Wpis do księgi wieczystej przy kredycie hipotecznym

1. Data: 2004-10-18 21:25:04

Temat: Wpis do księgi wieczystej przy kredycie hipotecznym
Od: MalyPL <u...@d...idealny.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Pocztałem to forum myślę że w szerz i wzdłuż ale nie dowiedziałem
się tego co chciałem. Mianowicie chodzi mi o wpis do księgi wieczystej.
Chcę kupić mieszkanie spółdzielcze własnościowe, które ma założoną
księgę wieczystą. U notariusza dowiadywałem się że koszty aktu
notarialnego to około 2200 zł, ale gdy powiedziałem o kredycie pod
hipotekę mieszkania opłata wyszła 3500zł. Wnioskuję że wpis do KW to
różnica tych sum. Wkońcu ile kostuje wpis do KW? Dowiadywałem się od
znajomych że założenie księgi to koszt powyżej 1000 zł ale wpis?? Za co
tak duża opłata? Pozdrawiam

--
Wysłano z portalu budowlanego Dom.Idealny.pl
Archiwum grupy --- pl.misc.budowanie ---

1. Data: 2004-10-19 11:36:19

Od: "Yaro" <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> różnica tych sum. Wkońcu ile kostuje wpis do KW? Dowiadywałem się od
> znajomych że założenie księgi to koszt powyżej 1000 zł ale wpis?? Za co

Włąsnie dobre pytanie. Mnie tez to czeka i nie mam pojecia ile zapłace za
założenie księgi i wpis do niej.
Czytałem gdzies, ze kupujac w społdzielni mieszkaniowej płaci się 1/20 wpisu
stosunkowego, ktory wynosci ok. 7000 zł, wiec ok. 350zł, ale to coś za
mało :-@ ?!

Czy mógłby ktos na to konkretnie odpowiedzieć ?

Pozdrówka
Yaro

1. Data: 2004-10-19 11:55:30

Od: Małgorzata Krzyżaniak <z...@t...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia, a było to Tue, 19 Oct 2004 11:36:19 +0000 (UTC), przyszła do mnie
wiadomość z adresu <j...@W...gazeta.pl> i powiedziała:

> Włąsnie dobre pytanie. Mnie tez to czeka i nie mam pojecia ile zapłace za
> założenie księgi i wpis do niej.

Założenie nowej księgi? Nie ma starej? Jest jakaś globalna budynku?

> Czytałem gdzies, ze kupujac w społdzielni mieszkaniowej płaci się 1/20 wpisu
> stosunkowego, ktory wynosci ok. 7000 zł, wiec ok. 350zł, ale to coś za
> mało :-@ ?!

Jakieś dziwne te wyliczenia (co to jest wpis stosunkowy? 8-)). Opłatę za
różne czynności od KW liczy się od wartości operacji (kosztu zakupu
mieszkania, wartości kredytu wpisywanego do/wypisywanego z hipoteki).
Np. wypisanie kredytu kosztuje 0.35% wartości kredytu (źródło: znajomy).

Nie ma to nic wspólnego z notariuszem, który pobiera oddzielną opłatę.

Zuzanka

*:.
Powinno się wystawić Cię w Sevres jako wzorzec cynizmu ;-) (C) Tib

1. Data: 2004-10-19 12:30:32

Od: "jha" <a...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

. U notariusza dowiadywałem się że koszty aktu

Witam.
Co rozumiesz przez koszt aktu notarialnego? Opłatę tylko dla notariusz czy
razem z podatkiem? I od jakiej sumy.
pozdr

1. Data: 2004-10-19 12:39:17

Od: "Yaro" <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mieszkania, wartości kredytu wpisywanego do/wypisywanego z hipoteki).
> Np. wypisanie kredytu kosztuje 0.35% wartości kredytu (źródło: znajomy).

Zgadza sie. Przed chwilą dzwoniłem do KW i powiedzieli mi że zapłace dwa
razy po 455 zł, a mieszkanie kosztuje 130 tys.
Za wpis do ksiegi i za to, ze hipoteka na bank bedzie. czyli około 900 zł.

> Nie ma to nic wspólnego z notariuszem, który pobiera oddzielną opłatę.

I tu sie zgodza. Notariusz to zupełnie inna bajka :-)

Pozdrówka
Yaro

1. Data: 2004-10-19 18:15:02

Od: MalyPL <u...@d...idealny.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mieszkanie kosztuje 85 000. taki też biorę kredyt. Ale jak pisze Yaro
widze że wychodzi mu mniej od większej sumy. Jha - chodzi mi o wszystkie
opłaty podatki itd. Ja to podaje w zaokrągleniu bo żona wywalczyła jakiś
tam upust u tego natariusza.

1. Data: 2004-10-19 20:56:42

Od: "spp" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

MalyPL wrote:
> [...]
> wszystkie opłaty podatki itd. Ja to podaje w zaokrągleniu bo żona
> wywalczyła jakiś tam upust u tego natariusza.

Oczywiście też się liczy, ale notarusz upustu może udzielić jedynie od
swojej taksy.
Trudno to jednak określić, ale taksa notarialna to ok. 20-25 %
całkowitych kosztów.

Najprościej zadzwonić do kancelarii notarialnej i wszystko dokładnie
wyliczą.

A kredyt - to inna śpiewka - to najczęsiej odbywa się na drodze
Kredytobiorca-Bank-Sąd.
Najpierw Bank musi złożyć w Sądzie wniosek o wpis hipoteki, potem Sąd
wylicza należne opłaty, potem się je opłaca, na koniec Sąd wpisuje do
KW, Bank usuwa dotychczasowe zabezpoeczenia kredytu.
Tak wyglądała procedura przy kredycie w CHF.
Jednoznaczne określenie całkowitych kwot było niemożliwe w momencie
podpisania umowy.
Aha, od hipoteki też się płaci US 2 % z tytułu PCC.

spp
spp(na)op.pl

1. Data: 2004-10-20 11:32:04

Od: "slonk0" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> podpisania umowy.
> Aha, od hipoteki też się płaci US 2 % z tytułu PCC.

Czyli ubezpieczenie kredytu zdejma ze mnie dopiero jak bede miala wpis
hipoteki? A jak dlugo sie czeka na zalozenie ksiegi i pozniej wpisanie tej
hipoteki (mieszkanie nowe we Wroclawiu)?
A ja mialam nadzieje, ze jak juz zlozylam wniosek, to mnie minie te
ubezpieczenie :(

Pozdr.
Magda-Slonko(Wroclaw)

1. Data: 2004-10-20 12:35:03

Od: Sidney <u...@d...idealny.pl> szukaj wiadomości tego autora

Spp pcc to się płaci do US ale stawka wynosi 0,1% przy hipotece zwykłej,
przy hipotece kaucyjnej zapłaciłem 19 zł, ale tu jakoś inaczej liczy się
pcc. nie wiem jak jest w przypadku kredytu na mieszkanie, ale jak brałem
kredyt na budowę to byłem zwolniony z opłat za ustanowienie hipoteki w
KW w związku z kredytem na budownictwo mieszkaniowe.

1. Data: 2004-10-20 13:56:40

Od: "spp" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sidney wrote:
> Spp pcc to się płaci do US ale stawka wynosi 0,1% przy hipotece
> zwykłej, przy hipotece kaucyjnej zapłaciłem 19 zł, ale tu jakoś
> inaczej liczy się pcc.

Zastrzeliłaś mnie - rzeczywiście, pomerdało mi się z aktem kupna :)
Przepraszam :(

> nie wiem jak jest w przypadku kredytu na
> mieszkanie, ale jak brałem kredyt na budowę to byłem zwolniony z
> opłat za ustanowienie hipoteki w KW w związku z kredytem na
> budownictwo mieszkaniowe.

A to ja nie miałem takiego szczęścia - domek na rynku wtórnym i
wszystko musiałem bulić (ale to nic z wporównaniu z opłatami u
notariusza) :)

--
spp
spp(na)op.pl