Wegeta !

1. Data: 2005-08-03 19:52:04

Temat: Re: Wegeta !
Od: "cherokee" <c...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> napisal w wiadomosci
news:4733699154$20050803215324@ewcia.kloups...
> Pytanie jest nastepujace : co mam zrobic z tym nieslychanie (dla mnie)
> rzadkim rarytasem ?

Ja uzywam do panierowania ryby do smazenia - mieszam wegete (tudziez
wegetobodobne cos innej firmy) z maka, otaczam w tym rybe i na patelnie.Ryba
jest przyprawiona i chrupiaca.

pozdr

cherokee

2. Data: 2005-08-03 19:53:22

Temat: Wegeta !
Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Hello :)

Udalo mi sie w koncu kupic ten produkt (wegete), o ktorym ciagle
czytam na grupie. Chwala cichociemnemu sklepikowi rosyjskiemu ukrytemu
w nieturystecznej czesci Paryza...

Pytanie jest nastepujace : co mam zrobic z tym nieslychanie (dla mnie)
rzadkim rarytasem ?
Sklad (na torebce po hiszpansku, po niemiecku i po francusku) brzmi
apetycznie : jest w tym suszona marchew, pasternak, cebula, seler i
pietruszka (pewnie biala, rzecz nie do znalezienia we Francji), no i
nieunikniona sol i glutaminian, ale pal szesc...

Torebka tej magicznej substancji wazy 250 gramow i jest na nie
napisane ze wystarczy na 83 porcje. Porcji "czego" tego nie
napisano.

W kazdym razie chcialabym ja zuzyc jak najlepiej...

Pokornie prosze o wskazowki bardziej ode mnie doswiadczone osoby
praktykujace wegete na tej grupie.

Ewcia

--
Niesz

3. Data: 2005-08-03 19:53:32

Od: "cherokee" <c...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wlasnie sie zastanawiam czy nie sprzedano mi jakiejs podroby : na
> torebce jest napisane "vegeta" a nie "wegeta" :('

Dobrze jest napisane, bo to sa suszone warzywa przeciez. A nazwa z pewnoscia
nie pochodzi z jezyka polskiego.

cher.

4. Data: 2005-08-03 19:56:04

Od: "mulin" <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> napisał w wiadomości

> Pytanie jest nastepujace : co mam zrobic z tym nieslychanie (dla mnie)
> rzadkim rarytasem ?

Zacznij od wysypania troszki na reke i posmakowania językiem

gonzo7

5. Data: 2005-08-03 20:00:52

Od: Konrad Kosmowski <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

*** "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com>:

> Udalo mi sie w koncu kupic ten produkt (wegete), o ktorym ciagle
> czytam na grupie. Chwala cichociemnemu sklepikowi rosyjskiemu ukrytemu
> w nieturystecznej czesci Paryza...

Yyy... Chodzi o taką chemiczną przyprawę w torebce?

> [...]

> Torebka tej magicznej substancji wazy 250 gramow i jest na nie
> napisane ze wystarczy na 83 porcje. Porcji "czego" tego nie napisano.

:)

> W kazdym razie chcialabym ja zuzyc jak najlepiej...

No można dodawać do różnych rzeczy w charakterze przyprawy ale naturalne
są raczej lepsze, nie wiem czy smaczniejsze ale zdrowsze napewno.

> Pokornie prosze o wskazowki bardziej ode mnie doswiadczone osoby
> praktykujace wegete na tej grupie.

--
+ .-. .
Pozdrawiam, . * ) )

6. Data: 2005-08-03 20:01:18

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le mercredi 3 ao?t 2005 ? 21:53:22, dans <4733699154$20050803215324@ewcia.kloups>
vous écriviez :

7. Data: 2005-08-03 20:03:01

Od: "Paulinka" <paulinka503@precz_ze spamem_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa (siostra Ani) N. z adresu n...@y...com wymodzil(a) :

> Pokornie prosze o wskazowki bardziej ode mnie doswiadczone osoby
> praktykujace wegete na tej grupie.

Nie lubie wegety, czasem sypne do golabków, ale tylko dlatego, ze dostalam
puche tego cuda od babci i zal mi to wyrzucic.

Pozdrawiam
Paulinka

8. Data: 2005-08-03 20:10:42

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <4733699154$20050803215324@ewcia.kloups>,
"Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> wrote:

> [...]
>
> W kazdym razie chcialabym ja zuzyc jak najlepiej...
>
> Pokornie prosze o wskazowki bardziej ode mnie doswiadczone osoby

Wsyp do klozetu i spuść wodę.

Władysław

9. Data: 2005-08-03 20:14:10

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <9161135941$20050803220120@ewcia.kloups>,
> [...]

> Wlasnie sie zastanawiam czy nie sprzedano mi jakiejs podroby : na
> torebce jest napisane "vegeta" a nie "wegeta" :('

Oryginalna Vegeta jest f-my Podravka, gdzieś z b. Jugosławii --
Chorwacji czy Słowenii. Ale nazwa się spolszczyła i służy jako
rzeczownik pospolity dla podobnych mieszanek soli, glutaminianu sodu,
suszonych warzyw i przypraw.

Władysław

10. Data: 2005-08-03 20:27:07

Od: "gsk" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wsyp do klozetu i spuść wodę.
>
> Władysław

NIE! To zatruje środowisko! Ja też uważam, że lepiej wyrzucić, przeciez to
sam glutaminian sodu - "wzmacniacz smaku i zapachu" co to w ogóle jest za
syf? Czy trzeba wzmacniać smak? Jak trzeba to proponuję ostrą papryczkę
może?
Gosia

Kwas chlebowy, problem ?
co myslicie o czosnku marynowanym?
ogon langusty-jak go zjesc?
Sałatka z ziemniaków - dodatek do dań z rusztu (grilla) itp...
ryba na grillu ?