Re: Wygram/przegram wybory

From: Flyer <f...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Wygram/przegram wybory
Date: Fri, 9 Dec 2011 18:08:47 +0100

In article <o...@p...home>, x...@x...xx
says...

> Witam Wszystkich Szanownych.
>
> Właściwie nie wiem, czy to nie jest czasem OT. Bo chciałbym zastanowić
> się, nad tematem wyborów, z pozycji kandydata.
>
> Dlaczego tak szeroko, powszechnie i już właściwie jako norma (cholera),
> mówi się o jakiś sytuacjach, poczynaniach, w kontekście wyborów?
>
> Ktoś czegoś nie zrobi, bo czekają wybory. Nie zrobi jakiegoś ruchu, bo
> czekają wybory. Czegoś nie powie, bo czekają wybory.
>
> Czy to nie jest głupawka jakąś? rozumiem, kandydat będzie miał wpływ na
> rzeczywistość. To jest ważne. Dla nas ważne.

> [...]

Stosowano kiedyś takie pojęcie - "tłuszcza".
Od czasów, kiedy homo sapiens tłukło się z homo
neanderthalensis, praktycznie nic w naszej fizjologii się nie
zmieniło. Co w takim razie spowodowało, że z małpy zmieniliśmy
się w wykrawatowanych ynteligentów? Otoczenie i kultura, czyli
treści, a nie właściwości podmiotu, którym jest homo s. A skoro
właściwości podmiotu nie zostały zmienione, to i jego reakcje,
sposób reagowania na zmiany i stres, pozostały niezmienione. Z
tą różnicą, że o ile kiedyś zabijano odszczepieńca, to teraz
kultura nakazuje wybrać konkurenta. ;>

PF