Wszystko ludowe

1. Data: 2001-10-01 11:36:11

Temat: Wszystko ludowe
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

od zawsze bardzo mnie interesowala sztuka ludowa. calego swiata.
I chyba zawsze bedzie inetresowac.

a chyba najbardziej bliska duszy ojej jest ta czesc sztuki
ludowej, ktora dotyczy wszystkiego szmacianego - a wiec haft
wszelki, barwienie tkanin, tkanie wogole, patchwork,
szydelko/druty etc etc etc

najegzotyzcniejszymi moimi rzeczami jest kawal zlotem
przetykanego materialu, ktory mi brat z Japonii przywioz -
material jest na pasy do kimon - NIE kupione to bylo w sklepie
dla turystow tylko dla tambylcow i bawelniana tkanina z Tajlandii
(ikat - rodzaj jakby wzoru wbudowanego w sposob tkania)...

no i juz szukalam na Internecie roznych rzeczy, ktore moglabym
sprobowac...no i kiszka.

szukam jakichs dowolnych ludowych wzorow z calego swiata na
krzyzyki i w ogole haft, jak rowniez poludniowo amerykanskich
wzorow do odtworzenia na sweter z cienkiej welny...owszem,
obrazki " z daleka " sa (jest taki katalog -i na Necie i na
papierze, z poludn. amer. ubraniami, ktory mnie powala na kolana
- i na skutek urody swetrow, spodnic etc jak rowniez na skutek
cen!!!), ale jakos sie nie czuje na silach rozpracowywac wzorow
na oka - na konkretne wzory...

zdaje sie, ze okropnie metnie gadam..wiec w skorcie - czy ktos
zna zrodlo (dowolne) ludowych wzorow wszystkiego z calego
swiata...nie musi byc w jednym zrodle ;))

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-10-01 12:32:43

Temat: Re: Wszystko ludowe
Od: Ewa Pawelec <e...@f...hell.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> wrote:
> zdaje sie, ze okropnie metnie gadam..wiec w skorcie - czy ktos
> zna zrodlo (dowolne) ludowych wzorow wszystkiego z calego
> swiata...nie musi byc w jednym zrodle ;))

"one of those days" może się zbiorę. Mam (kiedyś zakupione) pełne teczki
ludowych wzorów do haftu. Krzyżyków tam mało, raczej Richelieu i płaski.
Od sasa do lasa to, od norweskich do macedońskich. Ale chyba by trzeba
przeskanować, czy jak? A to płachty A0 co najmniej... I, niestety w
wiekszości bez kolorów.

EwaP HF FH

--
Ewa Pawelec, Zakład Fizyki Plazmy UO
Power corrupts, but we all need electricity

1. Data: 2001-10-01 12:43:03

Od: "skrzacik" <s...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Pawelec" <e...@f...hell.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Od sasa do lasa to, od norweskich do macedońskich. Ale chyba by trzeba
> przeskanować, czy jak? A to płachty A0 co najmniej... I, niestety w

ooo, ciekawa jestm tych macedonskich wzorow.
a jesli o krzyzykowe to bialoruskie i ukranskie sa suuuuuuuuuper.
bylam na szkoleniu w warszawie i poszlam na spacer do rynku. stal tam
ukrainiec w haftowanej koszuli.
wiec wrzucilam do futeralu pare zlotych i usilowalam dyskretnie przyjzec sie
haftowi.
troche smiesznie wyszlo, bo dyskrecja chyba mi sie nie udala, i grajek
ogladal sie za mna z dosc dziwnym wyrazem twarzy :(
a ja tylko mialam ochote usiasc obok niego i przerysowac sobie wzor do
zeszytu!

skrzacik

1. Data: 2001-10-01 13:13:03

Od: Dorota 'Lakshmi' Podlejska <l...@l...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson napisal(a):
[...]
:
: zdaje sie, ze okropnie metnie gadam..wiec w skorcie - czy ktos
: zna zrodlo (dowolne) ludowych wzorow wszystkiego z calego
: swiata...nie musi byc w jednym zrodle ;))

Gdzieś miałam rozpracowane hafty na oryginalną ukraińską 'rubachę'. Jak
znajdę, to podeślę gdzieś w sieć, ale obiecać nie mogę.

--
Dorota 'Lakshmi' Podlejska <l...@l...eu.org>
... Seven deadly sins, Seven ways to win

1. Data: 2001-10-01 13:28:49

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>ogladal sie za mna z dosc dziwnym wyrazem twarzy :(
>a ja tylko mialam ochote usiasc obok niego i przerysowac sobie wzor do

ja niestety patrze porzadliwie na ludzi plci obojga, jslimaja na
sobie ubrank z jakiejs ciekawej tkaniny...tak raz przesiedzialam
6 godzinny lot wpatrzona rozgoraczkowanym wzrokiem w tyl koszuli
jednego australijskiego DUZEGO faceta (ze 2 metry materialu we
wzory etniczne autralisjkie na nim byly, hehehe), Dziecko tylko
od czasu do czasu ze mnie rechotalo (juz ona mnie dobrze zna...)
natomiats wzory do patchworku sa wszedzie - co druga osoba z tym
zwichnieciem uzywa szpitali i kosciolow - podlog! jako
inspiracji...nota bene - wiosna dostalam zamowienie na 2 kolderki
niemowlece od tesciowej - wrodzinie w czercu urodzily sie
blizniaczki. Uszylam i tescowa mnie prosila, zebym wyslala
bezposrednio do dzieci. potem,jadac na wakacje wzielam
probkimaterialow, ze dwa bloki, zeby tesciowej pokazac CO
uszylam, bo nie widziala. wszystko dobrze, ale wzoru nie
zrozumiala. No i tak sie zlozylo, ze musialam (!!) isc przed
wyjazdem od niej do katedry - piekna rzecz i ma sklep w srodku a
mialam zamowienie na "cos ze swietym"!! wchodze Ci-ja i co widze
na posadzce katedry???moj dwiekolderki!! Przedsionek ma mozaike
na ziemi i tak sie dziwnie zlozylo, ze oba wzory, ktore uzylam do
kolderek byly wlasnie tam. dziwne ale prawdziwe

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-10-01 15:23:28

Temat: Do Lakhsmi (bylo Re: Wszystko ludowe)
Od: "skrzacik" <s...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

dostalas maila? bo mi sie odbijaja od twoje skrzynki jak pileczki
pingpongowe?

a swoja droga jak znajdziesz ten wzor tez bym sie na niego pisala.

skrzacik

1. Data: 2001-10-01 15:39:31

Temat: Re: Do Lakhsmi (bylo Re: Wszystko ludowe)
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

moj email jak na razie nie wrocil...

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-10-01 15:44:01

Od: Ewa Pawelec <e...@f...hell.pl> szukaj wiadomości tego autora

skrzacik <s...@m...com.pl> wrote:
> ooo, ciekawa jestm tych macedonskich wzorow.
Z toba to akurat jakoś dałoby się dogadać o przekazanie :) Ksero pewnieby
wyszło, ale skanowanie tych płacht...

> a jesli o krzyzykowe to bialoruskie i ukranskie sa suuuuuuuuuper.
I nawet (jak sie przyjrzałam) mam je. Kodowane na kolorki, też. Tylko
nawet w oryginale ledwie mozna rozróżnić :( Poza tym mam tylko jedną
teczkę i właśnie się zastanawiam gdzie mi wjadło drugą. Chyba u rodziców
zostawiłam...

Dla porządku, jest to jakieś prastare wydawnictwo "Przyjaciółki".
Nazywa się "Hafty europejskie", dwie teczki, 2 części.

EwaP HF FH

1. Data: 2001-10-01 15:52:58

Od: "skrzacik" <s...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z toba to akurat jakoś dałoby się dogadać o przekazanie :) Ksero pewnieby
> wyszło, ale skanowanie tych płacht...

siem cieszem jak niewiem co :)
a wracajac do klopotow ze skanowaniem, nie mozna tego w kawalkach skanowac?
skany wydrukowac i poskladac (jak puzle) wzor do kupy?

> I nawet (jak sie przyjrzałam) mam je. Kodowane na kolorki, też. Tylko
> nawet w oryginale ledwie mozna rozróżnić :(

ta koszula na ktora sie nieprzyzwoicie gapilam byla czerwono czarna, a twoje
wzory ile maja kolorow?

>Poza tym mam tylko jedną
> teczkę i właśnie się zastanawiam gdzie mi wjadło drugą. Chyba u rodziców
> zostawiłam...

upsss, to moze jest tylko bardzo dobrze schowana? moja mamusia kiedys
schowala lampki na choinke, zeby sie nie rozbily, szukalysmy je z siostra
dwa lata, tak dobrze je schowala. :))))

> Dla porządku, jest to jakieś prastare wydawnictwo "Przyjaciółki".
> Nazywa się "Hafty europejskie", dwie teczki, 2 części.

masz racje, bylo cos takiego wieki temu!
widzialam to u mojej ciotki, chyba pojde z wizyta :)

skrzacik

1. Data: 2001-10-01 16:13:33

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Z toba to akurat jako? da?oby si? dogada? o przekazanie :) Ksero pewnieby
>wysz?o, ale skanowanie tych p?acht...

ale ja mam i adres w Polszcze! i we Warszawie nawet. I
Wroclawiu.... wystarczy?

krysia

>I nawet (jak sie przyjrza?am) mam je. Kodowane na kolorki, te?. Tylko
>nawet w oryginale ledwie mozna rozró?ni? :( Poza tym mam tylko jedn?
>teczk? i w?a?nie si? zastanawiam gdzie mi wjad?o drug?. Chyba u rodziców
>zostawi?am...
>
>Dla porz?dku, jest to jakie? prastare wydawnictwo "Przyjació?ki".
>Nazywa si? "Hafty europejskie", dwie teczki, 2 cz??ci.
>
>EwaP HF FH

K.T. - starannie opakowana

Tabela kolorów muliny...
Ogolnopolska Wystawa Haftow Krzyzykowych
Oznaczenia nici - ?
Kielbasa
dobre!