Włochy - co przywieźć czego tu nie ma?

1. Data: 2007-08-09 11:09:34

Temat: Włochy - co przywieźć czego tu nie ma?
Od: "Kajetana_Kinga" <k...@g...nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej,

wybieram się do Włoch i mam pytanie jak w temacie - co włoskiego (oprócz wina)
jeszcze polecacie żeby zabrać i przywieźć - czego tu w Polsce nie ma, albo
występuje w niewielkich ilościach i drogie?

"Jak się ogląda Monthy Pythona, to baby, M$, Visual basic, porty
szeregowe, PiS, US, ZUS, PKP, TPSA i Poczta Polska idą w zapomnienie,
nie istnieją" [by Noel]

2. Data: 2007-08-09 11:50:35

Temat: Re: Włochy - co przywieźć czego tu nie ma?
Od: "Bożena" <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

"Kajetana_Kinga" wrote in message news:f9esle$bh2$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
> wina) jeszcze polecacie żeby zabrać i przywieźć - czego tu w Polsce nie
> ma, albo występuje w niewielkich ilościach i drogie?

Ryż do risotto, sery... to tak w pierwszej chwili mi do głowy przyszło...

Bożenka z Wilna :)
słoneczna miodzio dziewczyna
Strona grupowa - http://kuchenna.host.sk

3. Data: 2007-08-09 12:29:51

Od: "Aska" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> wybieram się do Włoch i mam pytanie jak w temacie - co włoskiego (oprócz
> wina) jeszcze polecacie żeby zabrać i przywieźć - czego tu w Polsce nie
> ma, albo występuje w niewielkich ilościach i drogie?

Dobre balsamico i oliwy - beda tansze i w wiekszym wyborze. O, i specyfik o
nazwie mostarda - to najczesciej owoce zanurzone w slodko-ostrym syropie,
doskonale do serow.
Pozdrawiam
Joanna

4. Data: 2007-08-09 13:46:10

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kajetana_Kinga napisał(a):
> [...]
> wina) jeszcze polecacie żeby zabrać i przywieźć - czego tu w Polsce nie
> ma, albo występuje w niewielkich ilościach i drogie?

Grappa! - destylat z wina gronowego. Ja nie "spożywam" co prawda, ale
szanowny małżonek i owszem, i owszem, chwali, razem z sąsiadem, który
notorycznie "toto" przywozi i razem degustują, zagryzając wędzoną
paprykowaną słoniną od Bartosa :-)

5. Data: 2007-08-09 13:56:39

Od: "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> szanowny małżonek i owszem, i owszem, chwali, razem z sąsiadem, który
> notorycznie "toto" przywozi i razem degustują, zagryzając wędzoną

to raczej trzeba wcześniej spróbować zanim dokona się zakupu

Monika

6. Data: 2007-08-09 14:06:01

Od: "Kajetana_Kinga" <k...@g...nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> napisał w wiadomości

> to raczej trzeba wcześniej spróbować zanim dokona się zakupu
>
> Monika

Dzięki wszystkim popróbuję na miejscu i przywiozę co posmakuje :)

7. Data: 2007-08-09 15:12:57

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 9 Aug 2007 13:09:34 +0200, "Kajetana_Kinga"
<k...@g...nospam.pl> wrote:

> [...]
>jeszcze polecacie żeby zabrać i przywieźć - czego tu w Polsce nie ma, albo
>występuje w niewielkich ilościach i drogie?

najlepiej idz do jakiegos sklepu z dala od turystycznych traktow
i kup troche twardego sera - kilka "odcieni" parmezanu, pecorino
romano, butelke dobrego limocello (butelka ohydna, cena srednia,
wszystko inne - dla turystow), kilka cytryn z Amalfi (GIGANTY) i
zrob limocello w domu, wode Aqua di Parma - perfumy dosc niemodne
ale swietne, wina z malych winnic, takze mlode wina (do wypicia
szybko bardzo, ale sa fajne), mieszanki ziol w w/w sklepach,
gdzie po angielsku/niemiecku nie bedzie tlumaczonego skladu (ja
kupilam kilka, jedne z pokruszonymi kawaleczkami trufli,
swietne!)

te rozne suszone pomidory i inne grzyby suszone sa takie same,
jak te do dostania poza Wlochami, wiec nie warto sobie zawracac
glowy. ale np ni to marynowane ni to w zalewie oliwnej karczochy
to pewnie warto (jak lubisz takie dziwne jarzyny) - w sloikach.
aaa - i oliwe, tez moze byc z wytlaczarni prosto, choc to pewnie
nie sezon na swieza oliwe bedzie, jak bedziesz tam. I ocet....w
jednym hotelu w restauracji na stoliczku specjalnie na
przyprawy...stalo chyba ze 12 butelek roznych oliw i m/w tyle
samo roznych octow - na stole obok byly rzeczy
salatowo-jarzynowe, do wyboru do koloru, polewaj czym chcesz

Machine do espresso - takie male cos zelazne, co sie stawia na
fajerce kuchennej i sie parzy kawe - na pewno mozna w PL dostac
(w Ikei nawet sprzedaja), ale tam, w kazdym sklepie, gdzie w
drzwiach wisza sczotki i wiaderka plasikowe, jest ich duzy wybor.
wybieraj takie, co Cie zadowoli i najdrozsze, bo akurat tu lepiej
kupic najdrozsze, jakie mozesz.
I kawe tez.

reszta to jest chyba jednak do korzystania na miejscu :))))))))

Pierz, co ma nadzieje skorzystac na miejscu z przysmakow i urokow
wloskich jakos tak jesienia
K.T. - starannie opakowana

8. Data: 2007-08-09 15:26:44

Od: "Sławomir Lewandowski" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kajetana_Kinga" <k...@g...nospam.pl> napisał w
wiadomości news:f9esle$bh2$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
> wina) jeszcze polecacie żeby zabrać i przywieźć - czego tu w Polsce nie
> ma, albo występuje w niewielkich ilościach i drogie?

Zdecydowanie wino. Ja bym tachał skrzynkami ;-))) Dobre wina o połowę
tańsze niż u nas (mniej dobre jeszcze korzystniej). Jak sobie pomyślę o
Amarone albo Brunello to już bym chciał zamykać biuro i pędzić do domku
:-)))))
pozdrawiam
Sławek

9. Data: 2007-08-09 17:58:55

Od: "Walkie!" <w...@w...com> szukaj wiadomości tego autora

Kajetana_Kinga pisze:
> [...]
> wina) jeszcze polecacie żeby zabrać i przywieźć - czego tu w Polsce nie
> ma, albo występuje w niewielkich ilościach i drogie?

do całej tej listy dorzucam jeszcze ciasteczka Mulino
Bianco. Niby zwykłe ciastka ale smak herbatników
nadziewanych jabłkami lub figami jest nie do podrobienia.
Niebo w gębie.

Na miejscu najedz się owoców morza. Spróbuj sviluppi i pizze
z kwiatami cukini.
Ja zawsze we Włoszech kupuję orzeszki pinoli, które
wykorzystuję tutaj do sałatek i domowego pesto.

--
Justyna/walkie!

10. Data: 2007-08-09 19:05:32

Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> wina) jeszcze polecacie żeby zabrać i przywieźć - czego tu w Polsce nie ma,
> albo występuje w niewielkich ilościach i drogie?

Dobrą oliwę z oliwek, gotowe pesto w słoiczkach, amaretto... Tylko to wcale
niekoniecznie musi być tańsze niż u nas, za to na pewno lepszej jakości i
bardziej włoskie. :)

--
+ ' .-. .
, * ) )