Wiara

1. Data: 2011-09-08 18:20:54

Temat: Wiara
Od: Lebowski <lebowski@*****.net> szukaj wiadomości tego autora

Agnostycy nabijaja sie z praktykujacych katolikow, a ateisci z jednych i
drugich, ale przeciez nie o to tu chodzi, zeby cos sobie udowadniac,
tylko o to, zeby wierzyc.
Poniewaz wiara ma wymierne skutki dla naszego zycia.
Juz od lat ludzie zaobserwowali pewien specyficzny rodzaj snu, ktory
spelnia sie na jawie - sen hipnotyczny.
Najbardziej znany i spektakularny efekt tego snu jest chyba ten, w
ktorym osobie zahipnotyzowanej mowi sie, ze jest dotykana rozzazonym
przedmiotem i jej skora natychmiastowo reaguje w tymi miejscu poparzeniem.
Jednak odwrotna sugestia nie dziala, dlaczego?
Poniewaz czlowiek nie posiada odpowiedniej konstrukcji myslowej, ani
emocjonalnej dla natychmiastowego uzdrowienia.
Co wiec ma wspolnego z tym wiara?
Ano bardzo wiele.
W snie hipnotycznym mozg pracuje w pewnym przedziale czestotliwosci,
ktory nie jest osiagalny w stanie swiadomym, wiec autohipnoza
praktycznie nie jest mozliwa.
Jednak stany odprezenia podobne do hipnotycznych zdarzaja sie
czlowiekowi kilkakrotnie, a nawet czesciej podczas jego aktywnosci
dziennej, z tym, ze sa chwilowe.
I jak ten fakt wykorzystuje osoba wierzaca, bez wzgledu na to czy
swiadomie czy nie?
Otoz buduje sobie cierpliwie kostrukcje myslowa np. takiego uzdrowienia
podczas formuowania prosby o nie do Boga oraz rownie istotna konstrukcje
emocjonalna budujac w sobie obraz wdziecznosci za nie.
Nastepnie cala ta zlozona konstrukcje sprowadza do jakiejs symboliki
chrzescijanskiej i nosi w sobie tak zaladowane polecenie az trafi ono na
odpowiedni stan swojego umyslu.
Wtedy zdarza sie cud - cudowne ozdrowienie, nie do osiagniecia poprzez
proste, racjonalne wytlumaczenie.
W dodatku jak wszystko na to wskazuje, takie wymierne skutki naszych
kosntrukcji racjonalno-emocjonalnych nie sprowadzaja sie tylko do
losowych uzdrowien, zaleznych od trafienia w odpowiedni stan umyslowy,
ale do calego szerokiego aspektu naszego zycia i naszych bliskich.
Dlatego odmiawiajac sobie wiary, sami sobie robimy krzywde.

2. Data: 2011-09-08 19:47:12

Temat: Re: Wiara
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 8 Wrz, 20:20, Lebowski <lebowski@*****.net> wrote:
> [...]
> ale do calego szerokiego aspektu naszego zycia i naszych bliskich.
> Dlatego odmiawiajac sobie wiary, sami sobie robimy krzywde.

Nie myl WIARY z autosugestią.

3. Data: 2011-09-08 19:53:10

Od: Lebowski <lebowski@*****.net> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-09-08 21:47, Ikselka pisze:

> Nie myl WIARY z autosugestią.

No to moze zwerbalizujesz jakas grance?
Albo przynajmniej roznice?
Czym sie np. rozni 'moje wyzsze ja' ktore moze wszystko od
Wszechmogacego w zakresie najczesciej foramulowanych prosb?

4. Data: 2011-09-08 19:59:53

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 8 Wrz, 21:53, Lebowski <lebowski@*****.net> wrote:

> No to moze zwerbalizujesz jakas grance?
> Albo przynajmniej roznice?
> Czym sie np. rozni 'moje wyzsze ja' ktore moze wszystko od
> Wszechmogacego w zakresie najczesciej foramulowanych prosb?

Choćby tym, że ono może wszystko TYLKO w zakresie JA.

5. Data: 2011-09-08 20:26:40

Od: Lebowski <lebowski@*****.net> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-09-08 21:59, Ikselka pisze:

> Choćby tym, że ono może wszystko TYLKO w zakresie JA.

No nie bylbym chyba taki pewny.
W kazdej jednej publikacji poswieconej autosugestii, ktora przegladalem,
jakkolwiek strona emocjonalna byla traktowana po macoszemu, to zawsze
byla jakas czesc poswiecona sesjom terapeutycznym, a wiec ingerencji
poza wlasne JA.

6. Data: 2011-09-08 20:54:36

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 8 Wrz, 22:26, Lebowski <lebowski@*****.net> wrote:

> [...]
> jakkolwiek strona emocjonalna byla traktowana po macoszemu, to zawsze
> byla jakas czesc poswiecona sesjom terapeutycznym, a wiec ingerencji

Sesja terapeutyczna to tylko poddawanie pacjenta SUGESTII, czyli
próbie ingerencji z zewnątrz w jego JA.
Autosugestia może (ale nie musi) być wtórnym wynikiem sesji=sugestii,
bo może także powstać też BEZ sugestii, tylko i wyłącznie pod wpływem
zasobów i dążeń danego JA.
Zawsze jest operacją własnego JA na własnym JA.
Aby sugestia=sesja była owocna, musi umiejętnie wykorzystywać własne
zasoby i dążenia JA lub wpisać nowe w JA. Czyli i tak od pewnego
momentu stać się AUTOSUGESTIĄ.

7. Data: 2011-09-08 21:07:20

Od: Lebowski <lebowski@*****.net> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-09-08 22:54, Ikselka pisze:

> [...]
> Aby sugestia=sesja była owocna, musi umiejętnie wykorzystywać własne
> zasoby i dążenia JA lub wpisać nowe w JA. Czyli i tak od pewnego

Imo autosugestia bez wiary w jej rezultaty bylaby conajwyzej jakims
relaksem i niczego realnie by nie sugerowala.
Tak jak juz wspomnialem, w wierze nie chodzi o to, zeby cos sobie lub
komus udowadniac, ze Bog istnieje lub nie, ale o to, zeby wierzyc.
Nie na darmo wiara jest pierwsza z boskich cnot.
Proscie, a bedzie wam dane, ale bowiem pierwiastek boski jest w kazdym
czlowieku i jesli ktos wierzy w pozytywne rozpatrzenie jego prosby, to
bedzie ona spelniona, a kto w to nie wierzy, to bedzie prosil nadaremno.

8. Data: 2011-09-08 21:16:14

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 8 Sep 2011 13:54:36 -0700 (PDT), Ikselka napisał(a):

> [...]
> Aby sugestia=sesja była owocna, musi umiejętnie wykorzystywać własne
> zasoby i dążenia JA lub wpisać nowe w JA. Czyli i tak od pewnego

...a raczej WYWOŁYWAĆ autosugestię.
--
XL

9. Data: 2011-09-08 21:23:52

Od: Lebowski <lebowski@*****.net> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-09-08 23:16, Ikselka pisze:

> ...a raczej WYWOŁYWAĆ autosugestię.

No wiec wlasnie ze nie bardzo.
Z tego co pamietam, to odbiorca pomocy terapeutycznej nie musial byc
nawet swiadomy tej pomocy.
Co prawda konstrukcje emocjonalno-myslowe musialy byc nieco bardziej
zlozone i zwiazane z nimi projekcje, ale w zalozeniach mialo to dzialac
tak samo jak autosugestia.
Nie podam teraz bibliografii, zwlaszcza ze tego typu publikacji nie
traktowalem nigdy z jakas przesadna powaga, ale chociazby chyba
najbardziej znana - metoda Silvy. Z pol ksiazki bylo chyba temu poswiecone.

10. Data: 2011-09-12 07:43:08

Od: "olo" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lebowski"

> Dlatego odmiawiajac sobie wiary, sami sobie robimy krzywde.
Jakie wyznanie ma największe zalety terapeutyczne?

pzdr
olo

Chwała Bohaterom!
Grzyby - dedykacja dla Qry :) [ntg]
Jakim cudem...
jest taka dziewczyna...
Prawdziwy mezczyzna winiem myslec i milczec