Re: Wpis do księgi wieczystej przy kredycie hipotecznym

From: "spp" <s...@o...pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Wpis do księgi wieczystej przy kredycie hipotecznym
Date: Tue, 19 Oct 2004 22:56:42 +0200
Sender: s...@o...pl@azv133.neoplus.adsl.tpnet.pl

MalyPL wrote:
> Mieszkanie kosztuje 85 000. taki też biorę kredyt. Ale jak pisze
> Yaro
> widze że wychodzi mu mniej od większej sumy. Jha - chodzi mi o
> wszystkie opłaty podatki itd. Ja to podaje w zaokrągleniu bo żona
> wywalczyła jakiś tam upust u tego natariusza.

Oczywiście też się liczy, ale notarusz upustu może udzielić jedynie od
swojej taksy.
Trudno to jednak określić, ale taksa notarialna to ok. 20-25 %
całkowitych kosztów.

Najprościej zadzwonić do kancelarii notarialnej i wszystko dokładnie
wyliczą.

A kredyt - to inna śpiewka - to najczęsiej odbywa się na drodze
Kredytobiorca-Bank-Sąd.
Najpierw Bank musi złożyć w Sądzie wniosek o wpis hipoteki, potem Sąd
wylicza należne opłaty, potem się je opłaca, na koniec Sąd wpisuje do
KW, Bank usuwa dotychczasowe zabezpoeczenia kredytu.
Tak wyglądała procedura przy kredycie w CHF.
Jednoznaczne określenie całkowitych kwot było niemożliwe w momencie
podpisania umowy.
Aha, od hipoteki też się płaci US 2 % z tytułu PCC.

spp
spp(na)op.pl