Współczynniki redukcyjne

1. Data: 2002-11-20 20:26:49

Temat: Współczynniki redukcyjne
Od: "Jan" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Może ktoś mi odpowie jakie są współczynniki redukcyjne
"Rm" , "LAF" dla mieszkań ze względu ich położenia w budynku.Budynek
4-piętrowy 36 rodzinny z płyt betonowych.
Z góry dziękuje
Jan

1. Data: 2002-11-20 21:03:16

Temat: Re: Współczynniki redukcyjne
Od: Wojciech Ściesiński <w...@N...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może ktoś mi odpowie jakie są współczynniki redukcyjne
> "Rm" , "LAF" ...

Przepisuję za rozliczeniem za ciepło, które dostałem na koniec
poprzedniego sezonu. W stopce rozliczenia czytamy m.in.

/"Rzeczywista ilość ciepła oddanego przez grzejnik otoczeniu określana
jest popprzez wymnożenie wartości odczytanych przez współczynnik UF
który uwzględnia wielkość, konstrukcję, wydajność cieplną grzejnika a
także typ podzielnika i metodę jego montażu"/

/"W przypadku zwiększonych strat cieplnych lokalu (położenie szczytowe,
parterowe, narożne) jednostki zużycia zostały zredukowane poprzez
zastosowanie współczynników redukcji LAF, ustalonych ze Zleceniodawcą"/

/"Rozliczenia dokonano zgodnie z normami PN EN 834/835 oraz systemem
jakości ISO 9002"/

Parę słów wyjaśnień. Rozliczenia dokonała firma Vitera Energy Services,
u mnie wpółczynnik UF są cztery (cztery grzejniki na każdych podzielnik)
i wynoszą 0,375; 0,600; 0,675; 0,675.

> dla mieszkań ze względu ich położenia w budynku.Budynek
> 4-piętrowy 36 rodzinny z płyt betonowych.

Współczynnik LAF wynosi 0,7 - mieszkanie na czwartej/ostatniej
kondygnacji, narożne, blok 50-letni z cegły, Bydgoszcz.

Z mojego rozliczenia niewiele zrozumiałem :-( Dopłata nie była duża tj.
kilkanaście złotych więc nie walczyłem z administracją by się czegoś
dowiedzieć na ten temat. Znając jednak ich oporność w niektórych
sprawach to ... niewiele bym zwojował :-(

Proponuję zajrzeć też w wątek z 18-tego listopada - "Pomiar ciepła".

Sam chętnie poznałbym doświadczenia Grupowiczów na temat rozliczeń
ciepła na takich najprostszych podzielnikach w których ciecz odparowuje
i ewentualnych.

Czy komuś się udało wywalczyć zrozumiałe rozlieczenie ? Bo w moim
rozliczeniu to jest np. coś takiego "72,71 do 1000 Stopniodni" - bądź
mądry i pisz książki ;-)

Wojciech Ściesiński
w...@N...prv.pl

1. Data: 2002-11-21 17:54:10

Od: "Jan" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojciech Ściesiński" <w...@N...prv.pl> napisał w
wiadomości news:arhq3o$l44$1@news.tpi.pl...

> [...]
> Wojciech Ściesiński
> w...@N...prv.pl
> Mój współczynnik LAF to 0.8 mieszkam 4 piętro
pod dachem w środku,czyli mieszkanie z lewej,prawej.i od dołu.Interesują
mnie odpowiedzi grupowiczów ponieważ znalazłem tabelkę z której wynika że
mój współczynnik LAF powinien być 0.6.A mieszkanie pod dachem + sciana
szczytowa 0.5.Parter 0.7
j...@w...pl
Pozdrowienia.Jan

śćiany
Kupie zamrazarke - Zabrze
Sprzet AGD jaki? Kuchnia ceramiczna elektryczna, Chlodziarko-zamrazarka, Pralka - Co polecacie, co macie i co myslicie?
Zmywarka Bosch SGS 53A42EU, 53A32EU
Okap - zgoda kominiarza