Winobluszcz -- przeroczyste kuleczki

1. Data: 2002-08-04 20:56:03

Temat: Winobluszcz -- przeroczyste kuleczki
Od: " Pajak" <p...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Na spodniej czesci liscia i pedach winobluszcza trojklopowego znalazlem duzo
malych 0.5-1.5 mm przeroczystych kuleczek, cos co przpomina ziarna piasku,
ktore sie przyklejly do skory. CO to jest? jesli niebezpieczne to jak z tym
walczyc? Poza tym roslinka ma sie dobrze, wyglada zdrowo i szybko rosnie.

PS: przepraszam za zamieszanie z postem o rdescie, ale sie zapomnialem

2. Data: 2002-08-04 21:57:54

Temat: Re: Winobluszcz -- przeroczyste kuleczki
Od: <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> walczyc? Poza tym roslinka ma sie dobrze, wyglada zdrowo i szybko rosnie.
>
> PS: przepraszam za zamieszanie z postem o rdescie, ale sie zapomnialem

Te kuleczki to naturalny "wytwór " rosliny... nie ma problemu...

Jack

3. Data: 2002-08-07 10:38:58

Od: Krzysztof Marusiński <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Osobnik w...@p...onet.pl z adresu
<w...@p...onet.pl> napisał:
> Te kuleczki to naturalny "wytwór " rosliny... nie ma problemu...

Napisz, Dżeku, coś więcej o tych u-tworach. Na swoich roślinach nigdy ich
nie widziałem.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

4. Data: 2002-08-07 12:51:28

Od: <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Osobnik w...@p...onet.pl z adresu
>
> Napisz, Dżeku, coś więcej o tych u-tworach. Na swoich roślinach nigdy ich
> nie widziałem.
> --
> :-) http://ogrod.to.jest.to

Wiesz Kris ;-)...nie udzielę Ci jakiś bardzo wyczerpujących info...
wiem że niektóre pnącza wydziela taki płyn który przybiera formę
przezroczystych kuleczek po spodniej strony liści
po pewnym czasie kuleczki mogą zrobić się czarne - pokrywają je grzyby sadzaki
Jesli chodzi o moje winobluszcze ( trójklapowy i pięciolistkowy ) to
kuleczki pojawiają się co roku ( na trójklapowym więcej ) ale nie zauważyłem
ich złego wpływu na rosliny...

Jack

Kaukaskie barszcze (długie!)
Rdest - jajeczka?