Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!goblin3!goblin.stu.neva.ru!news.ripco.com!news.glorb.com!n
peer03.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media
.com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-0
1.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not
-for-mail
From: Ikselka <i...@g...pl>
Subject: Re: Warcholstwo
Newsgroups: pl.sci.psychologia
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Reply-To: i...@g...pl
References: <c...@g...com>
<1scqwtlid3pfh$.zy91cfwngphm$.dlg@40tude.net>
<l2fcts$mts$1@node1.news.atman.pl> <l2gm73$3qd$6@news.icm.edu.pl>
<l2gr33$55c$1@node1.news.atman.pl> <l2gsi1$jp6$1@news.icm.edu.pl>
<l2i1fe$fdo$1@node1.news.atman.pl> <l2kjp1$e7c$1@news.icm.edu.pl>
<l2ljpj$gpv$1@news.icm.edu.pl> <l2lp8k$rq4$1@news.icm.edu.pl>
<l2oos0$2ki$1@news.icm.edu.pl> <l2pirn$nj7$1@news.icm.edu.pl>
<l2qa3e$hti$1@node2.news.atman.pl>
<1i49v4hedxvut$.h4rdtsujlegj.dlg@40tude.net>
<l2rhpv$lod$1@node2.news.atman.pl>
Date: Sun, 6 Oct 2013 13:47:19 +0200
Message-ID: <vm3atd82hzt2$.1i4ul5p2zofl7.dlg@40tude.net>
Lines: 52
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 95.49.10.171
X-Trace: 1381060038 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2180 95.49.10.171:1590
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4199
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:672233
Ukryj nagłówki
Dnia Sun, 6 Oct 2013 13:33:18 +0200, Chiron napisał(a):
> Użytkownik "Ikselka" <i...@g...pl> napisał w wiadomości
> news:1i49v4hedxvut$.h4rdtsujlegj.dlg@40tude.net...
>> Dnia Sun, 6 Oct 2013 02:15:48 +0200, Chiron napisał(a):
>>
>>> Ludzie widząc kogoś innego od nich- czyli np inwalidę na wózku- nie za
>>> bardzo wiedzą, jak znaleźć się w takiej sytuacji. Jesli inwalida nie
>>> będzie
>>> miał żadnych przywilejów, nie będzie zachowywał się roszczeniowo-
>>> pozostali
>>> szybko zaczną go traktować normalnie, jak jedno spośród siebie. Takiego
>>> samego. Nauczą się też szybko, że tamten może prosić o różne rzeczy, o
>>> które
>>> raczej oni nie poprosza- jak np o pomoc przy wejściu do tramwaju. Uwaga-
>>> taka pomoc może być ofiarowana, ale nie narzucana. Inwalida może sobie
>>> jej
>>> po prostu nie życzyć. Ona może mu wręcz uwłaczać.
>>> Gorzej, jak wcześniej zostanie nastawiony przez nauczycieli, rodziców,
>>> etc-
>>> że oto będzie mieć w szkole niepełnosprawnego kolegę. No i przy takim
>>> trzeba
>>> tak i tak. Nie wolno tego kalectwa zauważać, Itd, itp. Na dodatek taka
>>> osoba
>>> niepełnosprawna- wychowana w takim systemie socjalnym- najczęściej ma
>>> roszczeniowy stosunek do świata: jej się po prostu wszystko należy. Stąd
>>> więc konflikty, patrzenie na taką osobę jak na małpkę w zoo. Tak to widzę
>>
>> Bingo. I jeszcze na potwierdzenie dodam, że wystarczy poobserwować, jak
>> się
>> zachowują DZIECI w naturalnym środowisku rówieśniczym wobec "innych"
>> dzieci
>> (inny kolor skóry, budowa, język, artykulacja itp): otóż zanim w ogóle
>> wkroczy w ich relacje DOROSŁY ze swoją "tolerancją" i "integracją",
>> dzieciaki traktują wszelką "inność" w sposób naturalny, nie ma dla nich
>> sensacji, nie ma problemu, nie traktują jako odmienność ani koloru skóry,
>> ani krótszej nóżki czy okularów na nosie czy nerwowych tików lub innych
>> wad. To, co dorośli nazywają wadą, okaleczeniem fizycznym, kolorem skóry,
>> opóźnieniem umysłowym itp - nie stanowi dla nieskażonych ingerencją dzieci
>> żadnego punktu zainteresowania.
>>
>> Natomiast po ingerencji - i owszem. Dzieci widzą INNOŚĆ bardzo ostro.
> Pięknie to odmalował reżyser filmowy (pamiętam, że był to włoski film).
> Scena: dzieci na wsi spotkały idącą kobietę. Zapytały, kim jest.
> Odpowiedziała, że prostytutką. Nie zrozumiały. Dopytywały, co to znaczy.
> Kobieta powiedziała, że to ktoś taki, co za pieniądze zrobi wszystko. Na co
> dzieci spytały, czy jak jej zapłacą, to dla nich zatańczy. Potwierdziła- i
> zaczęła tańczyć. Dzieci się świetnie bawiły- ona też. Aż przyszli dorośli i
> zaczęli złorzeczyć dziewczynie- przepędzając ją. IMO- wtedy skończyła się
> ich dziecinna niewinność.
Ano.
|