ryba na grillu ?

1. Data: 2005-08-03 11:21:21

Temat: ryba na grillu ?
Od: wodorotlenek <w...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzien dobry sloneczny,
chcialbym zrobic cos nietypowego i podac rybe na grilu.
Czy trzeba ja specjalnie jakos przedtem przyrzadzic ?
I wlasciwie jakia to moglaby byc ryba (komponujaca sie do
salatek, kielbasek i innych biwakowych specjalow) ?

Wiem tylko tyle (sam sie taka kiedys raczylem), ze powinna sie smazyc
na folii, ale nic poza tym.

Pomozecie ?

HOX

2. Data: 2005-08-03 11:28:17

Temat: Re: ryba na grillu ?
Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "wodorotlenek" <w...@a...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
> salatek, kielbasek i innych biwakowych specjalow) ?
>
> Wiem tylko tyle (sam sie taka kiedys raczylem), ze powinna sie smazyc

Kazda jedna ryba jest dobra na grilu...
folia nie jest konieczna znacznie lepsza jest taka specjalna siatka
co sie rybke zamyka we srodku i latwiej ja obracac potem

a rybke wystarczy wypatroszyc oplukac osuszyc lekko posolic
do brzuszka wlozyc troche ziela: szczawiu, pokrzywy, natki pietruszki
i grilowac smarujac co jakis czas oliwa..

Ja w taki sposób karpia przyzadzam co to mozna go nabyc w pobliskim stawie
zawsze sie udaje i wbrew powszechnie krazacym opiniom nie smierdzi mulem

zamiast ziela to mozna posluzyc sie lyzka dobrego masla wymieszanego z natka
pietruszki
czosnek tez nie zawadzi

mozna tez rybke oblozyc z zewnatrz plastrami boczku ale to jush spor
arozzutnosc

a jak sie podaje to dobrze cytrynke podac...i dobrze schlodzone biale winko
:)))))

Marek

3. Data: 2005-08-03 11:31:35

Od: Konrad Kosmowski <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

*** wodorotlenek <w...@a...pl>:

> Dzien dobry sloneczny, chcialbym zrobic cos nietypowego i podac rybe
> na grilu.

Całkiem typowe. :)

> Czy trzeba ja specjalnie jakos przedtem przyrzadzic ?

Zależy jaka ryba. Np. takiego pstrąga to w sumie wystarczy opruszyć
solą, ew. dodać ziół/czosnku, wrzucić w folię aluminiową (ważne) i na
grill. Innych metod (niż folia) nie znam.

> I wlasciwie jakia to moglaby byc ryba (komponujaca sie do salatek,
> kielbasek i innych biwakowych specjalow) ?

Pstrąg, łosoś (dzwonki), praktycznie cokolwiek oprócz filetów i
mniejszych ryb (wyschną).

--
+ .-. .
Pozdrawiam, . * ) )

4. Data: 2005-08-03 11:48:38

Od: "jacenty" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Okoń, szczupak lub tusze z dorsza (ze skórką).W środek plaster cebuli, na
wierzch sól i sok z cytryny. Drapierzne ryby mają ścisłe mięso i łatwiej
nimi manipulować. Jak napisał zresztą Marek W są specjalne siatki do
pieczenia ryb. A jak ktoś nie ma to pobawić się w dzwonka i nadziać na
szpadelki do szaszłyków.
Pozdro Jacenty

5. Data: 2005-08-03 12:16:27

Od: wodorotlenek <w...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki wszystkim !
Teraz chyba juz sobie poradze.

Niestety nie posiadam tej specjalnej siatki na rybe, wiec
pozostane przy pierwotnych metodach.
Sory tez za glupie pytanie, ale dacze mam od niedawna
i dopiero co sie wprawiam w "ogrodowych" kulinariach.

Pozdrowienia

HOX

6. Data: 2005-08-03 12:23:39

Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pozostane przy pierwotnych metodach.
> Sory tez za glupie pytanie, ale dacze mam od niedawna
> i dopiero co sie wprawiam w "ogrodowych" kulinariach.

Nie jest konieczna do szczescie...mozna próbowac rybke obracac delikatnie..

a poza tym to urzadzenie jest do nabycia w kazdym idiotenszopie z niezbyt
wygórowana kase

Marek

7. Data: 2005-08-04 12:11:32

Od: "Irro" <Z...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Konrad Kosmowski" <k...@g...com> napisał w wiadomości
> Zależy jaka ryba. Np. takiego pstrąga to w sumie wystarczy opruszyć
> solą, ew. dodać ziół/czosnku, wrzucić w folię aluminiową (ważne)
oż ty w życiu. odkąd zjadłem z grilla bez folii, nie będę już raczej zawijał
pstrąga w koszulki ;)
naprawdę dużo smaczniejsze, chyba że ktoś lubi ryby gotowane, bo tak smakuje
z folii.

polecam nie chować go za aluminium

Irro

8. Data: 2005-08-04 12:12:15

Od: "Irro" <Z...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Dzieki wszystkim !
> Teraz chyba juz sobie poradze.
>
> Niestety nie posiadam tej specjalnej siatki na rybe, wiec
w markecie taka siatka podwójna 6 zl

pozdr

Irro

MARYNATY - gruszki i sliwki