Wątek bardziej rolniczy

51. Data: 2006-02-02 09:25:26

Temat: Re: Wątek bardziej rolniczy
Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:drrj1v$bjm$1@news.onet.pl skryba z...@o...pl
napisał(a):

> Tiaaa. Gwidonek też udawał, że jej tam nie ma???
> :-))

Hejka. Gwidonek akurat w tym czasie był zajęty tropieniem
kogucika-bażancika i wogóle się nie zorientował, że kilka metrów dalej
siedzi kaczka. :-)

> Ps. Zazdroszczę Wam tych spacerów na działkę. U mnie to nie możliwe >
miejscami zasypane po pas.

Gwidonek nie narzeka na zaspy tylko nurkuje w nich w pogoni za
bażantami. ;-)
Pozdrawiam spacerowo Ja...cki
PS Z wielkim zapałem sikorki wydziobują zawieszone na drzewach kawałki
zasuszonych światecznych babek. :-) Szkoda, że więcej nie zostało.

52. Data: 2006-02-02 10:27:49

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Elfir Dar'n'Ytta" <e...@p...fm.invalid> wrote in

> Przy zielonych szparagach nie ma roboty. Nie trzeba bielic.

Jasne, np. odchwaszczajš sie same, sila woli :-D
Pozdrowienia - Ewa

53. Data: 2006-02-02 10:29:57

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marta Góra <m...@m...pl> wrote in

> Bedę kombinować i się mobilizować.
> A za flaszkę to zapomnij, te czasy minęły:(
> Tadzio od kosy mówi, że inflacja:(

Uu.. przykre.
A na ile wycenia? Bo to trzeba przekalkulowac, moze faktycznie ziemniaki
wyjdš taniej :-)
Pozdrowienia - Ewa

54. Data: 2006-02-02 10:46:13

Od: richo nazca <n...@n...nospam.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko napisał(a):

> PS Z wielkim zapałem sikorki wydziobują zawieszone na drzewach kawałki
> zasuszonych światecznych babek. :-) Szkoda, że więcej nie zostało.

A miałem wywalić ;-)
Cukier im nie szkodzi?

--
richo

55. Data: 2006-02-02 11:00:07

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Szczęœniak" <e...@b...uni.wroc.pl> napisał w wiadomości
8...
> "Elfir Dar'n'Ytta" <e...@p...fm.invalid> wrote in

> Jasne, np. odchwaszczajš sie same, sila woli :-D

To ja bym chciała, żeby karmnik się odchwaszczał siłą woli. I ta
tam...wiechlina. Jakby tak cała grupa się skupiła i wysłała odpowiednie
impulsy myślowe? np. 1. 06. o godzinie 16-tej? :)))))

Pozdrawiam z wizją badań i ewentualnego grantu
Basia.

56. Data: 2006-02-02 12:46:50

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:drsnu8$r2g$1@atlantis.news.tpi.pl richo nazca
<n...@n...nospam.com.pl> napisał(a):

> A miałem wywalić ;-)
> Cukier im nie szkodzi?

Hejka. Przecież cukier krzepi. :-)
Pozdrawiam sloganowo Ja...cki

57. Data: 2006-02-02 15:40:07

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 2 Feb 2006 07:50:25 +0100, Basia napisał(a):

> Poza tym przy truskawkach trzeba mieszkać, nie da się podjechać na weekend i
> opielić. Gwarantuję, że szybko znajdą się amatorzy truskawek bez nadzoru i
> problemów ze zbiorem nie będzie:-)

No nie mieszkam przy truskawkach.
A amatroki się znalazły, nawet nie tyle owoców co kwiatów - sarny:(

Pozdrawiam
Marta
--

http://tabaza.sapijaszko.net/

58. Data: 2006-02-02 15:55:16

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 2 Feb 2006 10:29:57 +0000 (UTC), Ewa Szczęœniak napisał(a):

> Uu.. przykre.
> A na ile wycenia? Bo to trzeba przekalkulowac, moze faktycznie ziemniaki
> wyjdš taniej :-)

Za łakę tę na dole kasuje mi wiosną na dwie dobre flaszki (dobra flaszka w
sklepie na wsi 17 zł). Później kosi się gorzej, bo chociaż juz coraz mnie,
to jednak ten oset czy jak go zwał rośnie.
Ale jesienią jak doszła do łąki droga, miedza, "parking" za jabłoniami i
inne takie to popłynęłam na stówę z żalem myśląc ile za to paproci można
kupić. Utargowałam trochę, bo brał już od początku sierpnia awansem<lol>
Na szczęście wytłumaczyłam mu już, ze podagrycznik to nie jest rumianek i
także należy go wykosić. No i bezobsługowy jest, nadzorcy nie potrzebuje.
Jak obieca to zrobi.
Żeby nie było - to samo koszenie, bez grabienia i wywożenia na pryzmy. Po
tych moich pagórkach to nie jest lekka robota:(
O ziemniakach mi nie mów, trzeba pod nie linie wyciągnąc, posadzić, potem
wykopać, zaworkować i się prosić żeby sobie ktoś zabrał. No i albo zaraza
albo nalot stonki. Ja dziękuję, stonka nawet na liliach na dole była.
Ziemniaczki to ja sobie na targu od Pana Józka kupię, te 10 kg na rok:)
To już kukurydza bardziej bezobsługowa a i ptaki mają radochę:)

Pozdrawiam
Marta
--

http://tabaza.sapijaszko.net/

59. Data: 2006-02-02 21:05:16

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marta Góra napisał(a):
> Pytanie do bardziej biegłych w rolnictwie.
> Oprócz ogrodu mam jeszcze działkę w szczerym polu, jakieś 40 arów.
[...]

Choinki świąteczne.
40x100=4000 mkw po jednej na metrze.
Policz cenę sadzonek, wymaganej pracy i nawozów i rozłóż to na 10 lat.
Takie dziesięcioletnie osiągają w Wawie 50-100 zł za sztukę, małe 30-50.
Wycinanie zaczynasz mniej więcej w 4 roku [włożone w donicach]
przerzedzając lasek.
Policz tylko 20x4000=80000 zł, 50x4000=200000 zł
Jak wyjdziesz pośrodku to może warto spróbować?
;-)
pozdr. Jerzy

60. Data: 2006-02-04 11:41:33

Od: "skryba" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No i chyba będę się trzymac tego pomysłu:)
> Plus truskawki o których pisał Mirek - bo one już tam są sarnom i
mojemu
> synkowi na uciechę. Plus niewielka, naprawdę niewielka ilość warzyw.
> Tylko nie wiem jak rodzicielce wytłumaczyć co znaczy niewielka:(
>
> Pozdrawiam
> Marta
> --
Rozważ ewentualność posadzenia topinambura.
Praktycznie bezobsługowy.
Rozłazi sie sam po areale.
Do wytępienia (po zapadnięciu decyzji o budowie)
nie taki straszny. A na lini z lasem w tle może się dość
malowniczo komponować.
:-)
Pozdrawiam z topinamburem
skryba
Ps. Znów jakieś takie białe z nieba sypie.
Mam już dość tej zimy, a tu jeszcze luty i przewrotny marzec.

zakup nasion z targowiska, a temperatura
cięcie drzewek
Huba !
,S5 ***Hot stuff - check this out !!! ,S5
Oleander