Wychodzą - brawo! :-)

171. Data: 2016-06-30 16:34:01

Temat: Re: Wychodzą - brawo! :-)
Od: zażółcony <r...@c...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-06-30 o 16:28, pinokio pisze:

> Brawo, to znaczy że ma prawdziwe powołanie. W zakonie nie chodzi
> reinkarnację, zamiast wygaszenia pragnień jest pragnienie Chrystusa, nie
> chodzi o przeprogramowanie mózgu.
Budda nic nie mówił o programowaniu. Ale nie chciałbym się powtarzać :)

> Natomiast w normalnym życiu przywiązanie świadczy o miłości, dobrze jak
> mąż przywiązuje się do żony. Pies potrafi się przywiązać do człowieka, a
No i spoko. Ja w buddyzmie spotkałem się z podobnymi naukami.
Bywaj zdrów.

> budda potrafi tylko kochać "kosmicznie", nie potrafiąc się przywiązać.
Pozostaję przy poglądzie, że buddyzm postrzegasz stereotypowo.

172. Data: 2016-06-30 16:39:53

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 30.06.2016 o 16:34, zażółcony pisze:
> [...]

> Bywaj zdrów.

> Pozostaję przy poglądzie, że buddyzm postrzegasz stereotypowo.

Widocznie mówisz o lżejszej, mniej dogmatycznej a bardziej strawnej
wizji buddyzmu.
A ja o programowaniu słyszałem: skupia się uwagę na tym, że ma się
świadomość, potem na tym, ze nie jesteś człowiekiem, mężczyzną, itp, a
jesteś kimś nienazwanym itp. Potem że w istocie cierpienie nie jest
groźne, bo można traktować że istnieje niezalęznie od człowieka, a nie
ma nikogo kto cierpi
Jak https://www.youtube.com/watch?v=eT0Uh87HJuM
Ma piękne brązowe oczy ale widać biedną dziewczynę, która desperacko
próbuje skończyć z poczucie cierpienia w swoim życiu.

173. Data: 2016-06-30 16:40:31

Od: zażółcony <r...@c...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-06-30 o 16:32, pinokio pisze:

> W chrześcijaństwie mamy program pozytywny - poszukiwanie szczęścia,
> natomiast w buddyzmie negatywny - ucieczka od cierpienia.
Nie jest to moim zdaniem dobre podsumowanie.
Ja wiem, Jan Paweł II mówił coś o 'autosoteriologii negatywnej'.
Ale cóż ... Nie miał zbyt głębokiej wiedzy na temat buddyzmu.
W tym przypadku zalecałbym Jana Pawła II potraktować, jak Buddę.
Czyli tak jak cytowałeś - 'z przymrużeniem oka' :)
A może miał po prostu gorszy dzień ?

> Lepiej kochać i z miłości cierpieć np przez przywiązanie niż nie kochać
> i nie cierpieć.
Spróbuj się jednak mocniej wczuć w tę dziewczynę, która idzie na
zakonnicę. Bo ją np. chłopak wykorzystał i czuje się zraniona.

174. Data: 2016-06-30 16:44:54

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 30.06.2016 o 16:40, zażółcony pisze:
> [...]
> W tym przypadku zalecałbym Jana Pawła II potraktować, jak Buddę.
> Czyli tak jak cytowałeś - 'z przymrużeniem oka' :)

Jeśli Jan Paweł II miał gorszy dzień, to wtedy gdy wyciągał rękę do
islamistów, którzy ją kąsają. A czy przypadkiem to nie jest
'autosoteriologia negatywna'? Zamiast Zbawiciela mamy samozbawienie
przez jakieś techniki, i program negatywny - nie DO ale OD

> Spróbuj się jednak mocniej wczuć w tę dziewczynę, która idzie na
> zakonnicę. Bo ją np. chłopak wykorzystał i czuje się zraniona.

A co z młodymi mężczyznami którzy idą do zakonu oszukani przez dziewczynę?

175. Data: 2016-06-30 16:52:44

Od: zażółcony <r...@c...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-06-30 o 16:44, pinokio pisze:

> A co z młodymi mężczyznami którzy idą do zakonu oszukani przez dziewczynę?

No właśnie, co ?

176. Data: 2016-06-30 16:54:08

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 30.06.2016 o 16:52, zażółcony pisze:

> No właśnie, co ?

ich przykład też obala buddyzm

177. Data: 2016-06-30 16:55:41

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 30.06.2016 o 16:54, pinokio pisze:

> ich przykład też obala buddyzm

Rozumieją że prawdziwą Miłość daje tylko Bóg.
Buddyści zamiast miłości mają tylko współczucie. Współczucie nie wymaga
wzajemności ale miłość tak

178. Data: 2016-06-30 17:02:51

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 30.06.2016 o 16:55, pinokio pisze:
> Rozumieją że prawdziwą Miłość daje tylko Bóg.
> Buddyści zamiast miłości mają tylko współczucie. Współczucie nie wymaga
> wzajemności ale miłość tak

Choć sam buddyzm trzyma o wiele wyższy poziom niż na przykład prymitywny
hinduizm

179. Data: 2016-06-30 17:06:28

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 30.06.2016 o 17:02, pinokio pisze:

> Choć sam buddyzm trzyma o wiele wyższy poziom niż na przykład prymitywny
> hinduizm

Buddyzm wymaga ludzi na poziomie, nawet bardziej niż chrześcijaństwo,
ale zwodzi.

180. Data: 2016-06-30 17:13:05

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 30 czerwca 2016 16:55:38 UTC+2 użytkownik pinokio napisał:

> Rozumieją że prawdziwą Miłość daje tylko Bóg.
> Buddyści zamiast miłości mają tylko współczucie. Współczucie nie wymaga
> wzajemności ale miłość tak

Kolejny babol.
Współczucie to w buddyjskich pismach: karuna.
Ale też jest maitri - czyli miłość w znaczeniu greckiego agape.

Natomiast ta druga miłość w znaczeniu "eros" to rzeczywiście jest przez wiele
nurtów buddyzmu traktowana jako upośledzony rodzaj miłości, przez niektóre inne
zaś - jako zręczny prowizoryczny środek.

Granica przebiega w poprzek
Czy trup czuje ból?
DO XL
Światowe dni zabobonu