Re: Wiara

From: Lebowski <lebowski@*****.net>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Wiara
Date: Thu, 08 Sep 2011 23:07:20 +0200

W dniu 2011-09-08 22:54, Ikselka pisze:

> Sesja terapeutyczna to tylko poddawanie pacjenta SUGESTII, czyli
> próbie ingerencji z zewnątrz w jego JA.
> Autosugestia może (ale nie musi) być wtórnym wynikiem sesji=sugestii,
> bo może także powstać też BEZ sugestii, tylko i wyłącznie pod wpływem
> zasobów i dążeń danego JA.
> Zawsze jest operacją własnego JA na własnym JA.
> Aby sugestia=sesja była owocna, musi umiejętnie wykorzystywać własne
> zasoby i dążenia JA lub wpisać nowe w JA. Czyli i tak od pewnego
> momentu stać się AUTOSUGESTIĄ.

Imo autosugestia bez wiary w jej rezultaty bylaby conajwyzej jakims
relaksem i niczego realnie by nie sugerowala.
Tak jak juz wspomnialem, w wierze nie chodzi o to, zeby cos sobie lub
komus udowadniac, ze Bog istnieje lub nie, ale o to, zeby wierzyc.
Nie na darmo wiara jest pierwsza z boskich cnot.
Proscie, a bedzie wam dane, ale bowiem pierwiastek boski jest w kazdym
czlowieku i jesli ktos wierzy w pozytywne rozpatrzenie jego prosby, to
bedzie ona spelniona, a kto w to nie wierzy, to bedzie prosil nadaremno.