Re: Włochy - co przywieźć czego tu nie ma?

From: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Włochy - co przywieźć czego tu nie ma?
Date: Thu, 09 Aug 2007 16:12:57 +0100

On Thu, 9 Aug 2007 13:09:34 +0200, "Kajetana_Kinga"
<k...@g...nospam.pl> wrote:

>Hej,
>
>wybieram się do Włoch i mam pytanie jak w temacie - co włoskiego (oprócz wina)
>jeszcze polecacie żeby zabrać i przywieźć - czego tu w Polsce nie ma, albo
>występuje w niewielkich ilościach i drogie?

najlepiej idz do jakiegos sklepu z dala od turystycznych traktow
i kup troche twardego sera - kilka "odcieni" parmezanu, pecorino
romano, butelke dobrego limocello (butelka ohydna, cena srednia,
wszystko inne - dla turystow), kilka cytryn z Amalfi (GIGANTY) i
zrob limocello w domu, wode Aqua di Parma - perfumy dosc niemodne
ale swietne, wina z malych winnic, takze mlode wina (do wypicia
szybko bardzo, ale sa fajne), mieszanki ziol w w/w sklepach,
gdzie po angielsku/niemiecku nie bedzie tlumaczonego skladu (ja
kupilam kilka, jedne z pokruszonymi kawaleczkami trufli,
swietne!)

te rozne suszone pomidory i inne grzyby suszone sa takie same,
jak te do dostania poza Wlochami, wiec nie warto sobie zawracac
glowy. ale np ni to marynowane ni to w zalewie oliwnej karczochy
to pewnie warto (jak lubisz takie dziwne jarzyny) - w sloikach.
aaa - i oliwe, tez moze byc z wytlaczarni prosto, choc to pewnie
nie sezon na swieza oliwe bedzie, jak bedziesz tam. I ocet....w
jednym hotelu w restauracji na stoliczku specjalnie na
przyprawy...stalo chyba ze 12 butelek roznych oliw i m/w tyle
samo roznych octow - na stole obok byly rzeczy
salatowo-jarzynowe, do wyboru do koloru, polewaj czym chcesz

Machine do espresso - takie male cos zelazne, co sie stawia na
fajerce kuchennej i sie parzy kawe - na pewno mozna w PL dostac
(w Ikei nawet sprzedaja), ale tam, w kazdym sklepie, gdzie w
drzwiach wisza sczotki i wiaderka plasikowe, jest ich duzy wybor.
wybieraj takie, co Cie zadowoli i najdrozsze, bo akurat tu lepiej
kupic najdrozsze, jakie mozesz.
I kawe tez.

reszta to jest chyba jednak do korzystania na miejscu :))))))))

Pierz, co ma nadzieje skorzystac na miejscu z przysmakow i urokow
wloskich jakos tak jesienia
K.T. - starannie opakowana