Wymiana grzałki w pralce

1. Data: 2010-07-26 10:45:27

Temat: Wymiana grzałki w pralce
Od: "Maxi" <M...@o...p> szukaj wiadomości tego autora

Witam ponownie i proszę o radę. Pralka Zanussi FL503CN -wymiana grzałki.
Po wyjęciu grzałki (przebicie i wywalanie różnicówki) wyszło razem z nią
wiele "błota", tzn. takiego gliniastego kamienia. Resztę wydłubałem z otworu
śrubokrętem...

Czy wystarczy takie wyczyszczenie miejsca pod grzałkę? Jak to zrobić
najlepiej? Czy trzeba jeszcze coś czyścić z kamienia, czy tylko ten obszar
grzałki? Pozdrawiam i z góry dziękuję za radę.

2. Data: 2010-07-26 12:17:17

Temat: Re: Wymiana grzałki w pralce
Od: "Koteczek" <n...@s...org> szukaj wiadomości tego autora

Maxi wrote:
> [...]
> najlepiej? Czy trzeba jeszcze coś czyścić z kamienia, czy tylko ten
> obszar grzałki? Pozdrawiam i z góry dziękuję za radę.

raczej to beda wypelniacze dodawane do proszku do prania :-( Mialem to samo, na
pewno nie kamien ale syf z proszkow, taki osad capiacy. Kamien to kamien,
twardy a szlam to szlam, capi i glinka taka wlasnie.

Myjka cisnieniowa i wymylem to na ogrodzie, bylo w okolo obudowy bebna (nie
widac tego normalnie, trzeba rozebrac maszyne). Przy okazji wymienilem
termostat jeden bo padl. No i ustal smrod z pralki, bakterie pewnie mialy raj w
tym szlamie. Przeszedlem na zel do prania. Podobno w niemieckie proszki takiego
szlamu nie maja, u nas dodaja bo kazda pani domu woli proszek marki ***** 10kg
za 100zl, zamiast 6kg za ta sama cene ale bez wypelniacza. Moze taki mechanizm
kieruje tymi ******** koncernami chemicznymi.

3. Data: 2010-07-26 13:20:55

Od: "Maxi" <M...@o...p> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Koteczek" <n...@s...org> napisał w wiadomości
> [...]
> pewnie mialy raj w tym szlamie. Przeszedlem na zel do prania. Podobno w
> niemieckie proszki takiego szlamu nie maja, u nas dodaja bo kazda pani

Dzięki za konkretną odp!
Też właśnie zastanawiałem się, że to nie prawdziwy kamień, ale taka
glinka...
Wszystko jasne, tylko martwi mnie to, że jest to wokół obudowy bębna, bo nie
miałem zamiaru go rozbierać.
A może tylko na dole, wokół grzałki? :) Mam nową grzałkę, popatrzę i
zadecyduję co robioć dalej. Pozdr!

4. Data: 2010-07-26 13:34:48

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Maxi" <M...@o...p> wrote in message
> [...]
> nie miałem zamiaru go rozbierać.
> A może tylko na dole, wokół grzałki? :) Mam nową grzałkę, popatrzę i

Uzywać Calgonu albo proszku SA8 firmy Amway - oba te środki do prania
zamieniają sole które się wytrącają w postaci szlamu w komplesy zwiążków
chemicznych ale rozpuszczalne w wodzie, a więc w trakcie prania są
wypompowywane z pralek. Proponuję przeprać pralkę bez szmatek.

5. Data: 2010-08-09 11:32:37

Od: Przesmiewca <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@i...pl> napisał(a):

>Uzywać Calgonu

Bez sensu rada, typowo marketingowy belkot.
Wiecej przez lata wydamy na calgon niz pozniej na taka grzalke
czy czyszczenie. Jednak tv robi wode ludziom z mozgu.

6. Data: 2010-08-09 12:14:59

Od: "na102" <g...@P...FM> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Przesmiewca" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> Bez sensu rada, typowo marketingowy belkot.
> Wiecej przez lata wydamy na calgon niz pozniej na taka grzalke
> czy czyszczenie. Jednak tv robi wode ludziom z mozgu.
no ale za to grzałka jaka czysta przy wymianie :)

Wilhoć w mieszkaniu w czasie upałów..
Boiler czy wymiennik ?
Szafka pod umywalkę a uszczelnienie.
otwarcie plastikowego okna