Re: Wątróbka vs Nerki

1. Data: 2001-06-12 10:59:52

Temat: Re: Wątróbka vs Nerki
Od: "Pooh" <j...@s...uml.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kula" <k...@f...math.put.poznan.pl> zapytał
nieortograficznie i sam odpowiedział w wiadomości
> Jak sie przyżadza nerki? ( tak samo jak wątróbkę )
>
> Dziekuje

Nerki (wieprzowe) zwane też cynaderkami przyRZądzam następująco:
1. Rzeczone nereczki myję i usuwam tłuste farfocle
2. Wrzucam w całości do gara i gotuję. Tu uwaga: niestety konieczne jest
intensywne wietrzenie pomieszczenia, gdyż zapaszek jest mocno jakby
niesmaczny.
3. Nerki znacznie zmniejszają swoją objętość, a woda robi się brudno brązowa
i kaszowata.
4. Płuczemy i studzimy (nerki, nie wodę),
5. Przekrawamy nerkę na pół wzdłuż i wybieramy ze środka tłustą zawartość
pozostawiając jędrne mięsko.
6. Zapominamy o zapachu
7. Następnie ja osobiście kroję wyczyszczone połówki w plasterki i robię z
nich sos...

Qrcze, ale narobiłeś /łaś mi apetytu...

--
Pooh - bardziej żółty niż zielony.

1. Data: 2001-06-12 11:40:30

Od: "kula" <k...@f...math.put.poznan.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki za pomoc

a moze jszcze cos wiesz na temat smażenia nerek?

1. Data: 2001-06-12 12:56:22

Od: "Pooh" <j...@s...uml.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

> a moze jszcze cos wiesz na temat smażenia nerek?

No to teraz o moim sosie:
Półplasterki ugotowanych nerek wrzycam na kilka łyżek oleju i podsmażam
chwilę. Do tego cebula - aż do zeszklenia. Dodaję potem łyżkę mąki i smażę
aż do jej zbrązowienia i zgęstnienia. Dodaję listek bobkowy, solę i pieprzę
i dolewam sporo wody. Gotuję na małym ogniu aż woda wyparuje na tyle, że
zadowoli mnie konsystencja sosu (no i jego smak). Spożywam z kaszą gryczaną
i z kiszonym o. .

Przypuszczam, że w pytaniu chodziło o sposób smażenia nerek jak wątróbka.
Nigdy tego nie robiłem, zresztą nerki po obgotowaniu mają już konsystencję
smażonej wątróbki więc może je skonsumuj na tym etapie dowolnie
przyprawiając...
--
Pooh - bardziej żółty niż zielony.

1. Data: 2001-06-13 15:01:07

Od: "ssiegmund" <s...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Robilem kiedys cielece, przekroic na pol wykroic wszyskie te kanaliki
oproszyc maka i smarzyc na goracej oliwie.

Slav

wielka chec na...
literatura a kulinaria
polecam gotowca