Winogrona na wino

1. Data: 2004-05-07 20:52:19

Temat: Winogrona na wino
Od: "Buziaczek" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej. Czy mozecie mi polecić jakieś dobre odmiany na wino. Jestem z Poznania
i chciałbym kupić 3 sadzonki. Bede wdzieczny jesli wskażecie mi jakies
sprawdzone miejsca gdzie moge takie sadzonki nabyć

Pozrawiam Maciek

2. Data: 2004-05-07 21:23:45

Temat: Re: Winogrona na wino
Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> i chciałbym kupić 3 sadzonki. Bede wdzieczny jesli wskażecie mi jakies
> sprawdzone miejsca gdzie moge takie sadzonki nabyć

Wino rob z czarnych winogron.Czerwony barwnik wyplukuje z krwi
ten zly cholesterol.A jak sie spijesz to zawsze zonie wytlumaczysz,
ze to w celach leczniczych.Zwroc uwage aby sok tez byl ciemny.Bo wiele
odmian ma skorke ciemna a sok jasny.Dobry jest Golubok,ale owoce
nie sa zbyt wielkie.O reszte pytaj fachowcow .
Mirzan

3. Data: 2004-05-07 21:48:20

Temat: Odp: Winogrona na wino
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Buziaczek <m...@b...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:c7gth4$a5b$...@a...news.tpi.pl...
> [...]
> i chciałbym kupić 3 sadzonki. Bede wdzieczny jesli wskażecie mi jakies
> sprawdzone miejsca gdzie moge takie sadzonki nabyć

Zapraszam na stronę www.winogrona.org
Znajdziesz tam np. artykuł "Dobór odmian", opisy ponad 130 odmian winorosli,
a także linki i adresy szkółek winorośli.
W okolicach Poznania najlepsza szkólka jest chyba w Swarzędzu.
Pozdrawiam :-)
Janusz

4. Data: 2004-05-07 22:12:28

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> a także linki i adresy szkółek winorośli.
> W okolicach Poznania najlepsza szkólka jest chyba w Swarzędzu.

Do Janusza -ostatnio wino u mnie lapie myszke ,jak sie tego
paskudztwa pozbyc ?W piwnicy tej wychodzilo duzo wina przez duzo
lat,teraz nawet samogon nie chce zdrowo fermentowac .Czy ta zaraza
jest w powietrzu?
Czy robisz wina z aromatycznych odmian ?Jak odpowiada Ci ten
aromat,bo mnie jakos nie sluzy,a do jedzenia wole wlasnie takie.
Mirzan

5. Data: 2004-05-07 22:31:12

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik mirzan <l...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:7...@n...onet.pl...
> [...]
> paskudztwa pozbyc ?W piwnicy tej wychodzilo duzo wina przez duzo
> lat,teraz nawet samogon nie chce zdrowo fermentowac .Czy ta zaraza

Nie wiem. Na winie nie znam się. Interesują mnie głównie odmiany deserowe.
Zapytaj na Forum strony - tam jest sporo bardzo kompetentnych ludzi
zajmujących sie własnie robieniem wina.

> Czy robisz wina z aromatycznych odmian ?

Nie robię.
Natomiast przepadam za muszkatami do jedzenia :-)
Pozdrawiam :-)
Janusz

6. Data: 2004-05-08 09:20:45

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik mirzan <l...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:7...@n...onet.pl...
> Do Janusza -ostatnio wino u mnie lapie myszke ,jak sie tego
> paskudztwa pozbyc ?

Popytałem mądrzejszych i oto odpowiedź:

"Słabe wina sporządzone ze zbyt rozcieńczonych moszczów i pozostawione zbyt
długo nad osadem, nabieraja niekiedy przykrego, drapiącego w gardle i
wstrętnego posmaku oraz zapachu mysiego moczu. Jest to tzw. myszka
powstająca pod wpływem pewnych bakteri, a polegająca na rozkładzie białka
komórek drożdżowych, podczas którego wytwarzają się różne związki o
nieprzyjemnym smaku i zapachu.
Choroba ta występuje przy zbytnim rozcieńczeniu moszczów owocowych, ... , w
których kwasowość i składniki ekstraktowe zostały zbytnio obniżone."

Za dużo wody dolewasz, cienkusza produkujesz i masz efekt. :-(
Pozdrawiam :-)
Janusz

7. Data: 2004-05-08 13:25:12

Od: "Jerzy Nowak" <w...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski <j...@t...pl> napisał(a):

> [...]
> których kwasowość i składniki ekstraktowe zostały zbytnio obniżone."
>
> Za dużo wody dolewasz, cienkusza produkujesz i masz efekt. :-(

Równie dobrze mysi efekt można uzyskać produkując wino w niedoczyszczonych i
nieodkażonych naczyniach.
Siarka, siarka i jeszcze raz siarka skutecznie temu przeciwdziała.
Oczywiście lepiej przed do odkażania niż po do siarkowania.

Pozdrawiam Jerzy

8. Data: 2004-05-08 13:43:55

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jerzy Nowak <w...@g...SKASUJ-TO.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:c7in3n$91j$...@i...gazeta.pl...

> Siarka, siarka i jeszcze raz siarka skutecznie temu przeciwdziała.
> Oczywiście lepiej przed do odkażania niż po do siarkowania.

Ech, ta tradycja siarczystych jaboli.... :-)))
Pozdrawiam :-)
Janusz

9. Data: 2004-05-08 13:50:12

Od: "Jerzy Nowak" <w...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski <j...@t...pl> napisał(a):

> Użytkownik Jerzy Nowak <w...@g...SKASUJ-TO.pl> w wiadomości do
> grup dyskusyjnych napisał:c7in3n$91j$...@i...gazeta.pl...

> Ech, ta tradycja siarczystych jaboli.... :-)))

Zdziwiłbyś się gdybym ci powiedział jak znane wina (marki) są poddawane
siarkowaniu.
;-)

Pozdrawiam Jerzy

10. Data: 2004-05-08 18:49:37

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zdziwiłbyś się gdybym ci powiedział jak znane wina (marki) są poddawane
> siarkowaniu.
> ;-)
>
> Pozdrawiam Jerzy

Siarkowanie to normalny proces w winiarstwie ,ale nie zawsze
w warunkach domowych da sie zrobic, aby przy okazji sasiadow nie
podkopcic .A po dobrze siarkowanym winie to nie tylko maliny uschna
ale trawa sie pali.Ale jesli te zarazki myszki zyja w powietrzu ,to
treba dyzenfekowac pomieszczenie i tu mnie boli.To nie zalezy od nastawu,
ani od drozdzy , lapie zaraze i zamiast alkoholu robi sie aceton .
I nie tylko ja mam z tym problem ,sa nawet znane marki piwa ktore
maja ten posmak .nie kazdy go wyczuje, ja tak.Na zdrowie Mirzan

,

[sprzedam] Automatyczny przełącznik wody do fontann i nie tylko
coś pnącego...
dzięcioł
Zimna Zośka
Trochę zdjęć na weekend