Wentylator lazienkowy

11. Data: 2011-08-31 23:16:10

Temat: Re: Re: Wentylator lazienkowy
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"ZbyszekZ" 5614dea8-2a29-413e-afd0-05a5d765b931@glegroupsg2000g
oo.googlegroups.com

: Pierwsza istotna informacja - kanał zbiorczy.
: Sprawdź najpierw czy Ci wolno zainstalować taki wentylator, bez zgody

Bez zgody biskupa -- nie wolno!!! Takie wentylatory zmniejszają
utrapienie, bez którego nie ma zbawienia nieśmiertelnej duszy!!!

-=-

Nie ma czegoś takiego jak ,,kanał zbiorczy'' dla komina dymnego. :)
A ten komin najwyraźniej jest dymnym. :) I nie jest mężem Anny. ;)

: w najlepszym razie nakaz demontażu. Poczytaj na grupie.

,,Kanały zbiorczy'' to wymysł komunizmu, który już wymiera.

Dymnych takich nie ma i nie było w zwykłych blokach czy
w ogóle w innych zwykłych budynkach mieszklanych. Były
takie kominy wentylacyjne -- nie są budowane od wielu
lat i budowano je raczej krótko. Stanowią poważny problem?
Niby tak -- ale zawsze można puścić poziomo :) płaskie rury
wentylacyjne skierowane w ściany -- na zewnątrz budynku. :)
Mogą być częścią ścian działowych czy rasowanego ;) sufitu
a nawet rasowanych ścian nośnych lub mogą chować się w meblach
czy być po prostu dodatkową ,,dekoracją'' wnętrz.

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

12. Data: 2011-09-01 06:02:38

Temat: Re: Wentylator lazienkowy
Od: Przesmiewca <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"pablo eldiablo" <j...@W...gazeta.pl> napisał(a):

>Wentylator ma byc zamontowany w lazience, w ktorej jest piec gazowy, stad
>koniecznosc wlaczania sie wentylatora po wykryciu ulatniajacego sie gazu.

Jesli chcesz uzywac wentyla jako zabezpieczenia przed rozprzestrzenianiem
sie gazu, to IMHO jednak to nie najlepszy pomysl. Wyobraz sobie noc, gaz zaczal
sie ulatniac w duzych ilosciach, a wentylator nie wyrabia, ty nic o tym nie wiesz
i kimasz, a gaz sie rozprzestrzenia po mieszkaniu...
Lepsza bylaby specjalistyczna czujka, ktora odpowiednio (np. wyciem)
zareaguje po wykryciu gazu.

13. Data: 2011-09-01 06:15:17

Od: Przesmiewca <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> napisał(a):

>Niby tak -- ale zawsze można puścić poziomo :) płaskie rury
>wentylacyjne skierowane w ściany -- na zewnątrz budynku. :)

Pieprzysz tak, ze sie czytac nie da. Rury czy tez
przewody wentylacyjne NIE MOGA miec ani jednego odcinka
w poziomie, ba, nawet po lekkim skosie, bo caly cudowny
mechanizm przestaje wtedy prawidlowo dzialac. Tu sie licza
nawet takie szczegoly jak wykonczenie powierzchni wewnetrznej
takiego kanalu.

14. Data: 2011-09-01 07:33:55

Od: "pablo eldiablo" <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przesmiewca <o...@o...pl> napisał(a):

> [...]
> i kimasz, a gaz sie rozprzestrzenia po mieszkaniu...
> Lepsza bylaby specjalistyczna czujka, ktora odpowiednio (np. wyciem)

Nie zakladam awarii, ale chcialbym miec takie wspomaganie w postaci
wlaczajacego sie wentyla.

Nie najlepszy pomysl mowisz - a ja mowie ze to na pewno jest lepszy pomysl,
niz obecny pion grawitacyjny z czestym ciagiem wstecznym, nie?

Przejrzalem dosc niepobieznie dostepne na rynku modele wentylatorow i niestety
do tej pory nie udalo mi sie znalezc posiadajacy wszystkie pozadane cechy...
Zastanawiam się, czy nie kupic jakiegos latwo dostepnego z czujnikiem higro
(np. S&P silent chz) + dodatkowa czujka światła + czujka gazu. Da sie to jakos
polaczyc?

15. Data: 2011-09-01 08:52:08

Od: zil0g <z...@m...prl> szukaj wiadomości tego autora

*pablo eldiablo* wdusil[a] knefle:

>Nie najlepszy pomysl mowisz - a ja mowie ze to na pewno jest lepszy pomysl,
>niz obecny pion grawitacyjny z czestym ciagiem wstecznym, nie?

Zdecydowanie lepiej zalozyc nasade kominowa i wydluzyc kanal jesli to mozliwe.

16. Data: 2011-09-01 13:46:24

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Przesmiewca" c...@4...com

"pablo eldiablo" j3ksjj$4tg$...@i...gazeta.pl

> Czy ktos z grupowiczow ma dobre rozeznanie w wentylatorach lazienkowych?
> Poszukuje modelu posiadajacego lacznie ponizsze cechy:

> - CICHY (!)
> - wlaczanie: czujnik swiatla + czujnik gazu + czujnik wilgoci
> - klapa zwrotna uniemozliwiajaca ciag wsteczny w kanale
> - estetyczny wyglad
> - trwaly
> - srednica 10-15cm

Trudno znaleźć wymuszoną wentylację bez poziomych odcinków. :)
Podobnie rzecz się ma z niegrawitacyjnym ogrzewaniem wodnym
z pompami pompującymi gorącą wodę.

-=-

Rozmowa z Tobą jest jak nurzanie się w szambie. :) Bredzisz od
rzeczy chyba w każdym swym poście. Piszesz beznaddziejnie głupio!!!

"Przesmiewca" 2...@4...com

> Istotna kwestia, ktora pomijasz, jest kwestia zasilania
> (na prad staly, na 230?) oraz klasa wodoszczelnosci IP.
> Zalezy, gdzie chcesz go montowac, jak jako ogolny
> w lazience wystaczy IP 33 i moze byc nawet na 230,
> jak blisko wody lub mozliwosci jego zalania, to automatycznie
> na transformator i klasa IP minimum 44+.

Jak blisko?! Jeśli ktoś ma rozum w głowie, niech zajrzy w odpowiednie
rozporządzenia, gdzie są dokładniejsze określenia ,,bliskości'' urządzeń
elektrycznych.

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

17. Data: 2011-09-01 13:49:05

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Przesmiewca" r...@4...com

> [...]
> i kimasz, a gaz sie rozprzestrzenia po mieszkaniu...
> Lepsza bylaby specjalistyczna czujka, ktora odpowiednio (np. wyciem)

Ty masz choćby blade pojęcie o ciśnieniach gazu w domowych instalacjach?!
I o zabezpieczeniach -- choćby bimetalowych, odcinających dopływ gazu po
zgaszeniu ,,pilota''?

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

18. Data: 2011-09-01 13:56:19

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"zil0g" 1314874331_prd$z...@c...pl

> Zdecydowanie lepiej zalozyc nasade kominowa i wydluzyc kanal jesli to mozliwe.

To są zawsze dobre pomysły. Wydłużoną część należy/warto ocieplić.
Spalinowy komin będzie zazwyczaj ciepły, więc raczej cofek nie
powinno tam być, o ile komin nie będzie schładzany -- właśnie
w takich dobudówkach.

Możesz nawet zamontować (ale nie wiem, czy warto) nasadę napędzaną
elektrycznością -- także/nawet pochodzącą z paneli słonecznych.
Nie wiem, czy warto, bo dobry komin spalinowy nie da nigdy cofek,
a postawienie na nim nasady napędzanej wiatrem jest już nadmiarem
dbałości. :)

Są też wiadome ,,klapki'' w kanałach -- nie musisz montować aż
wentylatora z taką klapką, ale możesz wstawić rurę z klapką
odcinającą/ograniczającą możliwość cofania się brudnego powietrza.

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

19. Data: 2011-09-02 05:29:06

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przesmiewca wrote:

> Sa jak najbardziej, mam taki w kabinie lazienkowej,
> ale kosztowal pond 3 stowy, wiec raczej drogo.

> Wlaczany manualnie lub gdy wilgoc przekroczy pewien prog
> (ustawiasz w pewnym zakresie). Takiego, zeby mial jeszcze
> czujnik swiatla i gazu jednoczesnie jak szukalem nie widzialem.
> Jesli sa, to cena bedzie na pewno duza.

czujnik gazu to ma sygnalizowac że jest wyciek a nie włączać wentylator :)

20. Data: 2011-09-02 11:44:46

Od: "pablo eldiablo" <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> napisał(a):

> czujnik gazu to ma sygnalizowac że jest wyciek a nie włączać wentylator :)

Oczywiscie, ze alarm powinien sie wlaczyc - ale oprocz alarmu chcialbym, aby
zostal uruchomiony wentylator.

Sprawdzony zestaw garnków na indukcję
Zabawka dla dziecka szukam
Sprawdzony zestaw agd: piekarnik + płyta indukcyjna, zmywarka, okap podszawkowy
tez troche o Agd
Jaka zmywarka-ulatwienie wyboru