Wątek bardziej rolniczy

11. Data: 2006-01-30 18:48:56

Temat: Re: Wątek bardziej rolniczy
Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 30 Jan 2006 13:01:31 +0100, skryba napisał(a):

> [...]
> ludziom na działkowanie. Trzeba by jednak określić graniczny termin
> użytkowania ziemi przez ewentualnych działkowiczów aby mieli
> świadomość co opłacalności ewentualnych
> nasadzeń (posadowienia altanki nie związanej z gruntem) itp.
> U mnie to funkcjomuje od kilkunastu lat i ludzie użytkujący są
> zadowoleni
> a właścicielki (staruszki) również.
> Za użytkowanie 2 arów odpłatność roczna wynosi 30 zł.Żadnego zarządu
> POD, żadnych regulaminów POD. Wyłącznie wzajemne poszanowanie i dobre
> stosunki między ludzkie regulują zgodne współistnienie.

Latem dojazd bezproblemowy.
Ale...
Po pierwsze nie wiem czy nadaję się na administratora, po drugie nie ma tam
prądu i ogrodzenia, po trzecie nie wyobrażam sobie 10 altanek na tle
pięknego lasu, po czwarte ja tam chcę mieć spokój a nie tłumy emerytów:)
No i po piąte to działka budowlana, może kiedyś...:) a czekać zamiaru nie
mam aż oni wszyscy powymierają, w końcu sama mam już wiecej niż 20:)

Pozdrawiam
Marta
--

http://tabaza.sapijaszko.net/

12. Data: 2006-01-30 18:51:23

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 30 Jan 2006 09:12:12 +0100, z...@n...pl
napisał(a):

> Witam!
> Przy przenicy lub życie/ w zależności od rodzju gleby/ jest rzeczywiście
> najmniej pracy.
> Oprócz zasiewu i zbioru może się okazać , że będzie potrzebny oprysk
> przeciwko rdzy lub innemu paskudztwu.
> A ziarno oprócz ptactwa może podreperować budżet przeznaczany na kwiaty.Po
> zbiorach zasiać poplon a jaki to wzależności od potrzeb. Od wyki z peluszką
> po słonecznik czy łubin pastewny na przyoranie.
> Tyle podpowiada mi moje stare rolnicze wykształcenie

No i chyba będę się trzymac tego pomysłu:)
Plus truskawki o których pisał Mirek - bo one już tam są sarnom i mojemu
synkowi na uciechę. Plus niewielka, naprawdę niewielka ilość warzyw.
Tylko nie wiem jak rodzicielce wytłumaczyć co znaczy niewielka:(

Pozdrawiam
Marta
--

http://tabaza.sapijaszko.net/

13. Data: 2006-01-30 19:28:11

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

mirzan napisał(a):
> [...]
[...]
> Roboty masa, do zjedzenia za dużo, na wino za dużo albo za mało.
> Do sprzedaży za mało, akurat tyle, aby narobić się.
> Zasadź truskawki, to parę złotych wpadnie i pracy będzie pod dostatkiem.
> Pozdrawiam.Mirzan

50 kg x 3 zł x 40 arów minus koszty = ?
pozdr. Jerzy

14. Data: 2006-01-30 20:03:00

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> 50 kg x 3 zł x 40 arów minus koszty = ?
> pozdr. Jerzy

Nic nie zrozumiałem z tego rachunku.Moja żona zbiera, bo ja nie umiem
się schylać tak długo, 10 kg co drugi dzień, przez całe lato, z cztereczh
rządków o długości 20 mb.Mieliśmy tych rządków 8,wywaliłem cztery, bo za dużo
owoców na własne potrzeby, a na handel za mało.
Pozdrawiam.Mirzan

15. Data: 2006-01-30 21:49:11

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Marta Góra wrote:

> Mój ostatni pomysł to wysianie pszenicy albo czegoś na zielony nawóz.

Niby pszenica wydajniejsza niż żyto, bo mówią, że coś ze 30 l z metra
wychodzi, a przy życie tylko 25, ale.. nie na darmo kiedyś żytniówkę
robili.. :)

Do zakładania winnicy nie namawiam, jak chcesz, to se weź ze dwa rządki u
mnie :).

A tak poważniej: coś do przeorania czy to jesienią, czy to jako nawóz
zielony i już..

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Od piątku Ola, co mieszka nad Nysą,
Ma reputację z nieznaczną rysą.

16. Data: 2006-01-30 22:05:48

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 30 Jan 2006 22:49:11 +0100, Grzegorz Sapijaszko napisał(a):

> Niby pszenica wydajniejsza niż żyto, bo mówią, że coś ze 30 l z metra
> wychodzi, a przy życie tylko 25, ale.. nie na darmo kiedyś żytniówkę
> robili.. :)

Grześ, zę żyto jest zbożem ozimym to nawet ja wiem:)

> Do zakładania winnicy nie namawiam, jak chcesz, to se weź ze dwa rządki u
> mnie :).

Zapytam o to samo co małżonek, a da się toto zwinąć w całości, przewieźć i
zamontowć:)??

> A tak poważniej: coś do przeorania czy to jesienią, czy to jako nawóz
> zielony i już..

Kiedy mnie się ten pomysł z pszenicą zaczyna podobać, taki łan latem,
chabry i maki - sentymentalna się robię:)

Pozdrawiam
Marta
--

http://tabaza.sapijaszko.net/

17. Data: 2006-01-30 22:10:34

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Grześ, zę żyto jest zbożem ozimym to nawet ja wiem:)

A nie ma jakiejś jarej odmiany przypadkiem? ;)
To żyto brzmi nieźle, na nawóz zielony się stosuje, korzeni się dość fajnie
i strukturę gleby przy okazji poprawia:)

Pozdrawiam, Basia.
--
http://tabaza.sapijaszko.net/

18. Data: 2006-01-30 22:17:13

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 30 Jan 2006 23:10:34 +0100, Basia Kulesz napisał(a):

> A nie ma jakiejś jarej odmiany przypadkiem? ;)
> To żyto brzmi nieźle, na nawóz zielony się stosuje, korzeni się dość fajnie
> i strukturę gleby przy okazji poprawia:)

To muszę sprawdzić:)
Ze mnie rolnik jak...

Pozdrawiam
Marta

--

http://tabaza.sapijaszko.net/

19. Data: 2006-01-30 22:35:29

Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To muszę sprawdzić:)
> Ze mnie rolnik jak...

Pomysł świetny,
tylko jak chcesz mieć maki i chabry
to chyba musisz dosiać,
teraz nasiona zbóż wyczyszczone są z ( chwastów) .:-)

Pozdrawiam TeresaR

20. Data: 2006-01-31 00:21:29

Od: "Moon" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marta Góra wrote:

> Ziemniaki tam były na jednej części. Fakt, jak się najmie ciągnik to
> roboty z nimi nie ma, ale leżą teraz w piwnicy. Moja rodzina jest
> maleńka a znajomym nie chciało się nawet przyjechać i darmo zabrać.

sama w sumie sobie odpowiadasz...
po co komu ta robota i ta użerka?
ziemniaki po 2 złote! i to jakie!
w ogóle, dla mieszczucha jakiekolwiek zabawy w 20 arów to błąd.
no co z tym zrobić? żyto posiać? :))) a może owiesek?
i co potem, traktor wynająć??? I może jeszcze cepem wymłócić???
albo buraki zaplantować??? i zebrać za całe 20 złotych w skupie?
bez sensu!
można mieć grządkę, można eksperymentować, jakieś bakłażany, jakieś melony,
coś na ząb posiać, ale posadzić/posiać sobie na 20 arach "cokolwiek" to
błąd.
moja mam się uparła kilka lat temu... fasoli różnych nasiała... haha, miałem
wór fasoli różnych odmian, których nie dało się przejeść. I jeszcze był etap
czosnku... wianki czosnku... dziesiątki.
moon

--
information is not knowledge

zakup nasion z targowiska, a temperatura
cięcie drzewek
Huba !
,S5 ***Hot stuff - check this out !!! ,S5
Oleander