Wino z dzikiej rozy

1. Data: 2002-09-30 06:37:26

Temat: Wino z dzikiej rozy
Od: "marcello" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie !
Mam zamiar w najblizszym czasie "zmajstrowac" wino z dzikiej rozy, przepis
juz mam, tylko nie wiem, czy owoce nalezy "drelowac" czy wystarczy tylko
obciac szypulki... Jesli ktos wie, to prosze o porade
Z gory dziekuje :-)

Marek
--------------------------
Małżeństwo jest jak wygrana na loterii, tylko trudniej zrezygnować z
wygranej...

1. Data: 2002-09-30 07:29:21

Temat: Re: Wino z dzikiej rozy
Od: "Waldek" <x...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

================
Kiedys robilem...
Pamietam, ze ci co sie na tym znali lepiej ode mnie,
kazali te paskudne, biale pestki ze srodka usunac.
Urobilem sie po lokcie. A i tak nie jestem
przekonany czy to bylo konieczne

ps. wino bez pestek bylo super.
waldek

1. Data: 2002-09-30 07:33:42

Od: "misiorek :o\)" <m...@a...katowice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "marcello" <m...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> juz mam, tylko nie wiem, czy owoce nalezy "drelowac" czy wystarczy tylko
> obciac szypulki... Jesli ktos wie, to prosze o porade

Ja robilam z pestkami i sie nie przejmowalam. Wino wyszlo dobre.

--
misiorek :o)

m...@p...onet.pl
m...@a...katowice.pl

1. Data: 2002-09-30 08:33:22

Od: "marcello" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

misiorek :o) wrote:
> Ja robilam z pestkami i sie nie przejmowalam. Wino wyszlo dobre.

No to tez sie nie bede przejmowac: drelowanie z wozu, robiacemu lzej ;-)
Dzieki !

Marek Pyznarski
--------------------------

1. Data: 2002-09-30 13:07:01

Od: "Tomi.pl" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Owoce należy przemyć, pozbawić szypułek i resztek kwiatu, czarne lub
nadpsute należy usunąć,
każdy owoc kroisz na pół i miażdżysz drewnianym tłuczkiem, tak więc pestki
zostają przy owocach.
Całość ładujesz do wiadra i zalewasz wrzątkiem,dodajesz również cukier i
drożdże.
Po kilku dniach odcedzamy zawartość przez szmatkę do gąsiora, a zawartość
(owoce i pestki) odrzucamy.
Dokładniejsze informacje i proporcje znajdziesz na stronie:
http://winadomowe.w.interia.pl/frames/dzika_roza.htm

Powodzenia!

--
Pozdrawiam Tomasz