Wentylator lazienkowy

21. Data: 2011-09-02 11:49:38

Temat: Re: Wentylator lazienkowy
Od: ZbyszekZ <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Friday, September 2, 2011 1:44:46 PM UTC+2, pablo eldiablo wrote:

> Oczywiscie, ze alarm powinien sie wlaczyc - ale oprocz alarmu chcialbym, aby
> zostal uruchomiony wentylator.

A jak silnik zaiskrzy?
Szczotkowym się zdarza.

--
ZZ@private

22. Data: 2011-09-02 13:16:27

Od: Przesmiewca <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> napisał(a):

>Jak blisko?! Jeśli ktoś ma rozum w głowie, niech zajrzy w odpowiednie
>rozporządzenia, gdzie są dokładniejsze określenia ,,bliskości'' urządzeń
>elektrycznych.

Zasygnalizowalem tylko kwestie, ktora watkotworca raczyl pominac bez wdawania sie w
szczegoly
idioto. Jestes tak popierdolony, ze za to swoje rady o cichosci wentylatorow za
zamknietymi drzwiami
"Po zamknięciu drzwi łazienki każdy jest cichy" uwazasz za bardzo pozyteczne i
inteligentne.

23. Data: 2011-09-02 13:20:07

Od: Przesmiewca <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> napisał(a):

>czujnik gazu to ma sygnalizowac że jest wyciek a nie włączać wentylator :)

To oczywiste, dlatego watpliwe, ze takie sa, chociaz trudno wykluczyc.
Nie takie dziwadla widzialem.

24. Data: 2011-09-02 13:20:54

Od: Przesmiewca <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

ZbyszekZ <z...@g...com> napisał(a):

>A jak silnik zaiskrzy?
>Szczotkowym się zdarza.

Czujka sygnalizuje juz tak male stezenia gazu, ze nie ma
szansy nawet przy iskrzeniu, zeby nastapil wybuch.

25. Data: 2011-09-03 01:18:34

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Przesmiewca" l...@4...com

> [...]
zamknietymi drzwiami
> "Po zamknięciu drzwi łazienki każdy jest cichy" uwazasz za bardzo pozyteczne i

Dla Kościoła, którego jesteś wiernym rycerzem (któremu Kościół ów nie
zapłaci za wierną służbę) jestem idiotą, albowiem piszę o rzeczywistości.

A dla siebie jestem tym, który wie o tym, że każdy wiatrak tego rodzaju
jest głośny, i że jedynym sensownym rozwiązaniem jest postawienie nasady
kominowej, być może z napędem elektrycznym (hybrydy napędzanej i wiatrem,
elektrycznością, na dodatek czerpaną z paneli słonecznych, których koszt
nie jest dziś wysoki) i ewentualne dostawienie ,,inteligentnych''
wwiewników nad oknami.

Jeśli PiS wygra wybory -- chamstwo Tobie podobne będzie narzucało innym
ludziom swoją ,,mądrość''... Jeśli PiS przegra -- być może ludzie pojmą,
że porady zawierające określenia typu ,,daleko'' czy ,,blisko'' bez
definiowania tychże słów -- są głupotą. :)

-=-

Na wszelki wypadek dodam, że ja nie potrzebuję ,,pomocy''
ani w odgrzybianiu, ani w poprawianiu wentylacji. :)
I raczej :) nie dam Ci zarobić na ,,profesjonalnym podejściu do problemu''. :)

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

26. Data: 2011-09-05 06:42:53

Od: Przesmiewca <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> napisał(a):

>A dla siebie jestem tym, który wie o tym, że każdy wiatrak tego rodzaju
>jest głośny,

cytuje:

"Ja kupiłem (w Leroy Merlin) kilka wentylatorów po zł 15.90 za
sztukę -- z gwarancją trzyletnią."

Rzeczywiscie, jestes "tym, ktory wie, ze kazdy wiatrak tego rodzaju
jest glosny". Masz taki sprzet, ze przeciez nie inaczej moze byc.

Na reszte farmazonow i pisie i kosciole spuszcze zaslone milczenia.
To jakby wyjasnia jakim jestes glupkiem

27. Data: 2011-09-05 12:04:55

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Przesmiewca" 2...@4...com

> [...]

> jest glosny". Masz taki sprzet, ze przeciez nie inaczej moze byc.

> Na reszte farmazonow i pisie i kosciole spuszcze zaslone milczenia.

Na moje szczęście -- podobnych do mnie głupków jest cała masa:

-- Chińczycy
-- Japończycy
-- Hindusi

Powyżej wymieniłem połowę ludzkości. :)
A poniżej znaczną część pozostałej połowy, choć wg innego przekroju:

-- protestanci
-- prawosławni
-- muzułmanie
-- żydzi

Obama nie tylko nie zaszczycił swą osobą wiadomej beatyfikacji,
ale nawet tego dnia przygotował akcję przeciwko terroryście.

Kościół rzymskokatolicki jest w trudnym położeniu.
Europa rzymskokatolicka (Włochy, Hiszpania, Polska...)
jest biedna. Niemcy są w połowie katolikami a w połowie
protestantami. Francja to zaledwie 20% katolików, na dodatek
nieźle :) zmodyfikowanych. :)

Co zatem pozostaje? Argentyna? Wojna o Falklandy (prowadzona
przeciwko anglikańskiej Anglii) ciągnie się cieniem...
Afryka? Bieda z jednej, muzułmanie z drugie strony...
Brazylia? O! Tak!!! To tam właśnie podążają teraz ogromne
pieniądze Kościoła rzymskokatolickiego, aby tam zbudować
bastiony na wypadek upadku tego Kościoła w Europie...

-=-

Moje wiatraki pracują stale (prawie stale -- mogę przez nieuwagę wyłączyć
na chwilę któryś, bo ich włączniki są obok włączników światła i palcem
mogę zahaczyć) od czasu zamontowania. Nie mam z nimi żadnych problemów
i są ciche -- wiatraka w garderobie w ogóle nie słychać, bo w garderobie
wiszą szmaty zwane ubraniami. :) Ściany łazienki i WC są okafelkowane,
więc i wentylatory tam pracujące -- słychać lepiej.

--->
| Jeśli komuś przeszkadza hałas -- może po prostu zmniejszyć szybkość
| obrotową, na przykład łącząc wiatrak w szereg z żarówką. :)
--->

Innej drogi nie ma -- albo tłumienie szmatami dekorującymi ściany
(garderoba jest tego pełna -- WC i łazienka jest pozbawiona, jeśli
nie liczyć stert suchych/czystych ręczników i wiszących kilku, które
schną po użyciu) albo zmniejszyć szybkość obrotową. Hałasują nie silniki,
ale hałasuje powietrze rozbijane łopatami i po prostu płynące w kominie. :)

Drugiego czynnika nie sposób ominąć -- można budować cwane i bardzo
szeroki kanały, ale to zabawa dla wytrwałych i takiej wentylacji
zapewne nie ma nigdzie. :)

Natomiast rozbijanie powietrza łopatami wiatraka można ominąć tylko
jedną metodą -- wyniesieniem wiatraków nad kominy, poza mieszkania.

-=-

Podejrzewam, że moje wiatraki należą do jednych z najcichszych tego typu. :)
Cena? A za co tam płacić?! To jak z plecakami -- w Białymstoku poniżej 5 złotych
można kupić w Carrefourze śliczne (i wygodne oraz pakowane) dziecięce plecaki na
Zielonych Wzgórzach oraz straszne szmaty w Carrefourze na Pietraszach -- też po
5 złotych za sztukę... (4.99 w obu przypadkach)

Wiatrak za 200 złotych? Odkurzacz można kupić za 80 złotych, a zasada
podobna -- powietrze, ciśnienie, silnik, wiatrak... Tyle, że wydajność
odkurzacza jest większa. :) Każdy dysk (HDD) komputerowy ma w sobie silnik,
a cały taki dysk kosztuje nie milion złotych, ale od stu do trzystu. :)

Żywotność? Dyski mają MTBF rzędu miliona godzin. Nasady kominowe pracują
kilkadziesiąt lat bez doglądania, wiatraki nabiurkowe -- podobnie...

-=-

Czym zatem różni się wiatrak za 16 złotych od wiatraka za 200 złotych?
Ano tym, że z tych 200 -- część popłynie do Kościoła na ,,wojnę, co to ma być o
pokój''. :)

-=-

Hałas naprawdę... Naprawdę nie hałasują wiatraki, ale klimatyzatory. :)
Wiatraki słychać tylko w tych pomieszczeniach, w których są zamontowane,
a nawet w garderobie niemal nie słychać z uwagi na tłumienne właściwości
ubrań. Przeciętny okap kuchenny hałasuje jak dziesiątki (czy nawet setki)
takich wiatraków po 16 złotych.

BTW -- teraz te wiatrak ,,polepszyły się'' o kilka złotych. Już wtedy
takie same, ale innego koloru (chyba szare -- moje są białe) były
droższe.

-=-

Wiatrak tego typu to prowizorka i początek drogi do poprawnej wentylacji.
Pieniądze warto zachować na droższe i bardziej skomplikowane urządzenia,
takie jak klimatyzatory, cwane wwiewniki, cwane ogrzewanie... Nie 200 złotych
na wiatrak, ale mądrości trzeba, aby wentylacja pracowała poprawnie.

Potrzeba wentylacji, potrzeba ogrzewania, klimatyzacji, mierników
temperatury i wilgotności w wielu pomieszczeniach...

Jak ktoś zapłaci kilkaset złotych za jeden wiatrak, może ze zdumieniem
zauważyć, że nie ma już milionów ;) na klimatyzatory (i grzejniki) do
każdego pomieszczenia, mierniki, energię...

Cichy wentylator to taki, którego nie ma -- bo hałasuje nie silnik (ten
zazwyczaj pracuje niemal zupełnie bezgłośnie -- trzeba by mocno namęczyć
się, aby go usłyszeć) ale hałasuje powietrze. :) Łopaty rozcinając je,
hałasują, ale ponadto jest cała masa źródeł hałasu na krawędziach,
załamaniach itd... Nawet wstawienie całego wiatrak w komin wysoko
nad pomieszczeniem niewiele da, bo nadal będzie świtać powietrze...

Co więcej -- świst powietrza słychać także na otworach drzwiowych.
Drzwi do łazienki (WC, garderoby itp.) muszą mieć takie otwory -- bez
nich świst byłby jeszcze głośniejszy a wentylacja gorsza. :)

-=-

Albo inaczej -- każdy wentylator jest cichy, gdy nie pracuje. ;)
(na przykład leży spokojnie na półce sklepowej)

Dlatego warto budować dobrą wentylację grawitacyjną (która i tak
nie jest bezgłośna!!!! -- kto miał, lub ma dobrą, ten o tym wie!!!)
lub wspomagać ją nasadami kominowymi, nie zaś wiatrakami kanałowymi
montowanymi w ścianach. :)

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

28. Data: 2011-09-05 17:57:03

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
> "Przesmiewca" r...@4...com

> Ty masz choćby blade pojęcie o ciśnieniach gazu w domowych
> instalacjach?! I o zabezpieczeniach -- choćby bimetalowych,
> odcinających dopływ gazu po zgaszeniu ,,pilota''?

ale zawsze może sie zdażyć rozszczelnienie np przyłącza do kuchenki...

29. Data: 2011-09-06 00:07:23

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Marek Dyjor" j432hk$d2k$...@n...onet.pl

> ale zawsze może sie zdażyć rozszczelnienie np przyłącza do kuchenki...

Nie tyle może, co zdarza się wszędzie co jakiś czas, bo gaz nie
jest wodą -- nie uszczelnia przecieków, ale wydmuchuje coraz
większe dziury. Dlatego właśnie są przeglądy coroczne.

-=-

Na temat zdażeń możesz pogadać ze Stokrotką.
Pszyjmie Cię z życzliwością i uwagą. :)

-=-

A na temat tych ciśnień... Hm... Chyba tez z nią. ;)

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

30. Data: 2011-09-06 18:13:03

Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 02 Sep 2011 15:20:54 +0200, Przesmiewca napisał(a):

> Czujka sygnalizuje juz tak male stezenia gazu, ze nie ma szansy nawet
> przy iskrzeniu, zeby nastapil wybuch.
W robocie miałem tak, że alarm 20%DGW załączał wentylatory, drugi 40%DGW
wyłączał.

Poza tym, indukcyjny silnik raczej nie ma jak iskrzyć :)

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Sprawdzony zestaw garnków na indukcję
Zabawka dla dziecka szukam
Sprawdzony zestaw agd: piekarnik + płyta indukcyjna, zmywarka, okap podszawkowy
tez troche o Agd
Jaka zmywarka-ulatwienie wyboru