Re: Wiesz o tym że masz przejebane?

From: LeoTar <z...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia,pl.soc.religia,pl.soc.dzieci
Subject: Re: Wiesz o tym że masz przejebane?
Date: Sat, 15 Jun 2013 21:49:23 +0200
<1ua7ay7h00hnh$.1ulx85ge3m1sw$.dlg@40tude.net>

W dniu 2013-06-15 21:15, Ikselka pisze:

> Stądsamąd co i wszędzie - z ludzkiej paskudnej natury. W rodzinach i poza
> nimi. Niby dlaczego rodziny miałyby być oazą wolną od patologii? Tam gdzie
> są ludzie, tam jest i patologia. Znasz środowisko ludzkie, gdzie jej nie
> ma? To coś się tak uwziął akurat na rodzinę?

Nie dostrzegasz potencjału dobra w ludziach ? Czy o sobie tez myślisz
tak źle jak o innych? Czy wiesz o tym, że nawet najwięksi przestępcy
uważają się za ludzi dobrych. My wszyscy chcemy być dobrzy tylko jakoś
to nam nie wychodzi. DLACZEGO ? A uwziąłem się na rodzinę ponieważ jest
to podstawowa komórka każdego społeczeństwa i jeżeli w niej się źle
dzieje to dzieje się źle w skali całego społeczeństwa a także i w skali
całego globu. Rodzina to źródło następnych pokoleń i musi być zdrowa. A
spójrz na otoczenie, cóż się dzieje z rodziną... Kwitnie przemoc w
rodzinie, a wraz z nią przemoc w społeczeństwach. Przy czym przemoc
przybiera najprzeróżniejsze formy. A kiedy się zaczyna ? A od samej
kołyski gdy zakazuje się dziecku różnych rzeczy w tym - w pewnym wieku -
doświadczeń quasi-seksualnych z rodzicami. Zakaz to przemoc a
najbardziej perfidnym zakazem jest ten w sferze najważniejszej dla
trwania ludzkości i budowania relacji emocjonalnych z innymi ludźmi. Bo
zakaz w sferze seksualnej rzuca się cieniem na całe nasze życie.

> [...]
> nagle im pokazano, że sa interesujący dla kogoś, więc oczywiste jest, że
> szukają akceptacji i wsparcia, chcą być słuchani. Piszesz, ze "sami
> opowiadają". Nie zastanowiło Cię, że teraz "sami opowiadają", a wcześniej
> często zamykali w czterech scianach własne przeżycia, nie wychodząc z nimi
> na zewnątrz? Nie reagując, nie przeciwdziałając, często też nie wiedząc, ze
> to co się dzieje jest zlem?
> Opowiadają to, co im zaimputowałeś sam - że spotkało ich zło. Oni WCZEŚNIEJ
> nie wiedzieli, że to może kogoś zainteresować.

Ja im niczego nie sugeruję gdyż oni niczego zasugerować sobie nie
pozwalają. Wystarczy otworzyć się na nich a oni sami opowiadają. Mówią o
swoich najintymniejszych sprawach bez wywierania na nich presji.
Wystarczy wiedzieć czego poszukiwać w ich opowiadaniach i wyławiać z
potoku słów ważne informacje.

--
Władek Tarnawski
LeoTar - Sunrise Services