Wykłady Dalajlamy

251. Data: 2008-12-18 13:21:54

Temat: Re: Wykłady Dalajlamy
Od: Relpp <n...@m...px> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 16.12.2008 Ikselka <i...@g...pl> napisał/a:

> Nosz, musze się poatwrazać, jak o szreku: usiłowałam szczerze, także po
> polsku. Ale mnie nic nie wzięło. Dlatego sądzę, co sądzę.

Po prostu usiłowałem stwierdzić czy choć się zapoznałaś z treścią, ale
widać nie zrobienie tego nie przeszkadza Ci dyskutować o niej.
--
Relpp

252. Data: 2008-12-18 13:29:59

Od: Relpp <n...@m...px> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 17.12.2008 Ikselka <i...@g...pl> napisał/a:

> Ja zadałam konkretne pytanie.

Zapytałaś o to co ja uważam za ważne do przekazania młodzieży. A my tu o
książkach i o tym co w nich jest. A nie o tym jak dobry jestem w roli
pedagoga.

Dlatego też chcę doprecyzować Twoje pytanie.
--
Relpp

253. Data: 2008-12-18 13:31:19

Od: Relpp <n...@m...px> szukaj wiadomości tego autora

> Popieram. Dziecięca psychika nie jest w satnie wychwycić sensu czy
> mechanizmu alegorii.
> Do operowania alegorią trzeba miec najpierw duuuuzy zasób doświadczeń
> sczegółowych.

Ikselko, czy Ty aby nie masz psychiki dziecka? To ścisłe wyrażanie się,
które podkreślasz. ;-)
--
Relpp

254. Data: 2008-12-18 13:32:18

Od: Relpp <n...@m...px> szukaj wiadomości tego autora

> Ponieważ to świadczy albo o lenistwie umysłowym w argumentacji, albo o
> myleniu rzeczywistości z bajką, albo o niedojrzałości w podejmowaniu wyzwań
> w dyskusji, wynikającej z braku własnych doświadczeń i przemyśleń.

To z tym Judymem musi być tak samo.
--
Relpp

255. Data: 2008-12-18 13:46:45

Od: Relpp <n...@m...px> szukaj wiadomości tego autora

> Sporo. Np autorzy H.P. i W.

Chociaż byś odrobiła pracę domową pisząc coś takiego. Sapkowski to
Wiedźmina zaczął od opowiadania posłanego na konkurs zorganizowany przez
miesięcznik "Fantastyka" i cieszył się jak się dowiedział że dostał
wyróżnienie.

A Rowling - jak piszą w wikipedii - ma przed Potterem dwa
nieopublikowane w ogóle utwory. To chyba raczej nie zaczęła tak od razu
zarabiać?

> "Wcelowali" się nie tylko w rynek młodych czytelników fantasy, ale o dziwo
> - w rynek DOROSLYCH czytelników. Kto by przypuszczał, że tylu dorosłych
> kupi i przeczyta coraz to nowe, kolejne, tomy wymyslonych bzdetów,

Znowu mówisz o treści, której nie znasz.

> równocześnie olewając naukę historii czy czegokolwiek równie, albo i
> bardziej interesujacego, a lepiej związanego z życiem, na czym można się
> tego życia uczyć! O czym to świadczy? - o psychicznej niedojrzalości
> wielkiej części ludzi biologicznie dorosłych, przejawiającej się w szukaniu
> fikcji i ucieczki od realiow i zadań dorosłości.

Nie czuję się psychicznie niedojrzały i uciekający od zadań dorosłości.
Co ze mną zrobisz? Wmówisz mi że jednak taki jestem czy zaklasyfikujesz
jako dziwny i rzadki wyjątek? Bo teoria przecież jest nienaruszalna.

> W tym, kiedy chcą mi w rzeczywistym świecie coś wytłumaczyć, biorąc
> argumenty wprost rodem z tych utworów. Nie ma to dosyć argumentów
> niebajkowych?

Jest Judym.
--
Relpp

256. Data: 2008-12-18 13:52:14

Od: Relpp <n...@m...px> szukaj wiadomości tego autora

> Jakiś przykład? - np. latanie ludzi w powietrzu w Wiedźminie czy HP.... to
> a propos czego?

A rzeczywiście chcesz porozmawiać czy może tylko udowodnić swoją tezę?
Może np. takie morfy z "Innych pieśni" Dukaja obejrzane z
psychologicznego punktu widzenia (w końcu psp)?

A odnośnie latania... Co za różnica? Latanie, jezda na nartach, łódź
podwodna... o właśnie. A co z Verne? Dziwak sobie wyfantazjował łódź
podwodną.
--
Relpp

257. Data: 2008-12-18 17:07:45

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> Aż za bardzo rozumieją i dlatego jest mało interesujący. A Kubusia Puchatka
> kochają w dzieciństwie.

A ja dopiero niedawno dojrzałam w pełni do "Kubusia Puchatka". :)

Ewa

258. Data: 2008-12-18 17:15:01

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

adamoxx1 pisze:

> :*

Czy o całus, Adasiu?
Spłoniłam się niczym dziewica orleańska ;)

Ewa

259. Data: 2008-12-18 17:56:31

Od: "bazyli4" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Możesz się tak litować aż do... osiągnięcia dorosłości :-)

Jeśli miałbym tak dorosnąć, jak Ty to tutaj prezentujesz, to naprawdę... w
ostatnim przypływie człowieczeństwa na gałąź i skończyć z sobą już wypada...

Pzdr
Paweł

260. Data: 2008-12-18 20:00:28

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

medea pisze:
> Czy o całus

...aż mi 't' zjadło ;)

Ewa

Gyöngyhajú lány
Re: Jak sie modlicie?
Każdego dnia człowiek uczy się czegoś nowego
drodzy poeci, pora umierac
Etyka dziennikarska!