Watykan: Przełomowa decyzja ws. prezerwatyw! ;P

1. Data: 2006-04-23 16:41:45

Temat: Watykan: Przełomowa decyzja ws. prezerwatyw! ;P
Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Watykan wkrótce wyda dokument zezwalający na użycie prezerwatyw przez osoby
chore na ciężkie choroby zakaźne, między innymi AIDS - zapowiedział kardynał
Javier Lozano Barragan w wywiadzie dla dziennika "La Repubblica".
Gazeta podkreśliła, że ujawnienie tej, utrzymywanej w ścisłej tajemnicy,
inicjatywy jest rezultatem niedawnej wypowiedzi kardynała Carlo Marii
Martiniego, który uznał, że w przypadku AIDS użycie prezerwatyw jest
mniejszym złem.

Kardynał Barragan ujawnił, że Benedykt XVI poprosił o przestudiowanie sprawy
użycia prezerwatyw przez osoby chore na choroby zakaźne, w tym AIDS.
Jednocześnie watykański minister zdrowia nie poinformował, co dokładnie
zawierać będzie dokument, przygotowywany przez naukowców i teologów.
Podkreślił jedynie, że będzie niedługo wydany.

Ogłoszenie dokumentu dopuszczającego użycie prezerwatyw przez zakaźnie
chorych będzie potwierdzeniem wyraźnego otwarcia Kościoła, które wcześniej
sygnalizowali już jego hierarchowie.

W wypowiedzi, opublikowanej 21 kwietnia na łamach włoskiego tygodnika
"L'Espresso", kardynał Carlo Maria Martini, emerytowany arcybiskup Mediolanu
powiedział, że w związku z plagą AIDS prezerwatywa jest niczym innym niż
"mniejszym złem".

"Małżonek dotknięty AIDS jest zobowiązany chronić swego partnera, a partner
ten też musi się chronić" - uważa purpurat, słynący z otwartości i
postępowych poglądów. "Kwestia wszelako polega na tym, czy to władze
kościelne powinny propagować ten środek obrony, bo gdyby to uczyniły, na
dalszy plan zepchnęłyby inne metody moralnie dopuszczalne, jak na przykład
wstrzemięźliwość" - dodał.

Pierwszy zaś podobne poglądy w tej kwestii wyraził sam kardynał Javier
Lozano Barragan. W wywiadzie prasowym przed ponad rokiem zapytany o to, czy
żona człowieka chorego na AIDS ma prawo domagać się, żeby nałożył kondom,
odparł: "Uważam, że ma do tego prawo. Tak, prawem żony jest domagać się, aby
małżonek używał prezerwatywy".

http://wiadomosci.onet.pl/1310595,12,item.html

--
Polecam: www.niebianska.republika.pl

2. Data: 2006-04-23 16:59:52

Temat: Re: Watykan: Przełomowa decyzja ws. prezerwatyw! ;P
Od: "Grzegorz Z." <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Teraz pytanie czyje "nowe światło" ukaże się jako pierwsze - śJ
dopuszczające transfuzję krwi czy też Ratziego dopuszczające do użytku
przez wiernych gumki ? ;-)

Ciekawym też staje się pytanie które ktoś pod tym tekstem na Onecie
postawił - mianowicie co grzesznymi użytkownikami prezerwatyw jacy w latach
ubiegłych, np. w czasach miłościwie panującego nieomylnego, natychmiast
świętego Lolka W. trafili za swój upór w używaniu gumek do piekła ? Może
dla nich będzie ogłoszona amnestia ?

No i trzy grosze ode mnie - jak to będzie możliwe że używając prezerwatyw
przy ciupcianku z moją katolicko poślubioną żoną będę grzeszył w sytuacji
gdy żadne z nas nie będzie nosicielem wirusa HIV, a nie będę grzeszył i
mogę być pewny o swoje zbawienie w sytuacji gdy co najmniej jedno z nas
takowym nosicielem będzie ?

--
"Luz jest jedynym lekarstwem na centralnie planowaną narodową pedagogikę,
której mamy wszyscy podlegać." Kazimiera Szczuka

3. Data: 2006-04-23 17:31:53

Od: "gburek" <domik@epf_Bez_spamu_.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Z." <b...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
| gdy żadne z nas nie będzie nosicielem wirusa HIV, a nie będę grzeszył i
| mogę być pewny o swoje zbawienie w sytuacji gdy co najmniej jedno z nas

heh
no to aby zyc bez grzchu musisz wybrac sie do jakiegos narkomana i kupic
probke krwi a nastepnie zakluc nia siebie lub zone :) (proponuje rzut
moneta)
tertium non datur :P

--
Dominik

4. Data: 2006-04-23 17:39:59

Od: "Grzegorz Z." <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> heh
> no to aby zyc bez grzchu musisz wybrac sie do jakiegos narkomana i kupic
> probke krwi a nastepnie zakluc nia siebie lub zone :) (proponuje rzut
> moneta)

Dobry pomysł :)

A jak się tak ową krwią zakłuć już na łożu śmierci, zbawienie i tak jak w
banku a ileż niedogodności i niewygód za życia nas ominie :)

A ponadto warto się zastanowić co w sytuacji gdy oboje małżonkowie JUŻ SĄ
zarażeni ? Czy używanie prezerwatyw w takiej sytuacji jest grzechem czy
też nie ?

Miejmy nadzieję że ogłoszeniu towarzyszyć będą szczegółowe przepisy
wykonawcze, bo ja już tu widzę spore pole do nadużyć i nadinterpretacji.
:))

5. Data: 2006-04-23 17:49:44

Od: Neutralny <b...@W...net> szukaj wiadomości tego autora

Sky wrote:

I z czego sie cieszysz...!?

To sytuacja zmusila tych twardoglowych do tego!

A ile istnien ludzkich doprowadzil wczesniej KK przez swoja zatwardzialosc
do tragedii...?

6. Data: 2006-04-23 17:55:53

Od: Neutralny <b...@W...net> szukaj wiadomości tego autora

gburek wrote:

> no to aby zyc bez grzchu musisz wybrac sie do jakiegos narkomana i kupic
> probke krwi a nastepnie zakluc nia siebie lub zone :) (proponuje rzut
> moneta)

Ja wybralbym to drugie....

Tyle ladnych i samotnych kobiet... ;)

7. Data: 2006-04-23 18:32:33

Od: "Lukasz[...]" <x...@w...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

"Sky" <s...@o...pl> wrote in news:e2gan4$1cv$1@news.onet.pl:

> nałożył kondom, odparł: "Uważam, że ma do tego prawo. Tak, prawem żony
> jest domagać się, aby małżonek używał prezerwatywy".

Coz za wspanialomyslnosc...

Mnie to wisi bo i tak mam gleboko w dupie to co zgnily i upadly kosciol
mowi.

Lukasz

8. Data: 2006-04-23 19:27:50

Od: "Norbert" <a...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja mysle ze wiekszosc tego niusa wsrod wiadomosci widziala, wiec nie trzeba
bylo kopiowac, po drugie czy to jest zwiazane z medycyna? Po drugie ja
mysle, ze zdecydowanej wiekszosci katolikow wisi co o tym sadzi kosciol :)
Ot taka wybiorcza wiara.

--
Pozdrawiam Norbert :-)

9. Data: 2006-04-24 01:52:22

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Neutralny" <b...@W...net> napisał w wiadomości

> Ja wybralbym to drugie....
>
> Tyle ladnych i samotnych kobiet... ;)

Uważaj bo ci testosteron spadnie ;D

10. Data: 2006-04-24 09:10:13

Od: "sov." <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Norbert" napisał:
> mysle, ze zdecydowanej wiekszosci katolikow wisi co o tym sadzi kosciol :)
> Ot taka wybiorcza wiara.

Tez tak mysle, to po pierwsze.

Po drugie - nie wiadamo czy owa informacja nie jest spreparowaną sensacją
medialną (jakich wiele).

Po trzecie - jesli ktos nie jest katolikiem to co go to wali (mowiac
jezykiem wpolczenych).
Ja tam islamista nie jestem i wezwanie do dzichadu mam w nosie. Ot tak.
I nawet mnie nie interesuje jak do tego nawoluja, ile, kto... no i ile maja
kasy. He, he.

Pozdrawiam.
sov.

Badanie na nosicielstwo
zasypka
wzrost cisnienia
czy to groźne??
mam narośl w brzuchu, nikt nie wie co to, jest problem bo boli