Wybór zlewozmywaka

1. Data: 2007-01-23 22:12:23

Temat: Wybór zlewozmywaka
Od: "Bogi" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Stoję przed problemem wyboru zlewozmywaka. Zastanawiam się nad dwukomorowym
prostym lub narożnym. Czy mogę prosić Was użytkowników o za i przeciw celem
pomocy w wyborze?

2. Data: 2007-01-23 22:33:24

Temat: Re: Wybór zlewozmywaka
Od: Magdalaena <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bogi napisał(a):
> [...]
> prostym lub narożnym. Czy mogę prosić Was użytkowników o za i przeciw celem

Po poprzednich właścicielach mieszkania odziedziczyłam zlew
jednokomorowy narożny.
Nienawidzę go !
Jest malutki, a zajmuje powierzchnię na wielką szafkę. Trójkąt w roku
pozostaje niewykorzystany, a do zlewu jest zły dostęp.
Jeszcze gorzej wygląda sytuacja na poziomie szafek, bo mam tam wielką
narożną szafkę, w której stoi w zasadzie tylko kosz na śmieci i parę
innych przedmiotów, którym takie towarzystwo nie przeszkadza.
U moich rodziców taka szafka była bezdennym schowkiem na przedmioty
kuchenne potrzebne, acz rzadko używane.

Magdalaena

3. Data: 2007-01-24 06:50:55

Od: "ewka" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogi" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> dwukomorowym
> prostym lub narożnym. Czy mogę prosić Was użytkowników o za i przeciw

U tesciow maja narozny, nie cierpie jak trzeba tam cos pozmywac, niewygodnie
jest po prostu. Jesli Ci zalezy na oszczednosci miejsca to lepiej sobie wez
jednokomorowy okragly (mam okragly i bardzo sobie chwale, nawet najwiekszy
gar zmiesci sie w zlewie).

--
pozdr,
ewka

4. Data: 2007-01-24 08:39:35

Od: " zebra" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bogi <j...@p...onet.pl> napisał(a):

> Witam.
>
> Stoję przed problemem wyboru zlewozmywaka. Zastanawiam się nad dwukomorowym
> prostym lub narożnym.

Też miałam taki problem, ale po rozważeniu uznałam że narożny to niewypał. po
pierwsze zajmuje duzo miejsca jak na efektywnośc, po drugie w rogu ciemno, więc
może lepiej tam jakiś słupek postawić po kolejne, aranzowanie kuchni w literę L
ppowoduje problem tych szafek narożnych trudnodostępnych. Odpuściłam i nie żałuję.

5. Data: 2007-01-24 09:13:29

Od: "czeremcha" <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 23 Sty, 23:12, "Bogi" <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
> prostym lub narożnym. Czy mogę prosić Was użytkowników o za i przeciw celem

Mnie życie zmusiło do wyboru wariantu narożnego. Taki układ kuchni,
i tyle. Jedyną powtarzalną szerokością szafek mogło być np. 35
cm. Problem o tyle się rozwiązał, że mój mąż zrobił meble
kuchenne sam.

Zlewozmywak mamy w rogu - ale też "kombinowany" - dwie okrągłe
stalowe miski zlewozmywakowe z Ikei kosztowały znacznie taniej, niż
gotowy "narożnikowiec". Zmywamy w stojącej wodzie - z powodów
oszczędnościowych /grzanie wody prądem/, płuczemy w drugiej komorze
- pod bieżącą zimną. Szafka pod spodem zagospodarowała się sama -
podgrzewacz wody 10 l i standardowo kosz na śmieci, jakieś szufelki,
zmiotki itp.

Gdybyśmy robili całość jeszcze raz, to zdecydowalibyśmy się na
blat kamienny. Ale poza tym - wszystko fukcjonuje jak należy.

Ania

6. Data: 2007-01-25 10:09:40

Od: Dominika Widawska <d...@b...man.szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bogi napisał(a):
> [...]
> prostym lub narożnym. Czy mogę prosić Was użytkowników o za i przeciw celem

Narożny to chyba tylko przy zmywarce, albo przy oknie, czyli bez szafek
nad głową, ja mam 1-komorę + ociekacz, komorą w rogu, ale, że nie
zmywam, a zależało mi na blatach roboczych, to jest ok.

Jeśli stalowy, to struktura lnu i okrągłe komory.
Odporniejszy na zniszczenia, łatwiejszy w utrzymaniu czystości.

I z tym dużym sitko-korkiem.

pzdr.
Dominika

7. Data: 2007-01-25 12:26:04

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Dominika Widawska napisał(a):

> Narożny to chyba tylko przy zmywarce, albo przy oknie, czyli bez szafek

Wręcz przeciwnie - przy zmywarce narożny zlew okazuje się bardzo
niewygodny, bo kiedy się otworzy zmywarkę, jest do niego kiepski dostęp.
A zwykle jak się wkłada naczynia do zmywarki, to się je opłukuje,
wyrzuca resztki do kosza, który zwyczajowo stoi pod zlewem. Jednym
słowem - warto przy okazji zlewu zastanowić się, jak rozmieści się
resztę sprzętów, żeby nie kolidowały ze sobą.

Pozdrawiam
Ewa

8. Data: 2007-01-26 08:14:27

Od: Dominika Widawska <d...@b...man.szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

medea napisał(a):

> Wręcz przeciwnie - przy zmywarce

Przy zmywarce = posiadając zmywarkę, To miałam na myśli.

> A zwykle jak się wkłada naczynia do zmywarki, to się je opłukuje,
> wyrzuca resztki do kosza, który zwyczajowo stoi pod zlewem.

Ja akurat ani nie płuczę (nie licząc ekstremalnych przypadków typu
garnek po budyniu, który nieco przywarł...), ani nie mam kosza pod
zlewem... Ale oczywiście masz rację co do lokalizacji zmywarki (jeśli
jest możliwość wyboru, u mnie nie było).

pzdr.
Dominika

9. Data: 2007-01-26 22:02:39

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Przy zmywarce = posiadając zmywarkę, To miałam na myśli.

Właściwie to jest jednoznaczne, bo zwykle zmywarkę umieszcza się przy
zlewie, żeby w jednym miejscu robić ujęcie wody. Raczej nie spotkałam
się ze zmywarką w innej części kuchni.

Pozdrawiam
Ewa

Naczynia kuchenne ze stali nierdzewnej