Wentylator lazienkowy

1. Data: 2011-08-31 08:49:55

Temat: Wentylator lazienkowy
Od: "pablo eldiablo" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Czy ktos z grupowiczow ma dobre rozeznanie w wentylatorach lazienkowych?
Poszukuje modelu posiadajacego lacznie ponizsze cechy:

- CICHY (!)
- wlaczanie: czujnik swiatla + czujnik gazu + czujnik wilgoci
- klapa zwrotna uniemozliwiajaca ciag wsteczny w kanale
- estetyczny wyglad
- trwaly
- srednica 10-15cm

Jakies pomysly? Dzieki za pomoc :)
Pozdrawiam
pablo

2. Data: 2011-08-31 10:16:41

Temat: Re: Wentylator lazienkowy
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"pablo eldiablo" j3ksjj$4tg$...@i...gazeta.pl

> Czy ktos z grupowiczow ma dobre rozeznanie w wentylatorach lazienkowych?
> Poszukuje modelu posiadajacego lacznie ponizsze cechy:

> - CICHY (!)

Po zamknięciu drzwi łazienki każdy jest cichy. ;)

> - wlaczanie: czujnik swiatla + czujnik gazu + czujnik wilgoci
> - klapa zwrotna uniemozliwiajaca ciag wsteczny w kanale

Jak będzie stale pracował, ta klapka stanie się niepotrzebna.

> - estetyczny wyglad

> - trwaly

Jeśli będzie sam wiatrak -- będzie trwały, ale jeśli będzie
tam masa tanich (wykastrowanych) czujników -- szybko odmówi
posłuszeństwa. :)

> - srednica 10-15cm

> Jakies pomysly?

Ja mam pomysł. :) Takie wentylator musi pracować ciągle.
Są też cwane rozwiązania sprawiające, i wentylator nie
tłumi komina, gdy nie pracuje.

Ja kupiłem (w Leroy Merlin) kilka wentylatorów po zł 15.90 za
sztukę -- z gwarancją trzyletnią.

Każdy ciągnie chyba 15 watów. Teraz policz, ile
zapłacisz za wypasiony (który na pewno :) zepsuje
się, sprawiając kłopoty) a ile ja za elektryczność. :)

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

3. Data: 2011-08-31 10:50:56

Temat: Odp: Wentylator lazienkowy
Od: ZbyszekZ <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 31 sierpnia 2011, 10:49:55 UTC+2 użytkownik pablo eldiablo napisał:
> Witam
>
> Czy ktos z grupowiczow ma dobre rozeznanie w wentylatorach lazienkowych?
> Poszukuje modelu posiadajacego lacznie ponizsze cechy:
>
> - CICHY (!)

Jak będzie dobrze wykonany to będzie tyle szumu ile od przepływu powietrza tj. dużo.

> - wlaczanie: czujnik swiatla +
Po co? Wentylator włącza się włącznikiem światła, ewentualnie jakieś opóźnienie
wyłączenia i/lub włączenia

> czujnik gazu

To chyba funkcja alarmu nie wentylatora?

> czujnik wilgoci

I to wieszany nad praniem, a?

> - klapa zwrotna uniemozliwiajaca ciag wsteczny w kanale

Dodatkowe kłapanie? A nie lepiej dbać o właściwy cug w kominie?

> - estetyczny wyglad

De gustibus..

> - trwaly

W XXI wieku nieosiągalna cecha, jeśli Ci zależy poszukaj użwanego, rok produkcji nie
później niż lata 70 ubiegłego wieku.

> - srednica 10-15cm

To może być sprzeczne z "CICHY!".

> Jakies pomysly? Dzieki za pomoc :)

Lutownica w rękę i pracuj!

--
ZZ@private

4. Data: 2011-08-31 10:54:15

Od: Przesmiewca <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"pablo eldiablo" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

>- CICHY (!)

Sa jak najbardziej, mam taki w kabinie lazienkowej,
ale kosztowal pond 3 stowy, wiec raczej drogo.

>- wlaczanie: czujnik swiatla + czujnik gazu + czujnik wilgoci

Wlaczany manualnie lub gdy wilgoc przekroczy pewien prog
(ustawiasz w pewnym zakresie). Takiego, zeby mial jeszcze
czujnik swiatla i gazu jednoczesnie jak szukalem nie widzialem.
Jesli sa, to cena bedzie na pewno duza.

>- klapa zwrotna uniemozliwiajaca ciag wsteczny w kanale

W trakcie pracy ciagu wstecznego nie bedzie oczywiscie :),
po wylaczeniu sa wentyle z klapkami, ktore zaslaniaja wlot, ale wtedy
tracisz przeplyw grawitacyjny. W ogole zreszta po zamontowaniu
wentyla grawitacyjna bedzie kiepska, wiec zdajesz sie na
mechaniczna.

>- estetyczny wyglad

Rzecz gustu. Widzialem naprawde paskudne, a ludzie
kupowali.

>- trwaly

Tego nikt nie zagwarantuje. Moj pracuje 2 lata.
Glosnosc poki co bez zmian.

>- srednica 10-15cm

Standardy.

>Jakies pomysly? Dzieki za pomoc :)
>Pozdrawiam
>pablo

Istotna kwestia, ktora pomijasz, jest kwestia zasilania
(na prad staly, na 230?) oraz klasa wodoszczelnosci IP.
Zalezy, gdzie chcesz go montowac, jak jako ogolny
w lazience wystaczy IP 33 i moze byc nawet na 230,
jak blisko wody lub mozliwosci jego zalania, to automatycznie
na transformator i klasa IP minimum 44+.

5. Data: 2011-08-31 12:38:47

Od: "pablo eldiablo" <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przesmiewca <o...@o...pl> napisał(a):

> [...]
> jak blisko wody lub mozliwosci jego zalania, to automatycznie
> na transformator i klasa IP minimum 44+.

Pierwsza odpowiedz na temat, dzieki ;)
3 stowy mnie nie przerazaja, moge zaplacic i 1k PLN, byle mial wszystkie
podane przeze mnie cechy...

Wentylator ma byc zamontowany w lazience, w ktorej jest piec gazowy, stad
koniecznosc wlaczania sie wentylatora po wykryciu ulatniajacego sie gazu.
Wlaczanie przez podpiecie do pstryczka od swiatla bedzie klopotliwe, bo jest
kilka zrodel swiatla wlaczanych niezaleznie - a chce, by wentylacja dzialala
zawsze podczas korzystania z pomieszczenia.

Klapa zwrotna ma zamykac kanal zawsze, gdy wentylator nie pracuje, bo niestety
caly kanal wentylacyjny jest malo wydolny i czesto jest ciag wsteczny. Jesli
wentylator bedzie mial wlacznik na czujnik gazu oraz na czujnik wilgotnosci,
wentylacja grawitacyjna nie bedzie do niczego potrzebna, a po zamknieciu
kanalu poprawi to prace pozostalych kanalow wentylacyjnych w mieszkaniu.

6. Data: 2011-08-31 13:17:58

Od: "eMonika" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pablo eldiablo" <j...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> dzialala
> zawsze podczas korzystania z pomieszczenia.

Z tego co wiem (wg przepisów) w pomieszczeniu z piecem gazowym w ogóle NIE
MOŻE być zainstalowany wentylator elektryczny.

Ja zainstalowałam taki w kotłowni (do sporadycznego przewietrzenia
pomieszczenia gdy śmierdzi spalinami) i zawsze sie czepiają kominiarze (a że
jest koniecznosć przegladu instalacji raz na rok, wiec czepiają sie raz do
roku).

Pozdrawiam,

:-) M.

7. Data: 2011-08-31 13:31:11

Od: "pablo eldiablo" <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

eMonika <m...@n...pl> napisał(a):

> [...]
> jest koniecznosć przegladu instalacji raz na rok, wiec czepiają sie raz do

Mam piec z zamknieta komora spalania, z osobnym kanalem wentylacyjnym, wiec
moge zamontowac wentylator. Problemem jest tylko niewydolna wentylacja
grawitacyjna, powstajacy czasem wsteczny ciag - stad pomysl na taki a nie inny
wentylator... a w zasadzie brak pomyslu, bo nadal nie wiem, czy jakas firma
produkuje urzadzenie, jakiego szukam ;)

8. Data: 2011-08-31 14:01:13

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"eMonika" o...@u...etop.pl

> Z tego co wiem (wg przepisów) w pomieszczeniu z piecem gazowym w ogóle NIE MOŻE być
zainstalowany wentylator elektryczny.

A cofka ;) jest dozwolona? :) Niemal w każdej kuchni jest ,,piec gazowy''
i w większości kuchni są okapy z elektrycznością. Natomiast cofki raczej ;)
są zakazane, :) ale w grawitacyjnej wentylacji są powszechne -- u jednych
ludzi zdarzają się raz do roku, u innych tez raz do roku -- cofek nie ma. ;)

> Ja zainstalowałam taki w kotłowni (do sporadycznego przewietrzenia pomieszczenia
gdy śmierdzi spalinami) i zawsze sie czepiają
> kominiarze

I słusznie. :)

> (a że jest koniecznosć przegladu instalacji raz na rok, wiec czepiają sie raz do
roku).

Nie jest tak, że nie tyle czepiają się, co (wzorem swych
braci w czerni) proszą: ,,co łaska''? :)

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

9. Data: 2011-08-31 17:07:52

Temat: Odp: Re: Wentylator lazienkowy
Od: ZbyszekZ <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 31 sierpnia 2011, 14:38:47 UTC+2 użytkownik pablo eldiablo napisał:
> [...]
> wentylacja grawitacyjna nie bedzie do niczego potrzebna, a po zamknieciu
> kanalu poprawi to prace pozostalych kanalow wentylacyjnych w mieszkaniu.

Pierwsza istotna informacja - kanał zbiorczy.
Sprawdź najpierw czy Ci wolno zainstalować taki wentylator, bez zgody w najlepszym
razie nakaz demontażu. Poczytaj na grupie.

--
ZZ@private

10. Data: 2011-08-31 18:11:35

Temat: Re: Odp: Re: Wentylator lazienkowy
Od: "pablo eldiablo" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

ZbyszekZ <z...@g...com> napisał(a):

> W dniu =B6roda, 31 sierpnia 2011, 14:38:47 UTC+2 u=BFytkownik pablo eldiabl=
> o napisa=B3:
> stety
> sli
> ci,
>

> Pierwsza istotna informacja - kana=B3 zbiorczy.
> Sprawd=BC najpierw czy Ci wolno zainstalowa=E6 taki wentylator, bez zgody w=
> najlepszym razie nakaz demonta=BFu. Poczytaj na grupie.

Nie mam co czytac - nie mam kanalu zbiorczego, tylko w lazience dwa odrebne
kanaly wentylacyjne. Do jednego jest podpiety piec z zamknieta komora
spalania, a do drugiego chce podpiac wentylator elektryczny, o ktorym traktuje
niniejszy watek.

Sprawdzony zestaw garnków na indukcję
Zabawka dla dziecka szukam
Sprawdzony zestaw agd: piekarnik + płyta indukcyjna, zmywarka, okap podszawkowy
tez troche o Agd
Jaka zmywarka-ulatwienie wyboru