Re: Wołowina i BSE

1. Data: 2001-02-24 17:55:17

Temat: Re: Wołowina i BSE
Od: b...@d...com.pl (Herbatka) szukaj wiadomości tego autora

-----Original Message-----
From: Gandalf <G...@v...pl>
To: p...@n...pl <p...@n...pl>
Date: 24 lutego 2001 18:27
Subject: Re: Wołowina i BSE

> Po prostu dziwię się ludziom, którzy są gotowi ryzykować. (ciach)

>Już w lepszym nastroju po makaroniku,
>Gandalf (AB)
A Ty na co dzień nie ryzykujesz ?? Gratuluję poczucia bezpieczeństwa ;-)
Rozumiem, ze nie wychodzisz z domu, masz zamontowane potezne filtry
powietrza i spisz opakowany w namiot tlenowy ;-)))) Dosc zlosliwosci -
zmierzam do tego, ze nie nalezy przeginac. Dzisiaj w sklepie widzialam taka
scenke - potezny grubas (wiem, ze to nie p.c. ale on naprawde byl gruby,
mial z jakies 130 kilo) smierdzacy papierosami musztrowal ekspedientke
sprzedajaca wedliny i przepytywal ja na okolicznosc zawartosci wolowiny w
metce - sprzedawczyni nie byla pewna, jaki jest jej sklad, pan glosno
wyzywal, ze z wolowina on nie che, bo nie che umrzec itp. A ja stojac tam
pomyslalam tylko: Czlowieku - jaki masz problem, przeciez zanim zabije cie
BSE dopadnie cie miazdzyca, zawal, wylew krwi do mozgu albo podobne
atrakcje, ktore sam sobie zafundowales. Co sie kurka dzieje - ludzie dostali
jakiegos amoku - moze sie myle, ale o ile wiem, to osoby, ktore zachorowaly
na BSE policzyc mozna nieomalze na palcach - to jeszcze jedno ryzyko - fakt,
ze choroba jest straszna ale smierc jest zawsze straszna i nie zamierzam
panikowac tylko dlatego, ze przybyla jedna potencjalna przyczyna od ktorej
moge zejsc z tego swiata. Co nie znaczy, ze przymuszalabym ludzi do
jedzenia wolowiny - kazdy musi zdecydowac sam - ale nie powinno sie siac
paniki. A Ty Gandalfie co tak wojowniczo na temat mieska - przeciez Tobie
nic nie grozi - no chyba, ze ostatnio marchewki oszalaly ;-)
Herbatka - tez w dobrym nastroju - po penne z brokulami, oliwa i czosnkiem

--
Archiwum grupy http://niusy.onet.pl/pl.rec.kuchnia

1. Data: 2001-02-26 13:27:58

Od: "Wlodzimierz Macewicz" <w...@i...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> na BSE policzyc mozna nieomalze na palcach - to jeszcze jedno ryzyko -
fakt,
> ze choroba jest straszna ale smierc jest zawsze straszna i nie zamierzam

nie ma takich osob! jest choroba Creutzfeldta-Jakoba, ale nie ma ani
jednego
udokumentowanego przypadku wywolania choroby C-J przez zjedzenie
wolowiny krowy zarazonej BSE

WM

1. Data: 2001-02-26 22:33:20

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wlodzimierz Macewicz <w...@i...pw.edu.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:97dlj1$6do$...@s...icm.edu.pl...
> nie ma takich osob! jest choroba Creutzfeldta-Jakoba, ale nie ma ani
> jednego
> udokumentowanego przypadku wywolania choroby C-J przez zjedzenie
> wolowiny krowy zarazonej BSE
Jesteś pewien? Podaj źródło twoich wiadomości?
Nie watpię w to co mówisz, ale no właśnie, dlaczego w UE wybilają stada
krów zarażone BSE?
Przecież to ewidentne marnotrawstwo? Powinni wysyłać to mięsko chętnym na
zapisy zamiast palić. Zgłoś się, może do "końca życia" będziesz mieć
darmową wołowinkę.
Pozdr. Jerzy

1. Data: 2001-02-26 23:01:04

Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy" <0...@m...pl> napisał w wiadomości
| Jesteś pewien? Podaj źródło twoich wiadomości?

A może Ty masz jakiś naukowy sposób na udowodnienie związku między
spożyciem domniemanego patogena i chorobą, której okres wykluwania
czy stadium ukryte to kilkadziesiąt lat?

| Nie watpię w to co mówisz, ale no właśnie, dlaczego w UE wybilają stada
| krów zarażone BSE?

Bo ci od kurczaków mieli świński dołek?

| Przecież to ewidentne marnotrawstwo? Powinni wysyłać to mięsko chętnym na
| zapisy zamiast palić.

W UE największym problemem rolnictwa jest nadprodukcja. Wysyłanymi w ramach
"pomocy" towarami rol-spoż wykończyli całkiem rolnictwo Czarnej Afryki.
Wolałbym, aby wreszcie przestali wysyłać, bo głód na Czarnym Lądzie nigdy
nie zniknie...

--
Konrad J. Brywczyński

"Nie tylko rozmiar sie liczy! Każda dziewczyna ci to powie."
Ł. Jakubowski

1. Data: 2001-02-27 00:31:34

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> w wiadomości do grup
dyskusyjnych
napisał:1...@K...Bryw
czynski...
> [...]
> "pomocy" towarami rol-spoż wykończyli całkiem rolnictwo Czarnej Afryki.
> Wolałbym, aby wreszcie przestali wysyłać, bo głód na Czarnym Lądzie
Taaaak, ale inicjatorami pomocy to byli amerykanie, czasami nawet czarni.
A nie białasy z UE.
pozdr. Jerzy

1. Data: 2001-02-27 06:36:24

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Jerzy <0...@m...pl> wrote:

> Użytkownik Wlodzimierz Macewicz <w...@i...pw.edu.pl> w wiadomości do
> grup dyskusyjnych napisa":97dlj1$6do$...@s...icm.edu.pl...
> Jesteś pewien? Podaj źród"o twoich wiadomości?
> Nie watpię w to co mówisz, ale no w"aśnie, dlaczego w UE wybilają stada
> krów zarażone BSE?

Nie stada krow zarazonych BSE, lecz stada w ktorych wykryto przypadki
BSE.

Wladyslaw

1. Data: 2001-02-27 11:47:24

Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

| Taaaak, ale inicjatorami pomocy to byli amerykanie, czasami nawet czarni.
| A nie białasy z UE.

Nie zmienia to ogólnej zasady, że humanitarna pomoc żywnościowa dla Czarnej
Afryki jest rozwiązaniem problemów bogatej Północy, a pogłębia kłopoty
biednego Południa (mówię w ogólności). Żyje z tego ładnych parę tysięcy
ludzi m.in. w UE i agendach NZ. W czasach kolonialnych Afryka była w zasadzie
samowystarczalna żywnościowo. Dopiero później nierozsądna gospodarka rolna
+ pomoc Północy rozłożyła ją na łopatki.

Przepraszam za offtopiczność moich wypowiedzi. Chodzi mi tylko o to, byśmy
mięli jasny obraz sytuacji i motywacji stojącej za różnymi na pozór szlachetnymi
działaniami.

--
Konrad J. Brywczyński No use to complain
b...@w...pdi.net If you're caught out in the rain

1. Data: 2001-02-28 07:40:56

Od: "Idol" <n...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

(...)
> [...]
>Przecież to ewidentne marnotrawstwo? Powinni wysyłać to mięsko chętnym na
>zapisy zamiast palić. Zgłoś się, może do "końca życia" będziesz mieć

Wybijają z tych samych powodów z jakich topi się kawę w morzu- aby podnieść
ceny poprzez ograniczenie podaży. Mogliby dalej stosować dopłaty dla
rolników, ale to pętla - większa podaż - niższe ceny - większe dopłaty-
większa produkcja - większa podaż itd.. A dlaczego wołowina a nie
wieprzowina, bo tylko w Polsce wieprzowina jest głównym mięsem.

Idol

1. Data: 2001-03-02 18:27:08

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wladyslaw Los <w...@t...com.pl> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:1eph8zw.1g0badjp4okcnN%w...@t...com.pl...
> Nie stada krow zarazonych BSE, lecz stada w ktorych wykryto przypadki
> BSE.
Tak, czyli potencjalnych nosicieli. BSE wykrywane jest dopiero po smierci.
pozdr. Jerzy

1. Data: 2001-03-02 18:33:25

Temat: Produkcja rolna czy Rolnictwo?
Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Idol <n...@w...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:97iina$jlh$...@n...tpi.pl...
> Wybijają z tych samych powodów z jakich topi się kawę w morzu- aby
podnieść
> ceny poprzez ograniczenie podaży.
Obyś miał rację.

> A dlaczego wołowina a nie
> wieprzowina, bo tylko w Polsce wieprzowina jest głównym mięsem.
Zaczęli już i z wieprzowiną, pryszczyca.
A teraz proponuję po tylu wyjaśnieniach uzgodnijmy, co chcemy:
1. produkcję rolną [przemysłową jak w GB=UE] czy
2. rolnictwo [naturalne jak w PL].
pozdr. Jerzy

Francuskie na słono
Kto chce przepis na rogaliki???
Uniknąć tragedii !
nalesniki, jajecznice, ... szybkie i łatwe
Bezy - jak uzyskać oczekiwany efekt?