Winogrona do jedzenia

1. Data: 2007-04-11 18:49:32

Temat: Winogrona do jedzenia
Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Jesli wszystko pojdzie po naszej mysli, bede miala miejsce na posadzenie
winogron. Jest to kawalek ziemi dlugosci 100 metrow i szerokosci 7
metrow. Wzdluz po obu stronach jest plot z siatki. Ziemia jest niezwykle
uboga, wlasciwie piasek. Okolica bardzo wietrzna (mniej, niz kilometr do
plazy). Wzdluz tych plotow chcialabym posadzic 2 rzedy winogron do
jedzenia, nie do picia. Zalezy mi na tym, zeby bylo kilka odmian,
niektore wczesne, inne pozniejsze, zeby przedluzyc sezon. Osobiscie wole
zolte od czerwonych, ale co mi tam, pohulam z kilkoma odmianami. Nie
chce mi sie orac archiwum, mysle, ze jakie dobre dusze podrzuca kilka
nazw, nad ktorymi zaczne sie zastanawiac i o ktorych bede miala czas
poczytac, zanim sie na cos zdecyduje.

Magdalena Bassett

2. Data: 2007-04-11 18:54:44

Temat: Re: Winogrona do jedzenia
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Magdalena Bassett" <i...@b...com> napisal w
wiadomosci news:131qbdu8bett8ea@corp.supernews.com...
> Nie
> chce mi sie orac archiwum, mysle, ze jakie dobre dusze podrzuca kilka
> nazw, nad ktorymi zaczne sie zastanawiac i o ktorych bede miala czas
> poczytac, zanim sie na cos zdecyduje.

Zawsze chcialam awansowac na dobra dusze:P - www.winogrona.org :D

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2007-04-11 19:01:45

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz wrote:
> Uzytkownik "Magdalena Bassett" <i...@b...com> napisal w
> wiadomosci news:131qbdu8bett8ea@corp.supernews.com...

> Zawsze chcialam awansowac na dobra dusze:P - www.winogrona.org :D
>
> Pozdrawiam, Basia.

Ok, dobra duszo, czy mozesz mi powiedziec, czy te bezpestkowe to
deserowe czy na wino:

ODMIANY BEZNASIENNE

1. Venus
2. Einset Seedless
3. Canadice
4. Kiszmisz Mołdawski
5. Reliance

MB

4. Data: 2007-04-11 19:22:36

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <i...@b...com> napisał w
wiadomości news:131qc4rl8gaetf9@corp.supernews.com...

> Ok, dobra duszo, czy mozesz mi powiedziec, czy te bezpestkowe to
> deserowe czy na wino:
> ODMIANY BEZNASIENNE
>
> 1. Venus
> 2. Einset Seedless
> 3. Canadice
> 4. Kiszmisz Mołdawski
> 5. Reliance

Ja nie mogę, ale www.winogrona.org twierdzi, że to wszystko odmiany
deserowe=do bezpośredniego spożycia:)

Pozdrawiam, Basia.

5. Data: 2007-04-11 19:40:52

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Juz widze jak wprowadzam te odmiane na moje pole, a potem tlumacze
sasiadom, jak sie te nazwe wymawia :)) fonetycznie wygladalo by to tak,
lol! :

quichemuiche mowdafski

MB

6. Data: 2007-04-11 20:02:49

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Magdalena Bassett napisał:
, mysle, ze jakie dobre dusze podrzuca kilka
> nazw, nad ktorymi zaczne sie zastanawiac i o ktorych bede miala czas
> poczytac, zanim sie na cos zdecyduje.

tutaj też lubię zaglądać
> http://www.winorosl.pl/index.php?Itemid=1

Pozdrawiam, Barbara

7. Data: 2007-04-11 21:03:19

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Magdalena Bassett" <i...@b...com> napisal w
wiadomosci news:131qbdu8bett8ea@corp.supernews.com...
> Jesli wszystko pojdzie po naszej mysli, bede miala miejsce na posadzenie
> winogron.
Choc mnie tu Basia dzielnie i kompetentnie wyreczala to dopowiem kilka slów.
:-)
Powinnas sie przede wszystkim rozejrzec jakie odmiany sa u Ciebie osiaglne.
Bo nie wierze bys np. tego Kiszmisza Moldawskiego (choc swietny) mogla w
jakikolwiek sposób zalatwic.
Ale jasnoowocowa beznasienna odmiane Neptun pewnie juz tak. :-) Bo wymyslili
ja na Uniwersytecie Arkansas.
Lady Finger tez pewnie jest u Ciebie do zalatwienia.
Z uprawianych u nas amerykanskich i kanadyjskich odmian za bardzo przyzwoite
uwazam Venus i V 68021.
W ogóle duzo tego jest. Rozejrzyj sie po tym co dostepne, a ja Ci powiem co
to warte.
Aha! Napisz jescze w ktorej parafii to chcesz sadzic (klimat!)
Pozdrawiam :-)
Janusz

8. Data: 2007-04-11 21:19:17

Od: m...@y...com szukaj wiadomości tego autora

On Apr 11, 8:54 pm, "Basia Kulesz" <b...@i...pl> wrote:
> Zawsze chcialam awansowac na dobra dusze:P -www.winogrona.org:D
>
> Pozdrawiam, Basia.

Basiu, a czy tam napisano, że piaszczysty, ubogi i wietrzny teren
zupełnie się nie nadaje do uprawy winogron?
Winorośl potrzebuje zacisznego miejsca i żyznej, gliniasto-lessowej
gleby. A już na pewno nie piasku...

9. Data: 2007-04-11 22:44:56

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski wrote:

> Aha! Napisz jescze w ktorej parafii to chcesz sadzic (klimat!)
> Pozdrawiam :-)
> Janusz

Moja parafia jest troche cieplejsza, niz Twoja, wedlug map
temperaturowych, ja jestem 8B.

Srednia temperatura zima jest troche powyzej zera w ciagu dnia,
przymrozki noca. Jeden lub dwa tygodnie sa mrozne, snieg lezy jakies 3-4
dni, i koniec. A tak zielono i deszcz pada, i pochmurnie przez 6
miesiecy, bardzo dluga wiosna (7 miesiecy), dosc krotkie lato - 8
tygodni przyzwoitej pogody, okolo 24 stopnie C srednio, w nocy
chlodniej. Jesien piekna, ciepla, dluga, w polowie listopada zaczyna padac.

Wlasnie jest slonecznie na polu, ale temperatura ciagle okolo 8-10 stopni C.

Pozdrawiam vitisowo
Magdalena Bassett

10. Data: 2007-04-12 13:00:44

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <m...@y...com> napisał w wiadomości
.com...

Basiu, a czy tam napisano, że piaszczysty, ubogi i wietrzny teren
zupełnie się nie nadaje do uprawy winogron?

Tak???? A skąd wiesz? Praktykowałeś?

Winorośl potrzebuje zacisznego miejsca i żyznej, gliniasto-lessowej
gleby. A już na pewno nie piasku...

Konieczna gliniasto-lessowa gleba? Aaa, to coś nowego.
Gdybyś zobaczył zdjęcia z upraw w Grecji lub Hiszpanii to pewnie bys się
zdziwił na jakich glebach winorośl świetnie sobie daje radę. :-)
Zresztą na zbyt uboga glebę jest prosta metoda: dołek pod sadzonkę
zaprawiony obornikiem lub kompostem.
Pozdrawiam ;-)
Janusz

Rhododendron - co mu jest?