Weekendowe smakołyki.

61. Data: 2010-10-19 10:08:55

Temat: Re: Weekendowe smakołyki.
Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:lvknoac798gi$.13140mf2oouys$.dlg@40tude.net...

> Czy Ty naprawdę nie rozumiesz, o co mi chodzi w wypowiedzi Bożeny, czy
> udajesz? Zatem cóż, pozostaje mi wyjaśnić wszem i wobec: Bożena pisze o
> swoich regionalnych odmianach TEGO SAMEGO z wyższością przerastającą
> problem, a pogardliwie deprecjonuje wiadomą potrawę u mnie mówiac "to
> tylko
> polskie pyzy". Podkreśla tym samym swoją jedynie słuszną i wspaniałą
> litewskość i moją "tylko" polskość nawet w kuchni - dla mnie nie jest
> wzorem człowieka otwartego na innych, którego kuchnia naprawdę raduje i
> odpręża.

Sugerujesz, że jest aż taka antysemicińska?

62. Data: 2010-10-19 10:09:59

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 19 Oct 2010 02:38:52 +0200, Panslavista napisał(a):

XL:

> Ale nie w kuchni - kuchnia jak świątynia jest.

Powiedz to tej pani, która mówi:

"Dla mnie polskie pyzy są "tylko", tak samo pierogi z
mięsem - nie umiem się przyzwyczaić do farszu z gotowanego mięsa. Jadłam
już
różne pierogi, w tym takie nad którymi wszyscy się rozpływali z zachwytu,
ale dalej to były tylko pierogi z gotowanym mięsem."

A mnie nie pouczaj, ja wykazałam tutaj dosyć dobrej woli, nie zgadzam się
jedynie na słowo "tylko" w odniesieniu do kuchni polskiej. A i litewska
kiedyś była... nasza, więc nie ma o co się kłócić i nie zamierzam :->

63. Data: 2010-10-19 10:10:48

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 19 Oct 2010 12:04:49 +0200, Panslavista napisał(a):

> Kalka językowa z rosyjskiego .

Ten rosyjski to jednak za bardzo Ci pomaga żyć.

64. Data: 2010-10-19 10:10:49

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wlasnie, mów za siebie. Mnie już nie ciekawi narodowość tej pani.

Przepraszam, ze wlazłem w wątek pod Tobą.

65. Data: 2010-10-19 10:12:20

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 19 Oct 2010 12:08:55 +0200, Panslavista napisał(a):

> Sugerujesz, że jest aż taka antysemicińska?

Kuchnia to świątynia - ja po prostu obecnie OLEWAM to ciepłym moczem i idę
robić polskie pierogi z mięsem. Staram się przy tym mieć dobry humor, bo mi
nie wyjdą i ktoś się udławi.

66. Data: 2010-10-19 10:13:31

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 19 Oct 2010 12:10:49 +0200, Panslavista napisał(a):

> Przepraszam, ze wlazłem w wątek pod Tobą.

Przestań tak przepraszać i przepraszać oraz słodzić bez sensu na lewo i
prawo, nie znoszę tego.

67. Data: 2010-10-19 10:15:22

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ten rosyjski to jednak za bardzo Ci pomaga żyć.

Hm. Jak to z braćmi Słowianami - raz przy kielichu, raz na noże... Tu
kuchenne..

68. Data: 2010-10-19 10:15:22

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-10-19 12:06, Ikselka pisze:

> Czy Ty naprawdę nie rozumiesz, o co mi chodzi w wypowiedzi Bożeny, czy
> udajesz? Zatem cóż, pozostaje mi wyjaśnić wszem i wobec: Bożena pisze o
> swoich regionalnych odmianach TEGO SAMEGO

Według mnie podała, czym faktycznie SĄ cepeliny. Dla mnie to zasadnicza
różnica - nadzienie z mięsa gotowanego, czy z surowego. Mniej więcej
taka, jak pomiędzy tatarem a befsztykiem. To nie jest tylko kwestia
regionalizmu. Od regionu może zależeć sposób przyprawienia lub podania,
rodzaj mięsa.
Podobnie byś się oburzyła, gdyby ktoś smażony befsztyk nazwał tatarem
(który NB czasami nazywa się befsztykiem tatarskim chyba).
Może niefortunnie wyraziła się z tym "tylko polskie pyzy", ale ja to
odebrałam nie jako że pyzy gorsze, ale że u nas bardziej popularne,
codzienne. I to chyba racja.
Zresztą Iksi, nie raz się tu spierałaś o nazewnictwo tradycyjnych
polskich potraw czy świąt, więc powinnaś najlepiej Bożenę rozumieć.

Ewa

69. Data: 2010-10-19 10:16:25

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> Czy Ty naprawdę nie rozumiesz, o co mi chodzi w wypowiedzi Bożeny, czy
> udajesz? Zatem cóż, pozostaje mi wyjaśnić wszem i wobec: Bożena pisze o
> swoich regionalnych odmianach TEGO SAMEGO

Radio Erewań. Bożena dokładnie wskazała różnice w sposobie przygotowania.
To już nie jest TO SAMO, tylko PODOBNE. Widać nie znosisz krytyki pod swoim
adresem, dlatego reagujesz, jakby od nazwy klusek zalezała Twoja
niepodległość.

J.
Co woli swoją "pizzę" na grubym cieście, niż oryginał;-).

70. Data: 2010-10-19 10:17:17

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> robić polskie pierogi z mięsem. Staram się przy tym mieć dobry humor, bo

Moze to dobrze, ze nie jestem na Twojej gar-kuchence. Nie zape(ł/w)niłaby
mojej patelence wypełnienia... :-))))))))

Simple Hack To Get $1000 To your Paypal
OD WCZORAJ...
jadłem niekoszerne danie
podajcie proszę SWÓJ przepis
fizyka w praktyce czyli czajnik elektryczny