Wspólnie wypracujmy zasady zdrowego żywienia.

1. Data: 2007-03-01 12:40:28

Temat: Wspólnie wypracujmy zasady zdrowego żywienia.
Od: "jangr" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy możemy pokusić się o wypracowanie zasad, które będą zawierały elementy
na które zarówno wegetarianie jak i optymalni, oraz zwolennicy innych diet
będą mogli przystać bez zastrzeżeń?
Pomińmy takie, które budzą niezdrowe emocje.
Na przykład:
- precz z przetworami z dużą zawartością konserwantów;
- zalecenie - żywność bez konserwantów;
Może dalsze propozycje uniwersalnych prawd, które mogą przydać się
wszystkim? Bez prowadzenia wiecznych wojen?
jangr

2. Data: 2007-03-01 12:58:48

Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

jangr pisze:

> [...]
> Może dalsze propozycje uniwersalnych prawd, które mogą przydać się
> wszystkim? Bez prowadzenia wiecznych wojen?

- unikanie skrajnie wysokoenergetycznych mieszanek tluszczow i
weglowodanow, w postaci np. batonikow i innych tego rodzaju slodyczy, w
ktorych zaburzona jest proporcja energii do ilosci witamin i skladnikow
mineralnych (tzw. puste kalorie),
- rozsadne uzywanie soli kuchennej,
- dlugotrwala/wysokotemperaturowa obrobka cieplna wylacznie z
wykorzystaniem tluszczow nasyconych lub jednonienasyconych.

3. Data: 2007-03-01 15:01:59

Od: januszek <j...@p...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

jangr napisał(a):

> Czy możemy pokusić się o wypracowanie zasad, które będą zawierały elementy
> na które zarówno wegetarianie jak i optymalni, oraz zwolennicy innych diet
> będą mogli przystać bez zastrzeżeń?

Bez sensu bo Ci, których nazwales "zwolennikami" mowia zawsze o
ideologii a nie o realnych faktach. Ideologie z definicji swojej
zwalczaja inne ideologie a nie szukaja wspolnot ;)

j.

4. Data: 2007-03-01 17:04:01

Od: "robert" <r...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ideologie z definicji swojej
> zwalczaja inne ideologie a nie szukaja wspolnot ;)

tak, to jest chociażby w naszym parlamencie :-(
w definicji bardziej chodzi o obronę własnych poglądów i szukanie ich
uzasadnienia (przede wszystkim dla własnego siebie), a nie o atakowanie
myślących inaczej.
Więc próbę stworzenia wspólnych zasad żywienia przez ludzi o różnych
"ideologiach pokarmowych" uważam za bardzo słuszną, ja niestety za cienki
jestem w temacie, zeby coś dorzucić :-)

> --
> http://www.BSGwTVP.info - Battlestar Galactica w TVP2
> Najlepszy serial sci-fi ostatnich lat nareszcie w Polsce!
> Nie przegap - powiadom przyjaciół o ataku Cylonów!
> Jeszcze dziś podpisz apel do telewizji o zmianę pory emisji!

trzeba by zmienić adresata listu w tym linku :-)
... a zresztą... ja wolę Lost-ów :-)
pozdrawiam
robert
www.sabina.studioonline.pl

5. Data: 2007-03-01 21:07:14

Od: "ali " <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

no no Coller
czyś zaoptował?

dodać powinieneś do tego wysoko przetworzoną żywność
białą mąkę, wybielony ryż i t p
żywność konserwowaną i z dodatkami E....

ps. podstawowa zasada nie mieszać węglowodanów z tłuszczami

6. Data: 2007-03-02 06:15:48

Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

ali pisze:

> no no Coller

Tak, Olu?

7. Data: 2007-03-02 07:58:28

Od: "Iwona Martyniuk" <i...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> napisał(a):

> Tak, Ol

Ja nie znam się na tym, ale dorzuciłabym tu:
picie wody, płynów niesłodzonych w ilości minimum 2 litry dziennie

Iwona.Miłego dnia

8. Data: 2007-03-02 08:08:20

Od: januszek <j...@p...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Iwona Martyniuk napisał(a):

> Ja nie znam się na tym, ale dorzuciłabym tu:
> picie wody, płynów niesłodzonych w ilości minimum 2 litry dziennie

W lecie, przy 30 stopniach w cieniu i w zimie przy -25 tez? ;) A co
jeżeli delikwent pracuje na słońcu albo w hucie? ;) Jeżeli już dajesz
się kwaśnowiercom wmanewrować w dyskusję na ich poziomie to chociaż
ustal jakiś wzorzec osoby dla której ta magiczna dieta ma być
zaprojektowana bo inaczej kwaśnowiercy sprowadzą Ciebie do swego poziomu
na którym udowodnią, ze tylko onin rację mają - i zrobią to - zanim się
zorientujesz o co chodzi... ;))))

j.

9. Data: 2007-03-02 10:11:49

Od: duszołap <g...@n...implant.am.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

jangr napisał(a):

> Może dalsze propozycje uniwersalnych prawd, które mogą przydać się
> wszystkim? Bez prowadzenia wiecznych wojen?

- Słuchaj swojego organizmu. Jeśli wątroba (bądź inny organ) "się
odzywa" to na pewno nie jest to wołanie o tabletkę, żeby człowiek mógł
dalej żreć jak głupi.

No ja przepraszam, ale jak widzę "obiad z rodziną, a potem magiczny
pills na wątrobę", to mnie szlag jasny trafia. "Coś na wzdęcia", "coś na
zaparcia", jak rany...

--dusz.

10. Data: 2007-03-02 10:24:07

Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

duszołap pisze:

[ciach]

Milo Cie widziec, Karola :)

"Czosnek nie obniża poziomu cholesterolu"
Dieta ze zmniejszoną ilością W odchudza i zmniejsza ryzyko chorób naczyń krwionośnych
do Pawlickiego
"Dieta zwalcza raka"
dieta warzywno owocowa