Wpuszczanie kropel do oczu

1. Data: 2004-01-22 20:07:10

Temat: Wpuszczanie kropel do oczu
Od: "Raf" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Od jakiegos czasu mam problemy z oczami. Od komputera (niestety moja praca
to 8h przed monitorem) oczy pieka, czasem lzawia, bola.
Bylem u jednego okulisty - przypisal Biodacyne, ktora bralem 5 dni.
Nic nie dalo... Zglosilem sie do innego lekarza, ktory zapisal mi Tobrex.
Ale drugi lekarz pokazal mi jak powinienem wpuszczac krople - odciagnac
dolna powieke i wpuscis krople do srodka, pod powieke. Jak to zrobil to malo
nie padlem, wrazenie potworne.
Dotychczas wpuszczalem krople lezac, do kacika oka lub bezposrednio na
srodek oka.
Jak powinno wpuszczac sie krople?
Bardzo prosze o porade.

Pozdrawiam
Rafal

2. Data: 2004-01-22 20:12:14

Temat: Re: Wpuszczanie kropel do oczu
Od: "RobertS" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bupaen$10d0$...@m...aster.pl,
Raf <j...@o...pl>:

> [...]
> to zrobil to malo nie padlem, wrazenie potworne.
> Dotychczas wpuszczalem krople lezac, do kacika oka lub bezposrednio na

Metoda z odciąganiem dolnej powieki jest poprawna i zalecana. Podajesz do
worka spojówkowego.
Najlepiej robic to w pollezeniu.
Przedtem Dokladnie umyc rece mydlem.

Po podaniu zamknac oko, poczekac 2 minuty i nie mrugac - bo wtedy kropelki
sa wypompowywane przez kanalik lzowy. (Przy niektorych kroplach wskazane
jest uciskanie kanalikow, ale przy tych nie.).

Wazne: nie dotykac koncowka do rzes, reki, powieki.

Jesli zakraplasz oboje oczu, zaczynasz zawsze od tego w lepszym stanie.

Jesli stosujesz rozne krople jednoczesnie, podawaj w odstepach
15-minutowych.

--
Robert

3. Data: 2004-01-22 20:13:34

Od: "RobertS" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bupark$hef$...@t...icpnet.pl,
RobertS <u...@o...pl>:
> bupaen$10d0$...@m...aster.pl,

Aha - do kacika niedobrze, bo wiekszosc moze zaraz wyleciec.

--
Robert

4. Data: 2004-01-22 20:18:27

Od: "Raf" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Metoda z odciąganiem dolnej powieki jest poprawna i zalecana. Podajesz do
> worka spojówkowego.

Wielkie dzieki za szybka odpowiedz.
Ale czy to jedyna metoda? Moge wpuszczac te krople (Tobrex) do kacika oka
lub bezposrednio na oko? Po prostu metoda, ktora opisales ...brrr...

A krople typu Artelac?

Rafal

5. Data: 2004-01-22 20:20:32

Od: "RobertS" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bupb3s$11b0$...@m...aster.pl,
Raf j...@o...pl:

> Wielkie dzieki za szybka odpowiedz.
> Ale czy to jedyna metoda? Moge wpuszczac te krople (Tobrex) do kacika
> oka lub bezposrednio na oko?

Do kacika nie. Bezposrednio na galke na srodek od biedy mozna, ale istnieje
ryzyko, ze wtedy zamrugasz i od razu wycisniesz wiekszosc. Artelac to mozesz
tak podawac.

> Po prostu metoda, ktora opisales
> ...brrr...
Ale dlaczego? Moze Ci za mocno odciagnal i zabolalo? Co Ci nie odpowiada w
tej metodzie?

> A krople typu Artelac?
Artelac mozesz na galke - tylko zawsze jako ostatni po 15 minutach, nie
przed Tobrexem.

--
Robert

6. Data: 2004-01-22 20:22:18

Od: "Raf" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Aha - do kacika niedobrze, bo wiekszosc moze zaraz wyleciec.

To w takim razie zamiast przepisanych 2 kropli na oko moze 4 do kacika? Te 2
wiecej to poprawka na fakt, ze troche wyleci...
Ogolnie chyba oko czuje, ze krople wlecialy poniewaz mam lekkie klucie w
oku. Przeczytalem, ze jest to jeden z objawow, ktory moze sie pojawic po
wpuszczeniu. Skoro go mam to chyba krople spelnily swoje zadanie i
wlecialy... Prawda?

Rafal

7. Data: 2004-01-22 20:23:33

Od: "RobertS" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bupbap$11jk$...@m...aster.pl,
Raf <j...@o...pl>:

> [...]
> klucie w oku. Przeczytalem, ze jest to jeden z objawow, ktory moze
> sie pojawic po wpuszczeniu. Skoro go mam to chyba krople spelnily

Nie kombinuj.
Podalem Ci prawidlowe zasady.

(Faktem jest, ze tych zasad razaco nie przestrzegaja tez niektore
pielegniarki okulistyczne w jednym z najbardziej renomowanych szpitali
okulistycznych w Polsce, jedynym z certyfikatem ISO-9001, mimo ze sa tam
wywieszone. Ale to juz inna bajka.)

--
Robert

8. Data: 2004-01-23 10:11:47

Od: "Agata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Raf" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

> Wielkie dzieki za szybka odpowiedz.
> Ale czy to jedyna metoda? Moge wpuszczac te krople (Tobrex) do kacika oka
> lub bezposrednio na oko? Po prostu metoda, ktora opisales ...brrr...

...no nie, Rafał, nie przesadzaj - odchylić dolną powiekę nie jest tak
trudno! Spróbuj odchylić górną, jak zobaczysz różnicę, to przestaniesz
narzekać... ;)

Agata

9. Data: 2004-01-23 12:58:17

Od: "agatka" <A...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

(Przy niektorych kroplach wskazane
> jest uciskanie kanalikow,

No to ja chciałam spytać czy uciskać przy:
-Spersadexoline
-Emadine
Biorę już ponad tydzień i zakraplam do worka spojówkowego w odstępie 5 min.
(tak kazała lekarka). Szczerze mówiąc od smaku tego pierwszego mam już takie
mdłości, że ledwo patrzę na jedzenie
pozdr
agatka

10. Data: 2004-01-23 13:04:17

Od: "RobertS" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "agatka" <A...@i...com> napisał w wiadomości

> [...]
min.
> (tak kazała lekarka). Szczerze mówiąc od smaku tego pierwszego mam już

Jesli masz takie objawy, to zdecydowanie powinnas uciskac. Dosc silnie
kciukami sciskasz w kierunku nosa przy kacikach - najlepiej aby ktos Ci
pokazal. 2 a nawet 3 minuty po. Zawsze mniej bedzie sciekac.

Odstep 5 minut oznacza przynajmniej 5 minut. Producent Emadine zaleca w
ulotce min. 10 minut. Najlepiej zastosuj 15 minut.

A ile razy dziennie stosujesz? Bo chyba nie stosujesz wszystkiego co 5
minut, mam nadzieje?
To tak dla jasnosci, czasem zdarzaja sie nieporozumienia.

--
Robert

Maluszek w szpitalu - prosze o rady dla mamy!
Cysty cryptosporidium sp
rzesistek a male dziecko
Gradówka. Pomocy !
powieka mnie swędzi