Re: Witamina D a nerki i wątroba , pytanie

From: "Endriu" <p...@i...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Witamina D a nerki i wątroba , pytanie
Date: Sat, 21 Nov 2015 13:51:15 +0100

> Pytanie: czy obie witaminy: ta ze skury i ta z pożywienie jednakowo łatwo
> kumulują się w organizmie.
> Wydaje się, że ta ze skury - na pewno się kumuluje, ponieważ taka jest
> tradycja produkcji tej witaminy, i wydaje się laikowi takiemu jak ja, że
> skoro tłuszcz jest tuż pod skurą,
> więc nic trudnego dla organizmu magazynować coś w tłuszczu,
> co tuż obok było wyprodukowane,
> co więcej ten magazyn - warstwa tłuszczu - jest już po drodze do krwi.
>
> Co innego z witaminą połkniętą, ta dostaje się najpierw do krwi, wędruje
> [...]

Mnie się wydaje tak z praktycznego punktu widzenia, że ta wit D z tranu to
jakoś nie działa tak samo jak wit D ze słońca. Wydaje mi się, że tran (nie
wiem czy na skutek wit D ,czy kwasów omega3) działa przede wszystkim
uodparniająco. Mam takiegi znajomego zielarza który twierdzi, na odporność
składa się:

1) w 70 procentach wpływ (magazyny) wit C
2) w 20 procentach wpływ tranu (kwas omega 3)
3) 10 procent to jakies inne cuda typu szcepionki, zioła i takie inne tego
typu pierdoły.

Odkąd stsouje się do zaleceń tego zielarza przestałęm chorowac na choroby
gónych dróg oddechowych.

Tak się akurat składa koleżanko Stokrotko, że mam niestety od paru lat dosyć
wrażliwy kręgosłup (kłopoty z L5/S1). Wiedząc, że na jesień mogę mieć
problemy przygotowywałem się dosyć inensywnie dbając o kręgosłup w postaci
konsekwentnego opierdzielania wit D w tranie (kapsułkowe) oraz dodatkowych
zabiegów magnetyzmu, jonoforezy, laserów, i ultrradźwięków (zestaw taki z
reguły jest przepisywany przez neurologów w bólach kręgosłupowych) (czasami
tez krioterapię oraz lampę sollux). Strzeliłem sobie z 8 takich zabiegów z
takim zestawem przed sezonem jesiennym, ale niestety nic to nie dało. Po
przyjściu nagłego ochłodznia (był taki jeden dzień chyba końcem września
gdzie z 25 stopni w jeden dzień zrobiło sie niemal 0 w drugi) tak mnie
błyskawicznie połamało, że do dzisiaj nie mogę dojść do siebie.

Wniosek z tych moich rozważań jest taki, że zamiast tych magnetyzmów i tego
typu innych zabiegów które wogóle w niczym nie pomogły, mogłem soboe zapodać
pływalnię z basenem, a przede wszytskim solarium, tak żeby skóra zbrązowiała
na ostro, żeby tej witaminy D nie brakowało. Wydaje mi się,m moich
obserwacji, że reguarne spożywanie tranu (nawet niech będzie z wit D) służy
przedewszystkim odporności ( podczas tego jesiennego sezonu w moim otoczeniu
rozchorowały się trzy osoby, łącznie z moją żoną z którą przebywam
bezpośrednio, a mnie nie chwyciło) a wpływ rzekomej wit D z tranu jest w
mojej ocenie na kościec i chrząstki stawowe minimalny, i deficyty słonecznej
wit D pomimo wpierdzielania tranu jak najbardziej w moim przypadku
wystąpiły, i nie da się inaczej tej wit D dostarczyć na jesień jak tylko
poprzez solarium.

Co do zaś kręgosłupa, Wydaje mi się, że dobrym prewencyjnym działaniem
jeszcze wlecie - gdy jest gorąco - mogło by być przyzwyczajenie go do
nagłych spadków temperatury krioterapią. W tym roku lato było strasznie
długie i strasznie upalne. Może gdybym go oswajał z zimnem od dłuższego
czasu szok skoku temperaturynie był by tak wielki ?.

Endriu