Re: Wsch?d vs Zach?d

From: glob <r...@g...com>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Wsch?d vs Zach?d
Date: Wed, 23 Dec 2009 03:02:12 -0800 (PST)

Vilar wrote:
> [...]
> Panowie!
> Lito?ci.
>
> To kultura zachodu jest barbarzynska, z tym naszym "humanistycznym"
> ustawieniem cz?owieka w centrum ?wiata. Z wiar? w wy?szo?? rasy bia?ej (sk?d
> nam si? to wzie?o, doprawdy nie wiem. Chyba z g?ebokiej g?upoty). Z brakiem
> szacunku dla innych ludzi, wierze?, filozofii, innych istot. Czasami
> postrzegam nas, ludzi zachodu, jako jednostki g?eboko uposledzone, jak
> dzieci, kt?re zagubi?y si? w supermarkecie ?ycia, dla kt?rych jedynym has?em
> kt?re nieustannie pobrzmiewa z ust to: "wi?cej, wi?cej, wi?cej".

b.googlegroups.com...

> [...]
s.googlegroups.com...

> Jest oczywi?cie, ale nie na tak? skale jak na wschodzie i to dowodzi
> tej dojrza?o?ci zachodniej, ale ten temat jest wielow?tkowy, a nie
> tylko tak jak ja teraz pisz?, bo tu pojawia si? o wiele wi?cej rzeczy,
> kt?re te wp?ywy i r?nice normuj?. Ale temat niesamowicie ciekawy,
> p?niej bo teraz musze wyj??, opisz? dlaczego np; nasza polska
> niedojrza?o?? mo?e si? przyda? jako pozytyw, bo tam maj? wy?rubowane
> normy kultury, a polak przez niedojrza?o?? tak bardzo nie przejmuje
> si? tymi normami, wi?c jak tylko wyjdzie ze stadno?ci to jest bli?ej
> rzeczywisto?ci.

Nie, piszemy z punktu strukturalistycznej antropologii kultury, czyli
struktury, mechanizmu w jakim dany region tkwi i w jaki sposób stwarza
ludzi, jaki ma na nich wpływ. Te twoje biadolenia, rozbijanie
wszystkiego na wielość, nie dostrzegają, że te drobiazgi napełnia i
nakręca dana struktura.
Widzisz sprzęt gospodarstwa domowego, a nie potrafisz powiedzieć=
kuchnia.