkty zamienne, ale może nie? Niestety- na google znalazłem, że to są
zamienne. Jednak być moze z poziomu mistrza kuchni- rzecz wygląda inaczej?

4. Data: 2012-09-22 18:03:19

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2012-09-22 19:34, obywatel Chiron uprzejmie donosi:
> [...]
> powiedział, dlaczego:-).
>
> Pytam- bo mnie to zaciekawiło. Czy skrobia zastosowana zamiast mąki

Ale jaką że to skrobię?
Bo mąka ziemniaczana to nic innego jak ziemniaczana jest skrobia. Jest
jeszcze skrobia kukurydziana, to jest maizena. Innych na ten moment
skrobi nie kojarzę.
Musi mistrz być coś...

qr.a

5. Data: 2012-09-22 18:07:17

Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Bo mąka ziemniaczana to nic innego jak ziemniaczana jest skrobia. Jest
> jeszcze skrobia kukurydziana, to jest maizena. Innych na ten moment skrobi

W sklepach jest produkt "Skrobia ziemniaczana" i inny (droższy) "Mąka
ziemniaczana". Ponieważ do tej pory nie widziałem różnicy- to kupowałem
tańszy. No ale może jest?

6. Data: 2012-09-22 18:26:00

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-09-22 20:07, Chiron pisze:

> W sklepach jest produkt "Skrobia ziemniaczana" i inny (droższy) "Mąka
> ziemniaczana". Ponieważ do tej pory nie widziałem różnicy- to
> kupowałem tańszy. No ale może jest?

Może różnica w producencie? Jeden nazywa tak, drugi inaczej. I inaczej
wycenia. ;) Ale to to samo powinno być.

Ewa

7. Data: 2012-09-22 18:32:16

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 22 września 2012 20:00:54 UTC+2 użytkownik Chiron napisał:

> [...]
> zamienne. Jednak być moze z poziomu mistrza kuchni- rzecz wygląda inaczej?

Postawiłbym sprawę inaczej: A która wersja TOBIE bardziej smakuje?

Stalker, i ta będzie lepsza :-)

8. Data: 2012-09-22 19:13:15

Od: "Stokrotka" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

To nie jest to samo.
Ale dokładniej nie wiem.
Wiem tylko, że do ciasta (biszkoptu) czasem się tego dodaje zamiast części
mąki, a dzięki temu ciasto jest dłużej świeże, i wolniej obsyha.
Zauważyłam też , że dodanie powoduje, że ciasto słabiej rośnie, ale nie bylo
tego efektu gdy była stara - na granicy bardzo długiego terminu ważności.
Podejżewam, że z tym jest jak z winem: czym starsze tym lepsze.

9. Data: 2012-09-22 19:38:57

Od: u...@d...invalid szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-09-22 19:34, Chiron pisze:
> [...]
> powiedział, dlaczego:-).
>
> Pytam- bo mnie to zaciekawiło. Czy skrobia zastosowana zamiast mąki

To jest ten sam produkt, który różni producenci różnie nazywają. Jednak
w przypadku "mąki ziemniaczanej" producent jawnie nie deklaruje, że to
skrobia ziemniaczana, co teoretycznie umożliwia mu uzupełnić ją
"polepszaczami" :). Może również różnić, na zasadzie różnych metod
wytwórczych różnych producentów.

10. Data: 2012-09-22 19:41:10

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 22 września 2012 20:03:14 UTC+2 użytkownik Qrczak napisał:

> Musi mistrz być coś...

Też obstawiam jego niedouczenie w pewnych dziedzinach...

Ania

Kuchnia to prawdziwa sztuka :-)
Mleko - biała śmierć.
Jak zacząc gotowac?