Re: Włosy- wzmocnienie

1. Data: 2003-11-06 17:07:42

Temat: Re: Włosy- wzmocnienie
Od: "BarBarella" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Justyna" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
news:bo95vq$ojq$3@news.onet.pl...
> chodzi o finasteryd.
>
> są preparaty zawierajace różne dawki: na łysienie stosuje się lek o nazwie
> Propecia (1mg bodajże), na prostatę: Proscar lub Penester (5mg) -(albo w
> ramach oszczędności: na łysienie dzieli się np. tabletkę Proscaru na
> ćwiartki)
> ale to nie są cukierki. należy się liczyć z mozliwością działań
> niepożądanych (np. kłopoty z potencją niestety)
No to mnie zmartwiłaś ;). Ale czy te problemy są poważne? :) Bo nie będę
namawiać mego pana na coś co tak może zadziałać. A może zależy to od dawki?
> z drugiej strony finasteryd to najsilniejsza substancja hamująca łysienie
> (po dłuższym braniu włosy też odrastają) o udowodnionej skuteczności
tak właśnie słyszałam. Tylko o tych skutkach ubocznych nie słyszałam. Pewnie
ulotkę reklamową czytałam ;). Jeśli dobrze rozumiem, to ten lek trzeba brać
całe życie, a przynajmniej powtarzać kurację. :(
pozdrawiam
barbarella

1. Data: 2003-11-06 19:33:16

Od: "Justyna" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

tu są ulotki od tych preparatów. poczytaj i sama oceń.

Propecia
1 tabl. powl. zawiera 1 mg finasteridu.

Działanie
Kompetycyjny i swoisty inhibitor 5-a-reduktazy typu II, enzymu biorącego
udział w metabolizmie testosteronu. Zahamowanie aktywności tego enzymu
blokuje obwodową konwersję testosteronu do 5-a-dihydrotestosteronu (DHT),
który jest hormonem odpowiedzialnym za proces łysienia typu męskiego
(łysienie androgenowe). Finasterid nie ma powinowactwa do receptora
androgenowego, nie wywiera działania androgennego, przeciwandrogennego,
estrogennego, przeciwestrogennego ani progestagennego. Biodostępność
finasteridu po podaniu doustnym wynosi około 80% i jest niezależna od
pokarmu. Około 93% wiąże się z białkami osocza krwi. Finasterid jest
metabolizowany w wątrobie (CYP 3 A4) oraz wydalany z kałem i moczem. Podanie
preparatu prowadzi do szybkiego (w ciągu 24 h) zmniejszenia stężenia DHT we
krwi, a w jego następstwie - także w tkankach, m.in. w skórze głowy.
Zahamowaniu ulega także proces miniaturyzacji mieszków włosowych, zachodzący
w przebiegu łysienia typu męskiego, dzięki czemu następuje odwrócenie
procesu łysienia i zwiększony wzrost włosów. Preparat ma największą
skuteczność u mężczyzn z łagodną i umiarkowaną utratą włosów, nie wywiera
natomiast działania leczniczego u kobiet z łysieniem androgenowym.
Wskazania
Leczenie łysienia typu męskiego (łysienie androgenowe) u mężczyzn w celu
zwiększenia wzrostu włosów i zapobiegania ich dalszej utracie.
Przeciwwskazania
Nadwrażliwość na finasterid lub pozostałe składniki preparatu. Nie stosować
u kobiet i dzieci.
Ciąża i okres karmienia piersią
Bezpieczeństwo stosowania w ciąży (wg US FDA): kategoria X - lek
teratogenny. Nie należy stosować w ciąży i okresie karmienia piersią.
Kobiety w ciąży oraz kobiety w wieku rozrodczym nie powinny dotykać
pokruszonych lub uszkodzonych tabletek preparatu ze względu na możliwość
przezskórnego wchłaniania finesteridu i wynikające z tego zagrożenie dla
płodu płci męskiej.
Działanie niepożądane
Zazwyczaj jest dobrze tolerowany; działania niepożądane są zazwyczaj łagodne
i na ogół nie powodują konieczności przerwania leczenia. U niektórych
pacjentów obserwowano zmniejszenie libido, zaburzenia erekcji i ejakulacji,
tkliwość i powiększenie gruczołów sutkowych, reakcje nadwrażliwości (wysypka
skórna, świąd, obrzęk naczynioruchowy), ból jąder.
Dawkowanie
Doustnie mężczyźni: 1 mg dziennie. Lek podaje się niezależnie od posiłków.
Minimalny okres leczenia wynosi 3 miesiące, ale zaleca się nieprzerwane
stosowanie preparatu, gdyż po jego odstawieniu osiągnięty efekt leczniczy
zanika w ciągu 12 miesięcy.
Uwagi
U pacjentów w podeszłym wieku z łagodnym rozrostem gruczołu krokowego
stosowanie preparatu może zaburzać diagnostykę, gdyż zmniejsza o około 50%
stężenie PSA w surowicy.

Proscar (Penester też)
1 tabl. zawiera 5 mg finasterydu.
Działanie
Syntetyczny związek 4-azasteroidowy, należący do grupy specyficznych
inhibitorów 5-a-reduktazy - wewnątrzkomórkowego enzymu metabolizującego
testosteron do silniejszego androgenu - dihydrotestosteronu (DHT).
Finasteryd nie ma powinowactwa do receptora androgenowego. Zmniejsza
stężenie DHT krążącego i obecnego w gruczole krokowym. Zmniejszenie stężenia
DHT prowadzi do zmniejszenia objętości gruczołu, zwiększenia przepływu
cewkowego, zmniejszenia objawów subiektywnych. Finasteryd osiąga maksymalne
stężenie we krwi w ciągu 2 h po podaniu doustnym, wchłania się 6-8 h,
biodostępność wynosi około 80%. Lek jest metabolizowany w wątrobie. T0,5
wynosi średnio 6 h (3-16 h). 39% podanej dawki jest wydalane z moczem, 57% -
z kałem w postaci nie zmienionej. W starszym wieku, po 70 r.ż., eliminacja
leku jest zmniejszona, nie wymaga to jednak modyfikacji dawkowania.
Wskazania
Leczenie łagodnego rozrostu gruczołu krokowego, stosowany w celu złagodzenia
objawów związanych z rozrostem gruczołu krokowego, zmniejszenie ryzyka
wystąpienia ostrego zatrzymania moczu oraz konieczności przeprowadzenia
leczenia operacyjnego (w tym przezcewkowej resekcji gruczołu krokowego TURP
oraz prostatektomii).
Przeciwwskazania
Nadwrażliwość na lek. Leku nie podaje się kobietom i dzieciom. Kobiety w
ciąży lub w wieku rozrodczym, nie powinny dotykać pokruszonych lub
przełamanych tabletek preparatu, ze względu na możliwość przezskórnego
wchłaniania leku oraz związanego z tym ryzyka zaburzeń rozwojowych płodu
męskiego. Nie stosować w okresie karmienia piersią.
Działanie niepożądane
Lek jest z reguły dobrze tolerowany. W rzadkich przypadkach może wystąpić
impotencja, zmniejszenie libido, zmniejszona objętość ejakulatu.
Sporadycznie stwierdzano bolesność i powiększenie gruczołów piersiowych,
reakcje nadwrażliwości (obrzęk warg i twarzy, świąd, pokrzywka) oraz ból
jąder.
Dawkowanie
Doustnie. Zalecana jest dawka 5 mg (1 tabl.) przyjmowana raz na dobę,
niezależnie od posiłków. Do uzyskania wyraźnego efektu leczniczego może być
niezbędny 6-miesięczny okres leczenia.
Uwagi
Podczas leczenia następuje obniżenie poziomu swoistego antygenu sterczowego
(PSA) w surowicy krwi, co należy wziąć pod uwagę w diagnostyce raka stercza
przeprowadzanej podczas leczenia. Podwyższenie poziomu PSA u pacjenta
leczonego finasterydem powinno być dokładnie przeanalizowane.

1. Data: 2003-11-07 10:42:07

Od: "BarBarella" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> tu są ulotki od tych preparatów. poczytaj i sama oceń.
dzięki :)
pozdrawiam
barbarella

Chwale - krem Physiogel
Re: Czy ktoś z Was..
YRIA- pomadka
Re: ach, podziele sie - zrobilam sobie pachnidelko :)
Re: krem vichy normaderm