MARYNATY - gruszki i sliwki

1. Data: 2005-08-03 06:48:57

Temat: MARYNATY - gruszki i sliwki
Od: "AKS" <o...@N...zag.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,
Moja babcia podawala na imprezach rodzinnych
jako dodatek do mies marynowane sliwki
i gruszki. Byly one w zalewnie octowej, ale nie az tak
octowej jak w sklepowych produktach.
Rzeklabym raczej ze smakowaly winno-kwasno-slodko.
Widzialam w sloiku jako dodatek gozdziki.
Znacie podobny przepis na w/w, tak zeby smak
byl podobny?

--
Pozdrowienia,
AKS

2. Data: 2005-08-03 08:17:19

Temat: Re: MARYNATY - gruszki i sliwki
Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

AKS wrote:

> [...]
> octowej jak w sklepowych produktach.
> Rzeklabym raczej ze smakowaly winno-kwasno-slodko.
> Widzialam w sloiku jako dodatek gozdziki.

I pewnie cynamon w kawałkach?

> Znacie podobny przepis na w/w, tak zeby smak
> byl podobny?

Ocet w stosunku 1 część octu na 4 części wody, zalewę posłodzić
do właściwego smaku. No i trochę zabawy jest, bo przez 3-4 dni
tęzalewę trzeba zlewać, zagotowywać i zalewać owoce od nowa.
Ostatniego dnia mocno zakręcić i "postawić na głowie".
Ja ten ocet daję też do smaku, czasem jeszcze mniej niż 1/5.

Najpiękniejszą muzyką przed snem

3. Data: 2005-08-03 10:48:34

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Rzeklabym raczej ze smakowaly winno-kwasno-slodko.
> Widzialam w sloiku jako dodatek gozdziki.
> Znacie podobny przepis na w/w, tak zeby smak

Znamy, ale bez octu. Smakują właśnie tak winno-kwasno-słodko, jak piszesz
:-)

5 kg śliwek
1 kg cukru
goździki

Śliwki umyć, osuszyć. Ponakłuwać i zasypać cukrem.
Po jednym dniu zlać sok, dodać goździki i zagotować. Zalać nim śliwki.
Sok zlewać i gotowac 5 razy.
Na koncu zagotowac wszystko razem i wkładac do słoików. Pasteryzować.

Są naprawdę pyszne. Zrobiłam je w zeszłym roku i zajadamy się nimi nie tylko
jako dodatek do mięsa, ale też wtedy, kiedy mamy ochotę na coś lekko
słodkiego.
Smacznego.
Pozdrawiam.
Barbara

4. Data: 2005-08-04 07:12:10

Od: "adamus" <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna Chiger" <k...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Ostatniego dnia mocno zakręcić i "postawić na głowie".
> Ja ten ocet daję też do smaku, czasem jeszcze mniej niż 1/5.

ocet, oczywiście proponuję dodać winny.
a.

(OT) Humorek ;)
klopsiki w zalewie octowej
Do właścicielie Zelmera Fenomen
wolowina - mawynowanie
Re: Obiad jednogarnkowy dla 2+1 - da się ???