Wspólnota mieszkaniowa a ogrzewanie indywidualne

1. Data: 2003-08-26 11:02:10

Temat: Wspólnota mieszkaniowa a ogrzewanie indywidualne
Od: "Grzegorz O" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam

Jestem członkiem wspólnoty mieszkaniowej. Budynek wspólnoty liczące 15
lokali mieszkalnych jest ogrzewany przez przedsiębiostwo ciepłownicze.
Koszty ogrzewania mieszkania są bardzo wysokie, z tego względu zdecydowałem
się na wykonanie własnego ogrzewania. Została podjęta drogą indywidualnego
zbierania głosów
uchwała wyrażająca zgodę na moje odcięcie.

Mam pytanie: czy w przypadku odcięcia w dalszym ciągu (jak to mi sugerują
niektórzy lokatorzy) będę musiał partycypować w kosztach ogrzewania? Przez
moje mieszkanie będą przechodzić dwa piony - pozostałe zostaną odcięte.Piony
zostaną zaizolowane i zabudowane w ścianie, więc będą miały raczej mały
wpływ na temperaturę wewnątrz lokalu.
Zgodnie z art. 14 pkt 1 ustawy o własności lokali koszty zarządu to w
szczególności: dostarczanie ciepła do części wspólnej nieruchomości.
Instalacja grzewcza jest częścią wspólną. Wynika z tego, że w dalszym ciągu
będę musiał płacić za dostarczenie ciepła?
Rachunek z przedsiębiostwa ciepłowniczego składa się z kilku składowych:
- opłaty stałe (opłata za moc zamówioną i opłata stała przesyłowa) - zależne
od mocy zamówionej. W przypadku odcięcia moc potrzebna do ogrzania lokali w
budynku zmniejszy się o moc zużywaną przez moje mieszkanie. Mieszkanie, to
stanowi ok. 10% całkowitej powierzchni, wystarczy więc wystąpić do
ciepłownictwa o zmniejszenie mocy.
- abonament - opłata za punkt przyłączeniowy (ok. 10 zł).
- opłaty zmienne (zużycie ciepła i opłata zmienna przesyłowa) za zużycie
ciepła (wg. wskazań miernika dla całej kamienicy) - jeżeli moje mieszkanie
nie będzie ogrzewane przez wspólną sieć - licznik wskaże zużycie mniejsze (o
ciepło, które nie zostanie zużyte w moim mieszkaniu)

pytanie więc czy powinienem uczestniczyć w kosztach dostarczania ciepła do
wspólnej istalacji c.o.? co jest kosztem dostarczenia energii?

proszę o odpowiedź
chciałbym zdążyć przed sezonem wykonać instalację
mam już załatwione wszelkiego rodzaju projekty i pozwolenia

dziękuję i pozdrawiam
Grzegorz O
Legnica

1. Data: 2003-08-26 11:33:14

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Na 100% będziesz musiał zapłacić swój udział w ogrzewaniu części wspólnej
(klatki schodowe itp.)

Pozdrawiam

Dominik Jan Domin

1. Data: 2003-08-26 12:43:14

Od: "Grzegorz O" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Na 100% będziesz musiał zapłacić swój udział w ogrzewaniu części wspólnej
> (klatki schodowe itp.)

jeżeli nie ma jednak ogrzewania innych pomieszczeń,
niż lokale mieszkalne (klatka jest nieogrzewana)?

1. Data: 2003-08-27 10:29:30

Od: "Stefan Siudalski" <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Koszty ogrzewania mieszkania są bardzo wysokie,
wysokie tzn jakie?
SJS

1. Data: 2003-08-28 10:28:58

Od: "Grzegorz O" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>wysokie tzn jakie?

poza sezonem grzewczym ok. 1 zł / m*m
w sezonie grzewczym (zaleznie od temperatury) dochodza do 6 zł/m*m
co przy moim 82 m*m mieszkaniu daje odpowiednio:
82 zł poza sezonem i 500 zł w sezonie
za poprzedni caly rok zaplacilem 3 000 zł !!

1. Data: 2003-09-02 06:41:12

Od: "Roland" <r...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> pytanie więc czy powinienem uczestniczyć w kosztach dostarczania ciepła do
> wspólnej istalacji c.o.? co jest kosztem dostarczenia energii?

IMHO jest to mozliwe - sasiedzi byc moze beda musieli Cie dogrzewac. Chociaz nie
wyobrazam sobie jak to policzyc. Wszystko zalezec bedzie, czy bedziesz mial
cieplej, czy zimniej niz do tej pory badz niz sasiedzi. Ale na pewno
spodziewalbym sie, ze ktos cos wymysli...

płytki modułowe
tapeta korkowa
Folia do zgrzewarki
Uzupe˝nienia akrylowe widoczne po zamalowaniu
porady AGD