Weekendowe smakołyki.

71. Data: 2010-10-19 10:18:36

Temat: Re: Weekendowe smakołyki.
Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-10-19 12:09, Ikselka pisze:

> Powiedz to tej pani, która mówi:
>
> "Dla mnie polskie pyzy są "tylko", tak samo pierogi z
> mięsem - nie umiem się przyzwyczaić do farszu z gotowanego mięsa. Jadłam
> już
> różne pierogi, w tym takie nad którymi wszyscy się rozpływali z zachwytu,
> ale dalej to były tylko pierogi z gotowanym mięsem."

No przecież to jest TYLKO kwestia gustu.
Ja o wiele bardziej lubię pierogi z gotowanym farszem.

Ewa

72. Data: 2010-10-19 10:19:56

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przestań tak przepraszać i przepraszać oraz słodzić bez sensu na lewo i
> prawo, nie znoszę tego.

Nie używam cukru.

73. Data: 2010-10-19 10:23:19

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 19 Oct 2010 11:47:18 +0200, medea napisał(a):

> No jak mogli ci Litwini zachwycić się wynalazkiem jakiegoś Niemca!? Cóż
> za brak patriotyzmu z ich strony!

Oryginalność nazwy oznacza jej użycie wyłącznie w odniesieniu do danej
rzeczy. Jak np "oscypek", "kwaśnica", "makowiec" itp. Słowo "Zeppelin" jest
nazwiskiem, a dopiero potem nazwą sterowca, a potem... już tylko litewskiej
pyzy.

74. Data: 2010-10-19 10:26:17

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jest
> nazwiskiem, a dopiero potem nazwą sterowca, a potem... już tylko

Jak beff Strogonov...

75. Data: 2010-10-19 10:26:37

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> [...]
> różne pierogi, w tym takie nad którymi wszyscy się rozpływali z zachwytu,
> ale dalej to były tylko pierogi z gotowanym mięsem."

Bożena nie przepada za pyzami i nie lubi farszu z gotowanego mięsa. Zapewne
wychowała się w innych zwyczajach kulinarnych. To nie powód, żeby zaraz
odsądzać ją od czci i wiary.
Ja się na mojego szwagra nie obraziłam, jak sobie przyprawił keczupem ;-)
pierogi z kaszą gryczaną, serem i miętą, bo wiem, że to było cokolwiek
"egzotyczne" danie, które lubię tylko ja (babcia robiła) i dwoje moich
lubiących eksperymenty znajomych (a szwagier, gdyby się zapowiedział,
dostałby coś bardziej "normalnego" na obiad).
Klusek ziemniaczanych nie cierpię pod żadną postacią ani nazwą. Nie
przeszkadza mi, że inni lubią.

J.

76. Data: 2010-10-19 10:27:28

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 19 Oct 2010 12:15:22 +0200, medea napisał(a):

> Może niefortunnie wyraziła się z tym "tylko polskie pyzy",

Bardzo niefortunnie. Wrecz pogardliwie. Mogła napisać "to tylko pyzy",
tymczasem napisała "to tylko polskie pyzy", co ma już zgoła INNĄ wymowę.

> ale ja to
> odebrałam nie jako że pyzy gorsze, ale że u nas bardziej popularne,
> codzienne. I to chyba racja.

Naginasz na jej korzyść. Więc ile razy robiłaś pyzy, skoro są u Ciebie tak
"popularne, codzienne"?

> Zresztą Iksi, nie raz się tu spierałaś o nazewnictwo tradycyjnych
> polskich potraw czy świąt, więc powinnaś najlepiej Bożenę rozumieć.

W każdym razie włos mi się przy tym nie jeżył.

77. Data: 2010-10-19 10:29:05

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@i...pl> wrote in message

> Jak beff Strogonov...

He..he, spieszę poprawić "Beef Stroganoff"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

78. Data: 2010-10-19 10:31:14

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> "popularne, codzienne"?

> W każdym razie włos mi się przy tym nie jeżył.

Nawet na nagrzanej od kaflówki?

79. Data: 2010-10-19 10:32:02

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 19 Oct 2010 12:16:25 +0200, krys napisał(a):

> Widać nie znosisz krytyki pod swoim
> adresem, dlatego reagujesz, jakby od nazwy klusek zalezała Twoja
> niepodległość.

Pyzy, cepeliny ani żadne inne KLUSKI nie są dla mnie specjalnym punktem
ambicji, ale użycie zwrotu "to tylko polskie pyzy".
Równocześnie z wynoszeniem pod niebiosa litewskości własnych cepelinów
delikatnie!!! mówiąc doprowadza mnie do białej gorączki - co widać i czego
się absolutnie nie wypieram. Można napisać "tylko pyzy", dlaczego w
zestawieniu z litewską wspaniałością cepelinów Biożeny ta "tylko polskość"
owych pyz?

80. Data: 2010-10-19 10:32:54

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 19 Oct 2010 12:18:36 +0200, medea napisał(a):

> No przecież to jest TYLKO kwestia gustu.
> Ja o wiele bardziej lubię pierogi z gotowanym farszem.
>
> Ewa

Ech... Szkoda słow, gadał dziad do obrazu.

Simple Hack To Get $1000 To your Paypal
OD WCZORAJ...
jadłem niekoszerne danie
podajcie proszę SWÓJ przepis
fizyka w praktyce czyli czajnik elektryczny