Re: Wildstein, Bóg a Rodzina

From: LeoTar Gnostyk <l...@l...net>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Wildstein, Bóg a Rodzina
Date: Sun, 14 May 2017 06:36:42 +0200

pinokio pisze:

> Kontrowersyjne i mocne wypowiedzi:
>
> http://www.fronda.pl/blogi/amdg/fronda-69-dawid-wild
stein-bog-nie-lubi-rodziny,37308.html

> http://www.pismofronda.pl/author/dawid-wildstein
>
> Ciekawe jakie zdanie na ten temat ma Chiron, Leo i inni

Rodzina jest koniecznym tworem społecznym niezbędnym dla przetrwania
gatunku (i Życia). Ale jest też żródłem wszelkiej patologii, która grozi
totalną zagładą Życia w formie jaka jest nam znana. Wyjściem z tej
dychotomii jest wyeliminowanie patologii. By tego dokonać, to znaczy by
zachować życie trzeba zidentyfikować, a następnie wyeliminować pierwotną
przyczynę patologii. Patologiczne formy zachowań grożące totalną
zagładą, które obserwujemy na co dzień, są już tylko mutacjami przyczyny
pierwotnej. Według mnie tą pierwotną przyczyną jest zakaz seksualny
(zakaz poznawczy) ustanowiony przez nieświadomego rodzica (Stwórcę) w
stosunku do dziecka (Człowieka). Zakaz seksualny (ziarno)trzeba
traktować jako pierwszą formę przemocy (pień drzewa), z której rozwinęły
się wszelkie inne patologiczne formy zachowań (korona drzewa).
Proponowane przez mnie rozwiązanie i wyjście z tej dychotomii polega na
zanegowaniu zakazu ograniczającego poznanie poznanie Stwórcy przez
Człowieka czyli wyeliminowanie zakazu wychowania seksualnego dziecka w
rodzinie wraz z inicjacją seksualną stanowiącą kulminacyjny punkt
procesu wychowawczego dziecka (rytuał przejścia) przygotowujący go do
życia w nowej rodzinie.

A wypowiedż pana Dawida Wildsteina uważam za nic niewarte banialuki
niegodne filozofa, którym rzekomo jest.

LeoTar Gnostyk

Pomoc wzajemna jako czynnik rozwoju-Piotr Kropotkin