Wietrzenie a kaloryfer

11. Data: 2005-10-03 11:19:53

Temat: Re: Wietrzenie a kaloryfer
Od: Adam Głaszcz <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "giga" <t...@v...arg.cy> napisał w wiadomości
news:dhr3br$1il$1@serwer.infinity.net.pl...
> niektóre
> przy
>

> ZTCW generalnie termostat w grzejniku ma to do siebie, ze nigdy nie mozesz
> go wylaczyc calkowicie na amen - ma za zadanie utrzymywac taka tempearture
> pomieszczeniach, aby instalacja wodna w pomieszczeniu nie zamarzla i nie
> popękala.
> Opisalam moj przypadek, jako mogacy pomoc w rozwiazaniu kwestii - u mnie
> sa
> termostaty, nie ma zera, tylko jest gwiazdka. Byc moze u autora watku jest
> inaczej, ale jak dotad nie wyrazil on swojego zdania:)

> [...]

Wydaje mi się że Twoja rada jest błędna - przy kilku termostatach jakie
miałem w ręku: * jest minimalną nastawą (około 5C), kolejne pozycje są już
rosnące (1 - około 11C - itd).

Adam

12. Data: 2005-10-03 11:24:58

Od: "Huckleberry" <n...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Huckleberry" <n...@n...onet.pl> napisał w wiadomości

> No własnie są termostaty, które mozna zakręcić na 100%. Na gwiazdce jest
> "opór" po to żeby przez przypadek nie skręcić za daleko. Ale można pokonać
> ten "opór" i skręcić na 100% na "0".
[...]

O, np. Herz też ma takie:
http://www.herz.com.pl/cgi-bin/catalog/product/144

13. Data: 2005-10-03 11:31:35

Od: Adam Głaszcz <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Huckleberry" <n...@n...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]

Aż wziąłem się za swoje - Schlosser też tak ma - można przekręcić za
gwiazdkę - tylko standardowo pierścień blokujący uniemożliwia takie
ustawienie.

Adam

14. Data: 2005-10-03 11:58:13

Od: "giga" <t...@v...arg.cy> szukaj wiadomości tego autora

> kasy na grzanie garazu do 8st. Oprócz tego mam termostaty Purmo, które nie
> mają zera.

I tu jest pies pogrzebany, bo moje termostaty to PURMO. W ewentualne
przekladanie pierscieni blokujacych bawic sie raczej nie zamierzamy:)

OK, w takim razie kompletnie nie mam racji. I bardzo sie ciesze, ze ktos
madrzejszy wyprowadzil mnie po raz kolejny z bledu.

--
giga

15. Data: 2005-10-03 12:28:28

Od: G...@S...pro.onet.pl (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 3 Oct 2005 04:47:25 +0000 (UTC) I had a dream that ab <a...@i...wroc.pl>
wrote:
>Zainstalowano mi w mieszkaniu liczniki c.o. i stąd moje pytanie
>do tych, którzy już coś w temacie doświadczyli. Jak sobie radzić
>z wietrzeniem pokuju, aby przy okazji nie "wietrzyć" kaloryfera.
>Mój licznik jest wpięty w rurki na wlocie do mieszkania, nie
>żadne tam ustrojstwo nagrzejnikowe. Kaloryfer ma pokrętło
>zamykające dopływ, ale nie wiem czy to jest też termostat?
>Czy na czas wietrzenia zakręcać pokrętło? Trochę upierdliwe. Czy
>wystarczy oszukać pokrętło zasłaniając go czymś. Poraźcie coś.

Wietrz krótko ale intensywnie, na czas wietrzenia zakręcając kaloryfer.

--
Grzegorz Janoszka

16. Data: 2005-10-03 12:32:12

Od: Cyprian <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

giga wrote:

> Mamy w mieszkaniu identycznie - na kaloryferach pokretla, a licznik GJ na
> zewnatrz. Zakrecamy kaloryfery, ale nie do konca.
> Jezeli Twoje kaloryfery maja zawory termostatyczne to skala zaczyna sie od
> gwiazdki. Nalezy wtedy je skrecac na jedna kreske przed gwiazdka. Na
> gwiazdce kaloryfer ma za zadanie nie dopuscic do wyziebienia pomieszczenia
> ponizej zera stopni - zatem zima przy wietrzeniu bedzie sie wlaczal i grzal
> na maxa, a Ty bedziesz placil za dodatkowe GJ

Termostat dziala na zasadzie mieszka wiec im bardziej go skrecisz tym
mniejsza uzyskasz temperature. Nie jest tak ze na 1 doposci do temp
mniejszej niz 8 a na gwiazdce nie
Pozdrawiam
Cyprian

17. Data: 2005-10-03 14:41:08

Od: "giga" <t...@v...arg.cy> szukaj wiadomości tego autora

> Termostat dziala na zasadzie mieszka wiec im bardziej go skrecisz tym
> mniejsza uzyskasz temperature. Nie jest tak ze na 1 doposci do temp
> mniejszej niz 8 a na gwiazdce nie

ok, chodzilo mi tylko o to, ze na gwiazdce nie jest zakrecony calkowicie :)

--
giga

18. Data: 2005-10-04 05:04:48

Od: ab <a...@i...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Byc moze u autora watku jest inaczej,
> ale jak dotad nie wyrazil on swojego zdania:)

Już wyraża. Nie czuwam przy komputerze :-)

Są oznaczenia: 54321, potem kropka, czyli chyba zero, następnie
* i pionowa kreska.
Wywód was wszystkich wydaje mi się zrozumiały i wskazujący, że
powinienem zakręcić całkowicie, czyli w moim przypadku na tej
końcowej kresce. Niemniej to o co mi chodziło od początku to
sprawa wygody. Pomyślałem, że na moment wietrzenia, czasowego,
chwilowego oszukam grzejnik zakrywając szczelnie sam termostat.
Po prostu nie chce mi się ciągle kręcić tym termostatem, tym
bardziej, że jego skala jest niewidoczna dla mnie w niektórych
pokojach, bo jest blisko ściany. Ma to sens?

19. Data: 2005-10-04 05:44:37

Od: "Andrzej Ch." <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ab napisał:
> [...]
> bardziej, że jego skala jest niewidoczna dla mnie w niektórych
> pokojach, bo jest blisko ściany. Ma to sens?

A nie prościej zakręcić zwór przed ciepłomierzem, na wejściu do ciepłej wody do
mieszkania? co prawda ciepła nie będzie także w innych grzejnikach ale przez
15-20 min. temperatura tak bardzo nie spadnie.
Pozdrawiam.A.

"Prawa są jak pajęczyny, poprzez które przedostają się wielkie muchy,
a w których więzną małe." Monteskiusz.

20. Data: 2005-10-04 07:07:43

Od: ab <a...@i...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A nie prościej zakręcić zwór przed ciepłomierzem, na
> wejściu do ciepłej wody do mieszkania? co prawda ciepła nie
> będzie także w innych grzejnikach ale przez 15-20 min.
> temperatura tak bardzo nie spadnie.

A na to nie wpadłem :-) i chyba wykorzystam.
Ale nadal moje pytanie mnie dręczy, przy wietrzeniu pojedynczego
pokoju.

Developer AGROMAN - Warszawa, Os. Lewandów.
Wilgoć na ścianie
Halogenki w kuchni
Okapy kuchenne
Czy ktoś kupował w tym xx sklepie alarm?!